Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mongolec #10464:
Nemyslím, že by bolo nutné nahrádzať celé linky 1, 7 a 13 prechádzajúce okolo Váhostavu autobusmi. V našich podmienkach by som ja navrhoval presmerovať ich na nevyhnutný čas po trase L3 po Tajovského a medzi zastávkami Polícia a Smreková (prípadne až na Jaseňovú) zaviesť náhradnú kyvadlovú autobusovú dopravu. Na to by mohli podľa môjho odhadu stačiť dva krátke autobusy.
Miro: Dlhe Citelisy nam budu robit radost na 2-ke...hovoril som s jednym soferom,co ho dostane...vraj je to iste,lebo ho testovali minuly tyzden,ci sa uprace bo Bytcice, na Vlky a na Rosinky ? Jak ja sa nan tesim... ?
Reply on: S499.1023 #10457:
keď má "D", so 100% istotou má aj "C". Sám to viem, nakoľko som akurát začal kurz B/D, kde musím prejsť aj "C"....
Reply on: Michal2 #10469:
Myslíš niečo ako vypísanie verejnej súťaže na prevádzkovanie MHD, ktorú vyhrá firma bez licencie na trolejbusovú dopravu, sľubujúca autobusy ekologickejšie než trolejbusy? ?
Reply on: Miro #10467:
Len aby nás po 17.1.2007 neobliala ľadová sprcha.
Reply on: S499.1023 #10426:
Presne tak, spomeňte si napríklad na nedávnu nehodu na Vlčincoch, keď musela byť zavedená náhradná autobusová doprava len preto, lebo trolejbusy nemohli obísť havarované vozidlá. Trolejbusy s pomocným pohonom by nemali problém.
Reply on: Juraj #10448:
Tak to teda horíme zvedavosťou ?
Reply on: Miro #10465:
V tejto súvislosti ma napadá "úsmevná" situácia, ktorá bola v Bratislave pri výstavbe podjazdu na Suchom mýte. Pamätám si, ako tam vtedy jazdili električky smerom na hl. stanicu a koľaje sa presúvali rôzne po stavenisku. A keď bola stavba podjazdu hotová, tak električkovú trať cez Štefánikovu zrušili.

Podobná situácia s presúvaním koľají bola pri stavbe Nového mosta. Tiež sa koľaje električky posúvali podľa potreby po stavenisku.

Tak prečo by to nešlo s trolejbusmi, keď stačí presúvať len troleje?
Reply on: Mongolec #10464:
Predpokladám, že aj počas prestavby bude musieť byť doprava okolo Váhostavu na Solinky zachovaná. To znamená, že do určitého času sa bude jazdiť po doterajšej trase a od určitého okamihu bude doprava presmerovaná na novú cestu popod most. Nebolo by možné na novej trase stĺpy aj troleje pripraviť tak, aby sa v čo najkratšom čase dali "prehodiť"? To by sa mohlo dať stihnúť relatívne rýchlo.
Pri výstavbe mosta z Vlčincov ponad Košickú tiež premávali trolejbusy po stavenisku a troleje sa operatívne prepájali. Myslím, že výluky boli minimálne.
Reply on: Jozef #10453:
Ideálne by bolo, keby odstávka meniarne a prestavba križovatky prebiehali v približne rovnakom čase.
Predpokladám, že trolejbusy počas prestavby križovatky nebudú na linkách 7, 13 a na spojoch linky 1 premávajúcich cez Solinky jazdiť a nahradia ich autobusy. Som zvedavý, ako to chce DPMŽ riešiť, aby tieto vozidlá (nakoľko to zrejme budú kĺbové) stíhali aj KIU. Prichádza do úvahy aj dočasné zapožičanie autobusov?
Netuším, do akej miery je chod trolejbusovej dopravy závislý na jednej meniarni. Určite sa nepasujem do roly odborníka, ale myslím, že aj v iných prevádzkach sú výkony nastavené s takou rezervou, že ostatné meniarne dokážu výpadok jednej plne pokryť. To, že by mali byť prechodne niektoré trolejbusové úseky odstavované ma vôbec nenapadlo.
Reply on: Jozef #10453:

No možná to zdejší diskutující nezajímá, ale já bych se rád dozvěděl jak se bude při výluce měnírny doprava řešit. Dík. ?
Reply on: Miro #10460:
Nie, nie, to vôbec nesúvisí s primátorom. Obnova vozidlového parku je dlhodobý proces, len sa nesmie odkladať, lebo je finančne náročná a musí sa rozložiť rovnomerne na niekoľko rokov. Máš pravdu, že pri akejkoľvek prestavbe komunikácie, poruche, dopravnej nehode a podobne, by to ideálne zvládli 24Tr a 25Tr s pomocným pohonom, ale teraz v tomto čase je to len v teoretickej rovine. Keď sa pozrieš aj na iné slovenské DP s trolejbusovou trakciou, tak trolejbusy s pomocným pohonom sú zatiaľ len v Bratislave, aj to v zanedbateľnom počte. Táto situácia sa musí teraz riešiť iným spôsobom.
Reply on: Jozef #10453:
Na to by mal asi odpovedať ten najkompetentnejší z tu diskutujúcich - Juraj ? ja ako laik, ktorý sa do toho nerozumie, by som povedal, že výpadky v časti siete, či už z dôvodu (aj plánovaného) výpadku meniarne alebo prestavby komunikácie a trolejového vedenia, by ideálne zvládli 24Tr a 25Tr s pomocným pohonom ? tak, a teraz ma sfúkni, že som prišiel z inej planéty a neviem, koho sme si to zvolili za primátora ?
O dodávke nových autobusoch, ktoré prišli koncom roka do DPMŽ, sa píše aj na stránke „Veřejná hromadná doprava v pražské aglomeraci“, kde sa v sekcii „Jiná města“ nachádza samostatne aj Žilina. O autobusoch DPMŽ sa tam píše:

