Pokial sa na forum nedostanem castejsie, nemam okrem svojej roboty odpovedat "z fleku" na kazdu seriu otazok, akurat ten ORSR som vedel okamzite. To mam len raz za cas ako bolo dnes rano. Ty stihas, v tomto si lepsi.
ok, no asi to tak byva, ze ked clovek nevie co ma odpovedat alebo sa vyjadrit z casti aj negativne do svojich radov, tak sa snazi reagovat minimalne narazkou alebo protiutokom. k tomuto sa uz nevyjadruj, je to len moj postreh.
pripadne sa neodpoveda vobec. ako na moju otazku, preco pri prepravnom poriadku dpmz - ten co je na nete - som nenasiel ani zmienku o termine, ktorym vstupuje do platnosti. (bolo to v case, ked si chodil na net denne... uz si nepamatam ci bo jul alebo august....)
Juraj, mal by si si uvedomit, ze ten, kto ti vozi potencionalnych zakaznikov do mesta je v prevaznej miere zeleznica - cize ZSSK. Z mojho pohladu je preto nelogicke, aby dopravca, ktory uz ma z danych ludi ako taky zisk z prepravy, nahraval druhemu dopravcovi informaciami, co ,ako a kedy planuje zmenit. pre neho by to nemalo ziadne plus, skor zbytocne naklady.
zeleznica pri zmene GVD rokuje aj so zaintresovanymi ludmi v regione, dokonca je moznost nahliadnut aj do pripravovaneho grafikonu. V ziline to ma pod palcom Region Sever - ing.boldis.
Zda sa mi, ze dopravcovia sa skor hraju na malych panov a kladu si otazku: preco sa mam ja pytat o zmenach... a odpoved znie: lebo mozem ziskat viac cestujucich. plati to najma vo vecernych hodinach.
Cestujuci nikdy nebude hundrat na zeleznicu, ze preco ide ten spoj o 22,34 ale skor na DPMZ, ze preco dany spoj mhd nedokaze zkorigovat so zeleznicou. a ma pravdu, zeleznica je vacsi kolos, oproti tomu je dpmz firma hrajuca sa na regionalnom piesocku.
cize ako riesenie vidim toto:
poverit jednu osobu z dpmz na komunikaciu so zeleznicou. dostane k nahliadnutiu novy GVD, kt. je uz pre rok 2007 spracovany a podla toho sa mozu upravit spoje. GVD sa meni raz rocne, dielce upravy su 2x do roka v minimalnom rozsahu pre hlavne trate.
zda s ami, ze toto nie je o peniazoch, ale o zmyslani ludi.
Dost odlisna situacia nastava pri sportovych akciach. tam je podla mna situacia ina, nakolko je dopyt po preprave ovplyvneny koncom sportoveho stretnutia, ktore moze byt vzdy v iny den, pripadne koncit v inu hodinu.
tu je ale tiez paradox, aj MSK a aj DPMZ su mestske podniky cez ktore tecu prachy a napriek tomu nevedia medzi sebou komunikovat.
Zilina ma jedinu univerzitu! Cize zaciatok akademickeho roka je pre vsetky fakulty rovnaky! DPMZ spolupracuje s katedrou mestskej dopravy/cestnej dopravy??? v oblasti diplomovych a bakalarskych prac, cize nejaky kontakt medzi univerzitou a dpmz je. preto nevidim dovod nezistenia si terminu zacatia akademickeho roka.
Nemam ani sajnu v akom objeme studenti v nedelu zaplnaju MHD. ak sa jedna o podobnu situaciu ako v BA, bolo by spravne pouvazovat o expresnej linke za bezne cestovne, ktora by jazdila den pred zaciatkom "akademickeho dna" - zvycajne ide o nedelu. Spoj by odchadzal zo ZST vzdy 5 minut po prichode rychlika z BA a z KE od zastavky kde odchadza aj L13, aby bol prestup co najkratsi. Spoj by mohol zastavit len na ZST - mostna - hlinska a mozno by sa mohla vytvorit nedelna zastavka aj pri Kauflande, priamo pri studentskom domove na Vlkoch.
Rychliky prichadzaju prevazne do ZA raz za hodinu - 15,29 16,34 17,29 ... (podla noveho GVD budu z oboch smerov prichadzat vlaky xx,34) Jedinym narusitelom taktu su v nedelu posilove vlaky - Sarisan, Chopok a vecerne ICecko. Mozno by sa mohlo pouvazovat, ze sa vytvori "studentska linka"jazdiaca od 16,34 do 22,34 v danom okruhu prevazne raz za hodinu.
Z BA mam skusenost, ze studenti na takuto linku bezia ako o zivot,nakolko je to pre nich ovela lepsi sposob prepravy.
Stale tomu nerozumiem... Ked DP 3, 5 alebo 10 dni po sebe zisti, ze sa cestujuci pravidelne nezmesti do nejakeho spoja, urcite preveruje, co sa deje, ci sa niekde nepostavila nova fabrika, supermarket apod. A podla moznosti /vozidla, financie, vodici, rozpis sluzieb/ sa snazi situaciu vylepsit. Ale pri narazovych akciach to zo strany DP nejde. Jeden den sa to zisti a 3 ci 5 dni potom zas nie. Futbal nie je pravidelna doprava a uz vobec nie z pohladu poctu cestujucich. Raz to moze byt 6000 ludi, o dva tyzdne 200. Kto to ma sledovat, kedy sa hra, aky bude super, kolko /teoreticky/ ocakavat cestujucich? Ako napisal PeterC, skutocne je na toto lepsie zariadeny futbalovy ci hokejovy vybor, treba sa obratit na nich.
Kua samoodosielacia funkcia sa aktivovala? Dokončenie: Zasvätení sa však na ňu nespoliehali a okamžite odchádzali a-22 alebo a-24 proti smeru trasy a-39. Na Trnavskej už bola slušná šanca sa do autobusu dostať.
Zistil som, ako to je. Pre poziadavky financii z Europskej unie kazdy stat musi spracovat Narodny Strategicky Referencny Ramec, kde uvedie, na aky ucel a kolko penazi potrebuje. Staty, ktore si tam pre strukturalne fondy dali obnovu vozidloveho parku, nakupuju vozidla. Byvala vlada SR to tam nedala a preto sa nekupuju. Co vsetko tam dala je na stranke www.rokovania.sk.
Nehnevejte sa, prosím, na nasledujúce slová.... Nerozumiem Vášmu postoju.... V príspevku som sa Vám poïakoval a nebol som len sám.... Nikto od Vás nežiada , aby ste zriaïovali nejaké oddelenia a ja neviem èo ešte.... Ste riadite¾om Dopravného podniku v Žiline, ktorý zabezpeèuje MHD v Žiline. Áno zabezpeèuje - hromadnú dopravu.... A robíte všetko preto, aby boli cestujúci spokojní. To je fakt. Veï ide o každého èlovieèika, ktorý nastúpi a zaplatí si poskytnutú službu. Ale v tej chvíli, keï cestujúci sa nevojde do posledného spoja, ktorý práve došiel, má všetky iné aktivity DP ¾udovo povedané na háku. Spàška nie príjemných slov a ja neviem èoho ešte sa ujde práve Vám.... A tu vzniká priestor pre negatívnu reklamu, zbytoèné frflanie ale i priestor na zamyslenie všetkých zainteresovaných strán - aj tej Vašej. Viem, financie, kvalita služieb, zodpovednosť za x kmeòových pracovníkov, ..... Nedá sa všetko robiť bez chyby. A navyše nie ste veštcom... Ja aj chápem, že spolupráca s organizátormi nie je žiadna a bola by vhodná... Áno, máte pravdu, mali by špeciálne akcie nahlásiť... Žijeme dobu, kedy každý si h¾adí svoje. Aj ten organizátor futbalu možno nevidí ïalej ako za bránu štadióna... Možno by stálo za to z Vašej pozície napísať pánovi XYZ - poèuj, musíš mi tvoje akcie nahlasovať, potrebujem tú masu ¾udí rozviesť a posilniť dopravu v danom èase....atï. A urèite pochopí, že ide o dobro stále jednej osoby - návštevníka akcie ale zároveò i cestujúceho. Ste jeden z mála ¾udí, ktorí si vypoèuje aj hlas obyèajných ¾udí ( len málo manažérov je tohoto schopných ) a to si u Vás ve¾mi vážim. Preto, ak som Vám povedal ïakujem, bolo to úprimné.... aj keï obyèajné. A viem, že by ste si zaslúžili viac.
Neviem, aký prieskum tomu predchádzal, ale podobný špecializovaný spoj sa vyskytoval už za mojich nedokončených VŠ štúdií, vtedy s označením 39-S. Zasvätení sa naň však aj tak nespoliehajh
Svata pravda. Ledazeby novozriadene sportovo-kulturno-skolske oddelenie v DP sledovalo aj to, ktory hrac je zraneny.... Este keby sem prisiel hrat Real Madrid, to by sa tu vseobecne o tom vedelo, ale podrobne sledovat dianie v horskej lige sa mi zda trochu divne...
Len ma napadlo... to je zvlastna poznamka... ked sa neuvedie KEDY. Je samozrejme, ked sidliska su /ci sa to niekomu paci alebo nie/ iba velke noclaharne s minimom pracovnych prilezitosti, ze rano su plne vozy smerom do mesta a samozrejme prazdne nazad, ked idu pre dalsiu "varku" cestujucich. Popoludni naopak. Teda uplne prirodzene L16 nemoze byt NIKDY na okruhu plna!
Uz 2 roky existuje studia na prestavanie krizovatky na kruhovu. Peniaze. Situacia sa este zhorsi od marca do augusta, ked sa zastavi Rajecka cesta pod Solinkami uplne. Bude sa budovat velky oporny mur na zjazdnu rampu z dialnicneho privadzaca na Bytcicu. Investor stavby da na tuto dobu na Zavodsku prenosnu svetelnu signalizaciu. Hned po nej by sa mala krizovatka prestavat.
Ze to pise prave ty... 40 minut na nocny cas ti je vela? To ma jazdit po 15 minut ako v dennej spicke?
Pozri sa napriklad na Bratislavu. Pokial sa v Ziline v noci dostanes na internaty ci na Vlcincoch alebo Hlinach 4x za noc, v Bratislave to vobec nie je inac. Ci smerom na Lafranconi, ci na Racu, k Botanickej zahrade alebo do Mlynskej doliny to ide za noc tiez len 3-4x, dokonca v Slavicom udoli je ta zastavka len na vystup! Spoje idu 23.50, 1.05, 3.20, na Horsky park o 0.03, 1.10, 3.15, teda "interval" je hodinu az dve.
Ja si to nepredstavujem, ja som len konštatoval, že v iných mestách už k takejto forme dopravy dospeli, čo je jednoducho fakt. V Košiciach to zavádzali ešte v roku 1983 tuším, to bolo dávno. Ale v Bratislave by hádam vedeli vysvetliť, aký prieskum predchádzal zriadeniu týchto spojov, zavádzali to pomerne nedávno.
Vcera remizovali? Oni vcera hrali? A doma? Odkial to mam vediet? A s kym hrali, ze tam bolo tolko ludi? Nikto nic neohlasil... Myslis si, ze kazdy v tomto state sleduje futbaly, hokeje, kto s kym kedy a kde hra?
Ked je napriklad letecky den, organizator to vzdy ohlasi. Aj kedy a kde to bude, kolko asi ocakavat a odviezt ludi, to sa potom inak organizuje doprava!
Alebo ze by predsa len zriadit sportovo-kulturno-skolske oddelenie v DP, ktore by nemalo ine na starosti len sustavne zhanat informacie kto s kym kedy hra, kedy budu XXXX-ove dni fo folklore, kedy ktora skola si urci prazdniny atd atd? Mne to pripada padnute na hlavu.
Spoliehat sa na to, ze 5 mil. Slovakov je fanusikmi futbalu a vsetci napato sleduju zapasy, skore a navstevnost je podla mna scestne. Organizatori by si to mali v prvom rade sledovat sami a pre svojich platiacich fanusikov zabezpecit slusnu dopravu.
Dobre!!! Síce by bolo lepšie to zlacniť naraz, ale aj toto prinesie svoj efekt, len to dlhšie potrvá. Ale keď sa už pomaly zhodneme aj v tarifných otázkach, budeme mať už len jeden sporný bod, aj to mimo dopravu ? .
Vobec som nemal urazenecky ton a vobec neocakavam nejake pracovne stretnutie. Uplne by postacilo, keby zeleznica v dostatocnom predstihu zamailovala vsetkym MHD po trase /nie je ich zas tak vela/ o chystanych posunoch a CP vlakov vratane moznych meskaniach z dovodu rekonstrukcii trati.
Ak sa ma mestska a primestska doprava v celom state prisposobovat rychlikom a ICckam zeleznice, mala by maj aj ona zaujem aspon o prvotnu informovanost tychto dopravcov.
Ako si predstavujes to vozenie studentov a hlavne kedy? Cely rok? Alebo len cez semester - prednaskove obdobie alebo aj cez skusobne, kedy jazdi studentov malo? Naviac kazdej skole zacina skusobne inokedy, sam to vidim, ked sam chodim teraz do skoly. Uz mi to pripada ako pri tom futbale, nemali by skoly dopravcovi ohlasit, kedy im zacina semester alebo skusobne, aby to zbytocne nejazdilo naprazdno?
Asi si sa niekolkokrat pomylil. Asi nie o 19.34 ale 22.34, nie? Pravidelny interval mozes cakat cez spicku a vacsine sedla, ale nie pol hodiny pred ukoncenim dennej prevadzky MHD, kedy sa uz vozy vracaju do depa.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023