Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #9721:
Veľmi inteligentná odpoved, ked niekto nevie ako zareágovať.
Reply on: Mongolec #9723:
Ja si myslím, že vodič mal lístky už vypredané. Ale v tom čase bolo v trolejbuse rušno, a ľudia hovorili, že ani tej pani predtým nechcel predať. Fakt som si neni istý
Reply on: Juraj #9730:
Este na doplnenie, nie samozrejme pre teba, ale pre inych.
1/ Ovlada sa pravym pedalom vodica nazyvanym "jazda", co sa na inych autach vola pedal plynu. Ak chce ist vodic nie rovno, asi pol metra pred samotnou vyhybkou musi stlacit jazdu, odoberany prud zapne cievku, ta docasne prehodi vyhybku a po prejdeni ju pruzina vrati nazad. Pri vyhybke byva na lanku tabulka s vyznacenim predvoleneho smeru, kde netreba vyhybku prehadzovat, lebo ju tam drzi pruzina.
2/ V mieste predkontaktu (30-100m pred vyhybkou) vodic tiez jazdou da signal vyhybke na prehodenie, skontroluje si to na svietiacej sipke na stlpe a potom uz len ide. Po prejdeni sa zapadka uvolni a pruzina opat vrati vyhybku do hlavneho smeru.
3/ Vodic ovlada gombikom alebo packou na pristrojovke alebo osobitnej skrinke. Radiom sa rychlovyhybka prehodi na dany smer, svieti sipka, ale po prejdeni sa vyhybka nevracia ale ostava v novej polohe. Dalsi vodic, ak ide tym istym smerom si ju uz nemusi prehadzovat, iba ked zas meni jej smer.
Reply on: S499.1023 #9729:
V principe su 3 druhy:
1/ Stare "kremnicke" , vykyv 20 stupnov asymetricke, prudovym ovladanim "jazdou", 15 km/h. Najma v centre mesta, napr. pri policii, kde je pravouhla zakruta s davanim prednosti v jazde, tam sa aj tak neda ist rychlejsie.
2/ Kremnicke i novsieho typu s predkontaktom, asymetricke, kde rychlost nie je moc vyssia, ale vodic ma uz predstaveny smer a moze sa venovat situacii na krizovatke.
3/ Dialkovo ovladane rychlovyhybky radiom s kratkym dosahom v pasme 430 MHz, cca 50 km/h, vykyv 5 stupnov, vacsinou symetricke, napriklad na Zavodskej.
Modernizacia sa robi postupne.
Ale ešte by som sa spýtal, keď už sme pri drôtoch - aké sú v Žiline povolené rýchlosti cez armatúry trakčného vedenia?
Reply on: joky #9727:
Tak to musel mať ten vodič celkom smolu, s Railtechmi strhnúť vedenie pri zle prestavenej výhybke.
Reply on: S499.1023 #9724:
Všetky vozy majú strhováky Railtech.
Reply on: S499.1023 #9725:
To je hotel ?
Reply on: Jozef #9719:
*****, však Dubná Skala je až za strečnianskymi tunelmi. Alebo ich máte viac?
Reply on: joky #9716:
V tejto súvislosti mám dotaz: V Zsolne sa používajú systémovo strhováky Railtech Delachaux alebo pôvodné Škoda/ČKD? Alebo také, aké mal voz v čase dodania?
Reply on: 0903McLaren #9720:
Nechcel mu predať lístok... To znamená, že nie je v každom vozidle zavedený doplnkový predaj (alebo už mal vypredané)? ?
Reply on: Jozef #9721:
To je "objektivita"! Ukazal mu vraj prst... a pritom mu v skutocnosti ukazal FAKERA! Neviem posudit, ci ide o obchodno-prepravny vztah CESTUJUCEHO a VODICA alebo o "medziludsky" vztah drzeho sopliaka a chlapa, ktory si to nenechal pacit. Treba to dat preverit, ako to vlastrne bolo.
Reply on: 0903McLaren #9720:
Formula 1, už si sa vrátil z Veľkej ceny Monte Carla? Mysleli sme si, že si padol do zálivu.
To že vodiči za volantom fajčia, prežijem, veľa ľudí si potrebuje zaapáliť, aj to že ľudia telefonuju, pochopím, potrebuju si surne zavolať, to že vyvážaju osoby vpredu, beriem, pomôžu svojim známym urýchliť cestu. Ale to čo sa stalo dnes 7.11.2006 za toto by mal vodič minimálne dostať masnu pokutu, dnes vo vozidle 219 linka 1 na zastávke vysokoškolakov v čase 13,12 hod si študent šiel kupiť u vodiča lístok, vodič mu listok nepredal, bud nemal alebo sa mu nechcelo mu ten lístok predať, študent vystupil z vozidla, zabuchol dverami. Vodič pokračoval dalej. Student mu ukázal stredný prst. Sofer prudko zabrzdil, vystupil z vozidla prišiel za študentom kopol ho a sotil do trávy, a študentovi začal nadávať. Ludia v trolejbuse sa len dívali, ako šofér vystupil z vozidla a fyzicky napadol studenta. Staré babky mu aj povedali svoje. Takýto šoféri by mali dostať výpoved bez váhania, a budem rád ak šofér si už do vozidla MHD už nikdy nesadne. Viem, že správanie vodičov sa maju riešiť sukromnymi e-mailamy, ale potom by to nemalo učinok. A takéto hrubé správanie by malo byť potrestane.
V pondelok slávnostne otvorili najväčší parkovací dom na Slovensku. So stavbou súvisela aj prestavba križovatky a rekonštrukcia trolejbusového vedenia, vonkajšieho osvetlenia a zastávky.
Celosieťová napäťová výluka bola už 1.-3. 9. 2006. Dopravu v meste zabezpečovali autobusy. Počas nej boli vykonané demontážne práce na trakčnom vedení v úseku od zastávky Hurbanova po hotel Dubná Skala, vrátane niekoľkých stožiarov. Práce vykonávala spoločnosť ELZA a DPMŽ. Výluka sa využila aj na údržbu a opravy aj na iných úsekoch a zariadeniach trolejbusového vedenia.
Prestavba zastávky Hurbanova, ktorá súvisela s touto investíciou, je prvou v meste a druhou na Slovensku, kde sa použil bezbariérový obrubník tzv kasselského typu.

Nové podzemné parkovisko si môžete pozrieť na stránke:
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=99&image_id=2471

a zastávku Hurbanova s novým bezbariérovým obrubníkom na stránke:
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=203&image_id=2470
Sa mi páči názov domény SAD Žilina. Sadza! Čiže usadenina v komíne 🙂
Reply on: joky #9716:
Vďaka za info... Zrejme bol problém so zálohami, keďže v tom čase sa jazdí do KIE a MOBIS-u.
Reply on: Mongolec #9715:
Dnes ráno pri zastávke M.Slovenská vodič trolejbusu #225 (nasadený na L4) strhol trolejové vedenie. Nebol som tam, keď sa to stalo, ale príčinou zrejme bola zle prehodená výhybka(voz išiel doľava, zatiaľ čo palice pokračovali k obratisku L13). Okolo 7h to uz opravovali vrchari. Tro***usy na L4,14,13 nepremávali. Ako záloha na L4 premával bus 97, na L13 som videl 109-tku.
Reply on: burz #9710:
Tiež by ma zaujímalo čo sa dialo. Viem len, že na L13 bolo vynechaných dosť spojov a neskôr, keď už nejaký išiel, sa smerom na Vlčince ani nedalo nastupovať, taký bol plný. Na linkách 4 a 14 tiež nepremávali trolejbusy?
Reply on: TeBeCe #9713:
Podľa vzhľadu tie jpg-čka získavali priložením scannera priamo na zastávkový stĺpik ? .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.