„Městských autobusů vlastní DPMŽ 65. Vozy běžné délky jsou zastoupeny typy Karosa B 731, B 732, B 932, B 952 a B 952E s podlahou v normální úrovni a třemi nízkopodlažními Karosa-Renault CityBus 12M. V prosinci 2006 byl dodán dvoudvéřový nízkopodlažní autobus Karosa Citelis Line, který je první svého typu na Slovensku.
Kloubové autobusy typů Karosa B 741, B 961E a Citelis 18M slouží pouze pro dopravu zaměstnanců automobilky KIA Motors Slovakia a dodavatelského závodu Hyundai Mobis Slovakia a jako záložní za trolejbusy. Tři kloubové Karosy B 961E byly dodány až v červenci 2006 a dva Citelisy 18M v prosinci téhož roku, předtím byly jediným typem kloubových autobusů Karosy B 741 a ty sloužily pouze na trolejbusových linkách v době výluk.
Kromě autobusů městského provedení vlastní dopravce zájezdové autobusy Karosa GT 11, Irisbus Illiade a Isuzu Turquoise.“

http://prahamhd.vhd.cz/
Včera bol v Žiline na návšteve bývalý premiér pán Dzurinda, ktorý má úprimný vzťah k nášmu mestu. Tu vyštudoval, oženil sa a tu sa mu narodila prvá dcéra. V priestoroch historickej radnice povedal: "Uvedomujem si, akým veľkým šťastím a požehnaním pre Žilinu, pre Kysuce a pre Rajeckú dolinu je významná investícia Hyundai/Kia, ...“ Som rád, že to povedal nahlas pán Dzurinda (pre niektorých), lebo obdobné slová od bývalého primátora boli pre niektorých na posmech. Táto investícia je „požehnaním“ aj pre DPMŽ, ktorý v rámci zmluvy medzi vládou SR, Mestom Žilina a spoločnosťou KIA zabezpečuje dopravu zamestnancov do automobilky KIA a MOBISu. Navyše DP zabezpečuje aj zmluvnú prepravu pre automobilku a dodávateľské závody.

http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=3748
Reply on: mirec238 #10454:
Obávam sa, že keď o prácu vodičov nemajú záujem Ukrajinci, tak sa nepohrnú ani Rumuni. Keď má D-čko, tak sa dá s pomerne veľkou pravdepodobnosťou predpokladať, že bude mať aj C-čko (hoci to už dnes nie je povinné) a pôjde na kamióny s násobne väčším príjmom. Halt sa bude musieť vodičom pridať a buď mesto pridá na dotácii alebo sa zvýši cestovné, prípadne sa nejako zatraktívni MHD, aby sa viac "vykešovalo" od vlkov.
Reply on: mirec238 #10454:
„... alebo našich nahradia Rumuni?“ A prečo by nemohli prísť, však je voľný pohyb pracovných síl z nových členských krajín. Rumuni a Bulhari tam už od 1.1.2007 patria tiež. Naši občania môžu ísť pracovať mimo Slovenska a u nás už iní nemôžu pracovať? V Žiline pracuje a býva mnoho ľudí z iných častí Slovenska, ale aj zo zahraničia. Mňa osobne netrápi kto bude sedieť za volantom a môže to byť aj Nikolaj z Rumunska alebo Boris z Bulharska.
Tohtoročné januárové počasie je neporovnateľné s minuloročným. Na porovnanie si môžete prečítať časť z článku o žilinskej MHD ako odolávala minuloročným januárovým mrazom:

„Žilinská hromadná doprava odoláva rekordným mrazom. Podľa vyjadrenia riaditeľa Dopravného podniku mesta Žiliny Juraja Popluhára, tunajšia autobusová a trolejbusová mestská hromadná doprava nekolabovala ani pri dnešných extrémne nízkych teplotách, keď dosiahla tohoročných rekordných mínus 25 stupňov Célzia. Ráno, podľa slov Juraja Popluhára, žilinskí dopraváci zaznamenali len bežné problémy, ako zamrznuté dvere, alebo že v dvoch prípadoch zamrzla v autobuse nafta, čo spôsobilo len malé meškanie. V prípade meškania sú však vždy v zálohe dvaja vodiči s náhradnými spojmi. Trolejbusová doprava nemeškala vôbec.“ (pozn.: 25.1.2006)
JOZEF:Najekologickejsie riesenie MHD v kazdom meste je Tbus,alebo Tbus v kombinacii Abus casom nato pride aj primator.Zaujimalo by ma ako vedenie DPMZ bude riesit problem (platovy a pracovne podmienky vodicov)aby vodici boli motivovani a neodchadzali z firmy casom sa moze stat ze vodic D-ckar bude vzacnost,alebo nasich nahradia Rumuni?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement