Vo štvrtok som ešte videl vo Vozovni na Košickej kĺbový autobus Karosa B 741 #111. Jediný autobus v DP, ešte s pôvodným červeno-bielym náterom, bol odstavený na okraji areálu, mimo svojho parkovacieho miesta, kde čakal na svoj osud. Ako mi spomínal Valec, v piatok tam už nestál. Teraz nevieme či sa už jeho osud naplnil a odišiel do šrotu alebo bol presunutý do dielne.
Autobus patrí do skupiny historicky známych 12-tich autobusov, ktoré zakúpilo Mesto Žilina v roku 1992 a zapožičalo ich podniku ČSAD Banská Bystrica, aby cez svoj závod v Žiline zabezpečoval MHD, ktorá bola vtedy v katastrofálnom stave. Vozidlá sa stali neskoršie majetkom znovu obnoveného DPMŽ (6.11.1992).
Autobus patrí do skupiny historicky známych 12-tich autobusov, ktoré zakúpilo Mesto Žilina v roku 1992 a zapožičalo ich podniku ČSAD Banská Bystrica, aby cez svoj závod v Žiline zabezpečoval MHD, ktorá bola vtedy v katastrofálnom stave. Vozidlá sa stali neskoršie majetkom znovu obnoveného DPMŽ (6.11.1992).
Jozef
Ja osobne som bol rád, že hlásil zastávky, aspoň som sa orientoval, kde by som bol keby išiel svojou trasou. Všetci cestujúci vedeli, domáci aj záhradkári, že idú cez Ovčiarsko. Navyše na zastávke Kvačalova, DP im bolo ešte ústne oznámené, že autobus neprechádza cez Strážov, ale ide obchádzkou.
Čo sa týka Hôrok a Bitarovej, tak tieto obce nikdy neboli súčasťou Žiliny, hoci do Hôrok a Brezian premávala zo Žiliny MHD. Napríklad pri AVTD od 3.7.1988 tam premávala linka č. 30 na trase: Vranie - centrum - Závodie - Hôrky - Brezany.