Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 0903McLaren #8811:
To som tam pisal ja... A nemysli si, ze som sa na tuto temu s Jurajom na zilinskom fore nehadal. Hadal, skoro dva roky, ale ani jeden z nas zo svojej pozicie neustupil, ja mam svoju pravdu i Juraj ma svoju. Tak uz som ticho a len cakam, kedy dojde na moje vtedajsie slova, pocet prepravenych ludi klesne tesne nad nulu a DPMZ bude mozno zrusit. Ono totiz za poslednych 6 rokov, odkedy neexistuje v ZA mesacnik normalnej ceny, pocet prepravenych osob klesol o viac ako tretinu a dalej klesa.
Mimochodom, mesacnik v Presove stoji 410 Sk... (Cena mesacnika v Presove je uz roky rokuce zvykovo stanovena ako 41-nasobok zakladneho cestovneho, zakladne cestovne je t.c. 10 Sk, pred 1.9.2004 to bol jednorazovy listok, teraz je to desatminutovy. Filozofia je taka, ze ten, kto jazdi MHD denne do prace a spat, precestuje za 21 pracovnych dni 42 jazd, a ak ma mesacnik, tak cokolvek dalsie - jazdy po veceroch, cez vikendy, prestupy atd. - ma akoby zadarmo.) Cenu mesacnika totiz nemozno tvorit len vypoctom, kedy sa to "oplati", ale treba zaratat aj to, ze pri vysokej cene bude jednoducho nepredajny. Toto si neuvedomil Juraj v Ziline, ked nasadil cenu za mesacnik 960 Sk. Najlacnejsi mesacnik je v Kosiciach, stoji 390 Sk na prve pasmo (uzemie Kosic okrem VSZ).

Toto som sa docital na fore v BB, takze preco je DPMZ taka draha?
Juraj, budú tie elektronické tabule značiť aj autobusy,alebo tam bude len čas odchodu trolejbusov?
Ďakujem
Reply on: Juraj #8808:
Ak je to fakt takto, tak to je ine svinstvo takto zavadzat, to mi je jasne, ze musi niekto prispievat. A Carrefour prispieva nejakou velkou sumou, ked maju spojenie, este aj z ich reklamou + na zastavke hlasia Carrefour, co je tiez reklama.

A k tej tarife, mohol by si mi cosi konkretizovat? To bude znizenie cien cestovneho, alebo co konkretne? Lebo este nikde som sa to nedocital.

Postrehy z cestovania linky c.1: Trasa Jasenova-Postova. V case 9,47. Pocet cestujucich: Pondelok Jasenova 19 ludi, Postova 28 ludi
Utorok Jasenova 16 ludi, Postova 32 ludi.
Reply on: 0903McLaren #8804:
Zacinas sa pomaly ucit inej vyjadrovacej kulture, s akou si na toto forum vtrhol na zaciatku. Zacinas sa mi pacit. Uz aj trochu rozmyslas nad vecami.

Len problem je v tom, ze doprava nie je taka jednoducha ako facka.

Najprv k obludnostiam, ktore si vymysla Zdruzenie za krajsiu Zilinu. Predtym, nez nieco vypustia, vobec si nepreveruju skutocnosti. To s tym "zarobkovym podnikom" je podobna hovadina, s akymi chodia pravidelne. Nevedia, ze priamo z Obchodneho zakonnika je urcene, ze a.s., sro. atd su zriadene za ucelom zisku.

Ten zisk je samozrejme u dopr.podnikov a SAD vo vyske iba 0-3%, oproti inym firmam, ktore ho maju kludne aj 60 ci 150%.

Pri DP je ten "zisk" pocitany samozrejme vratane dotacie, takze nejde o skutocny zisk. Nad nulou, hoci minimalne je ho treba mat preto, lebo vela veci si zo zakona ci financnych predpisov firma nemoze dat do nakladov /casto je to na hlavu postavene, lebo su to vacsinou nutne potrebne veci/, ale ho moze platit len zo "zisku". Napriklad aj vyska socialneho fondu urceneho napr. na doplacanie stravnych listkov pre zamestnancov zavisi od vysky "zisku".

A ten "zarobkovy" podnik? Predsa kazdy podnik je zarobkovy, aj keby mal stratu 99%, tak to jedno percento je predsa zarobok. Zarobok je aj za cestovne listky. Aj keby cena cestovneho na MHD bola len 10 halierov, aj to uz je zarobok. Vidis teda, ako zavadzaju a klamu?
Reply on: 0903McLaren #8789:


Sorry, beriem spat.
Juraj,

ake su zatial vysledky s tymi dvomi informacnymi panelmi co su pri zel. st.?

Kedy sa skonci skusobna prevadzka a namontuju sa na celom mestskom okruhu?

