Trčal by si tam asi do tri štvrte na desať, keď bola obnovená dodávka energie na 22 kV vedení, ktoré zásobuje túto oblasť. Dodávka EE do samotnej meniarne bola obnovená asi o 40 min. neskôr. Príčinou výpadku bola závada na meracom zariadení v meniarni.
Akurat som siel o 9.03 vojst do vytahu, ked cele Solinky ostali bez elektriky. Stastie, ze som uz nebol dnu, trcal by som tam doteraz. Musi to byt vacsia porucha na 22 kV alebo dokonca 110/400 kV u elektrarni, ked to cele tak nahle ostalo visiet. Samozrejme sa to tyka aj meniarne Bajzova.
Tiež neviem,čo sa deje.Ráno,keď som vstal,zrazu počujem typický zvuk kĺbovej Karosy a tiež som bol prekvapený,čo za výluku dnes môže byťa tiež by ma zaujímalo,čo sa deje. ?
All: Veľmi zaujímavé. Práve mi volal 1018 a celý začudovaný mi oznamoval, že v Žiline (minimálne oblasť Vlčincov) vôbec nejazdí trolejbusová doprava. Trolejbusy sú údajne poodstavované pri okrajoch ciest - bez cestujúcich a BEZ VODIČA. Preto nenašiel ani jedného kompetentného človeka, ktorého by sa na dôvod výluky spýtal. Trolejbusy sú poodstavované doslova neorganizovane, akoby k prerušeniu dopravy došlo náhle - napr. stoja aj v stúpaniach a pod. Z tohto to pôsobí, že "výluka" je neplánovaná, veď okrem iného nikde vraj nie sú ani žiadne oznamy. Ale ak je neplánovaná, kde sú vodiči? Žeby sa odobrali do bus garáží prevziať autobusy? NAD je vraj zatiaľ takmer minimálna. Na zastávkach postávajú zástupy ľudí.
Vznikajú rôzne nepríjemné situácie a ako som spomínal kolegyňu z práce, tak tá mala tiež nepríjemnosť s revízorom a odvtedy si nosí so sebou doklad o nabití karty, pamätá si posledný zostatok z označovača, ktorý vopred oznamuje revízorovi pri kontrole a nosí si ešte náhradný lístok, ak by náhodou karta zlyhala. Vidieť ako hlboko sme klesli, ale bohužiaľ tento prípad je skutočnosť.
Vsimol som si uz davnejsie pri kontaktnych kartach, ze niektore oznacovace sice pipnu, ale vizualne nic neukazu. To sa potom clovek boji, co ak pridu revizori, ci mi to odcitalo alebo nie... Rad by som vedel, ako casto sa kontroluju oznacovace, podla mna by nemalo vyjst vozidlo s nefungujucim oznacovacom, cestujuci potom zbytocne mina jazdy v snahe, aby sa ten oznacovac konecne "chytil".
Pred par rokmi sa stalo na l. 27, ze cestujuci si oznacil kartu, ale revizori tvrdili, ze nie, tak s nim klasicky spisali zaznam a odporucili mu to dat na presetrenie. Vysledok - revizori vraj mali slabo nabitu citacku...
V tomto čase revízori používajú pri kontrole dva druhy „čítačiek“, jednu pri klasických kontaktných ČK a druhú pri bezkontaktových. Dnes som si dal na zastávke revízorke načítať bezkontaktovú ČK, bohužiaľ nič nenačítala, hoci by mala zistiť až tri posledné cesty za sebou. V trolejbuse pri kontrole ma už obišla. Budem musieť so sebou nosiť, ako moja kolegyňa z práce, jeden náhradný lístok a potvrdenku o nabití čipovej karty.
Som aj trochu sklamaný zo snímačov v dopravných prostriedkov. Od júla vlastním novú bezkontaktovú kartu a mám ťažkosti s novými snímacími zariadeniami (nielen ja) v dopravných prostriedkoch. Niekedy nepomáha priloženie karty spredu, zľava alebo sprava, ani krúživé pohyby. Neviem ako často ich v DP kontrolujú, ale predstavoval som si že budú bezporuchové oproti kontaktným. Pretláčať sa medzi cestujúcimi v kĺbovom trolejbuse od posledných dverí k ďalšiemu snímaču nie je príjemné (v tomto čase sú tam len dva snímače vo vozidle). A pritom môže človek očakávať, že revízorka ich medzitým zablokuje a začne kontrolovať cestovné lístky.
Podla vsetkeho to asi tak bude, napr. revizori si ju pri kontrole len priblizia k telu k miestu, kde maju tu svoju "masinku" ☺ bez toho, aby nieco vyberali.
Jakub
Pred par rokmi sa stalo na l. 27, ze cestujuci si oznacil kartu, ale revizori tvrdili, ze nie, tak s nim klasicky spisali zaznam a odporucili mu to dat na presetrenie. Vysledok - revizori vraj mali slabo nabitu citacku...