A este jedna vec...
NIE SU TIE TABULE MALE? CHCELO BY TO VACSI FORMAT A TYM AJ VACSIE PISMENA A CISELKA.... (trojka a sestka, 13 a 16 sa obcas veeeelmi podobaju...)
Reply on: Juraj #8784:
Je potrebné v plnom rozsahu súhlasiť. Kopec dopravných podnikov v západnej Európe už zistil, že je ekonomickejšie preháňať po "pustatinách" v rámci mesta kĺbové autobusy s 3-4 ľuďmi, než si rozdrobiť vozidlový park nejakými midibusmi, ktoré majú uplatnenie akurát tak v nedeľu doobeda.:)
Coze??? DPMZ je zarobkovy podnik??? Tato sprava mi vyrazila dych. Ja som myslel, ze zavedenim linkovania 21.1.2006 chcete pokryvat straty. Mat takyto vysoky zisk, to snad nie je pravda! Zarobili ste, ze? Tak to vam gratulujem. V dobrom. Myslim si ze na tych prestupovych listkoch.

Tak teraz by ste mohli mysliet aj na ludi. Linka c.1 Nezela si ju asi 40 percent ludi(nepotrebuje ju), a 60 percent ju chce a pritom ma pocet spojov necele 1 percento. Obrovsky nepomer, tu by sa mohlo cosi zacat riesit. Dopyt po priamych linkach je vysoky. Urcite by to chcelo linku c.13 potiahnut na cele Vlcince, aspon na Sv.Cyrila a Metoda. Preco by mali byt ludia z Vlciniec 1,4 diskriminovany. Zasluzia si to?
Pod názvom Začala jazdiť jednotka si môžete prečítať krátky článok v ŽN o novej linke č. 1, ale aj o elektrických informačných tabuliach.
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2851981/Zacala-jazdit-jednotka.html
Kto má záujem, tak si môže pozrieť stránku Mestskej hromadnej dopravy v Prahe, kde medzi inými mestami je zaradená aj Žilina. V texte je už zaradená aj znovuobnovená L1 a spomínajú sa tam aj nové autobusy B 961E. Stránka MHD v Prahe a okolí, sekcia Jiná města – Žilina. http://prahamhd.vhd.cz/index.html
Reply on: 0903McLaren #8800:
Nie. U jednej veci zlacnenie a u dvoch zjednodusenie.
jaaaaaaaaj, v tarifnej oblasti, to som fakt zvedavy, dufam ze nie zdrazenie ? ? ? ? ? ?
Reply on: Juraj #8798:
Co to bude za par veci? Myslis nove spoje, alebo co?
Reply on: Pišta #8796:
Od septembra par veci bude. Nechaj sa prekvapit. V tarifnej oblasti.
Reply on: Juraj #8786:
Ak je to hovadina, tak to ignorujte (nie som dopravka). Ale napadlo ma spracovat nejaku pracu na temu nizkopodlazne vozidla alebo este komplexnejsie moznosti cestovania zdravotne postihnutych obcanov zilinskou MHD. Proste nieco na ten sposob.
Juraj, plánujete nejaké novinky v najbližšom čase? Mohli by ste načrtnúť niečo "zo zákulisia" ďalších vízií v DPMŽ? Od septembra bude MHD premávať podľa mimoprázninových CP? Alebo budú aj nejaké úpravy? ( ... aké? ... )
Reply on: Kami #8794:
Takmer vsetky veci sa daju spocitat, ale vysledkom casto nikto neveri. Vtedy, ak sa to da, je treba urobit realny pokus.

Jeden z pokusov bolo uz spominane nasadenie malokapacitneho autobusu na L29, co sa ako bolo spocitane ukazalo ako nie celkom idealne riesenie, lebo bolo treba davat posilovy spoj. A co sa na malom voze usetrilo, to sa na posilovom minulo.

Druhy pokus, ktory sme pred par rokmi robili suvisel s vypinanim motorov na zastavkach a krizovatkach. Nikto neveril, ze sa tym nic neusetri, naopak, opotrebuvava sa starter a spojka. Fyzickym pokusom u nas na dvore sme zistili, ze motor na volnobeh spotrebuje za 1 hodinu IBA 1,8-2,2 litra nafty. Co znamena, ze pri par sekundovych vypinaniach motora sa vlastne neusetri nic. /Respektive tak malo, ze negativne veci okolo to vysoko neguju./
Reply on: Juraj #8784:
este dodam, ze na temu mensich vozidiel v primestskej doprave uz nejaka praca zverejnena bola. Medzi dalsie problemy patria vyssie jalove kilometre a to ze do vacsieho vozidla sa zmesti menej ludi, ale naopak to neplati. 🙂 Ak je na danej linke len jeden spoj kde vozidlo kapacitne nestaci, je problem.
Reply on: LUK #8792:
...alebo že tie rieky vyschnú... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement