Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes skončila pomerne rozsiahla výluka dopravy pre cyklistické preteky Okolo Slovenska. Okrem iných obmedzení doprava na Hájik končila na zastávke „Žitná“. Všetky trolejbusy boli nahradené autobusmi. Kĺbové autobusy sa otáčali asi 200 m od zastávky v smere do Bánovej, malé sa otáčali pri zastávke „Žitná“ pred reštauráciou. Na niektorých autobusoch vymieňali vodiči čísla liniek. Autobusy išli načas podľa cestovného poriadku.
Nedostatky:
V trolejbusoch neinformovali cestujúcich počas týždňa zo zvukového záznamu o pripravovanej výluke a ani počas výluky autobusy neoznamovali cestujúcim, že končia na Žitnej. Vodiči museli niektorým nespokojným cestujúcim vysvetľovať, že na zastávke „Žitná“ je konečná a dôvod. (Keď som bol v Prahe, tak počas celého týždňa informovali cestujúcich v metre o pripravovanej výluke v sobotu a o náhradnej doprave počas výluky.)
Obmedzenie dopravy na sídlisko trvalo dlho (až 6 hodín), pomerne veľká časť občanov bola veľmi nespokojná. Predpokladám že sa dala zabezpečiť nepravidelná doprava aspoň jedným autobusom na sídlisko a späť zo „Žitnej“ v čase keď sa na sídlisku nenachádzali cyklisti. Je potrebné brať ohľad aj na matky s kočíkmi, deckami, na starších ľudí, ale ja na ženy s nákupnými taškami. Okrem toho som videl, že prímestská doprava okolo sídliska popoludní premávala.
Reply on: S499.1023 #890:
Sorry, uklepol som sa vo vlastnom mene ☺
Reply on: S499.1023 #890:
No jo, je to fakt o holy zivot ist nocnou elektrickou, mal som moznost parkrat vyskusat 🙂, ale uz sme OT.
Nazdar ☺
jakub:Isteže by sa nejaké výhrady našli,ale sú len marginálne-znútra špinavé električky,neschopnosť a neochota DP vyštvať homelessov z MHD,pod vplyvom dostatku peňazí miestami neuveriteľné plytvanie ale v globále to pokladám za najlepšie fungujúci DP v ČSR (z hľadiska dopravy-z technického hľadiska je lepšia Ostrava).
Nevie niekto, ci by sa dali odkupit stare palubaky a kolko by to stalo????
Reply on: S499.1023 #887:
Ty zrejme budes mat k DP hl. m. Prahy urcite aj vyhrady 🙂, ale pre mna je to taky vzor fungujucej MHD. Samozrejme ekonomicke podmienky su rozdielne, ale su veci, zavedenie ktorych by IMHO take narocne nebolo a aj preto je MHD Praha v podstate velmi dobre fungujuci a pre mna ako cestujuceho aj atraktivny sposob dopravy. Integrovana doprava - v okruhu niekolko desiatok km od Prahy clovek ani nevie, ktory dopravca ho vezie, vsade ide na jeden druh cestovneho listka, nie paskvil typu ZRIDS, samozrejme tomuto projektu fandim a dufam, ze to raz bude pouzitelne, ale v sucasnosti nemienim zlozito cely tento system studovat a pojdem prvym dopravnym prostriedkom, co pojde. Bezni cestujuci "jakbysmet". V Prahe mi staci poznat listok za 8 Kc a za 12 Kc a to je vsetko, prip. ak idem za mesto, tak zopar nejakych vyssich hodnot. Alebo: idem elektrckou, prestupim na metro, na konecnej vleziem do autobusu a v rozumnej dobe som na opacnom konci mesta. A to hlavne - za 12 Kc. Vdaka zilinskej neprestupnej tarife by to vyslo na dost viac.
jakub:Plný súhlas.V trhovom mechanizme rozhoduje zákazník a nie nejaké ešte aj zle interpretované ekonomické teórie.Však aj Juraj to pochopí,až si všetci obyvatelia Žiliny kúpia KIE?.
Reply on: S499.1023 #884:
Prednedavnom sa tu spominal nazor, ze zavedenie "jazd" je spravne a mesacny alebo stvrtrocny pausal na neobmedzene cestovanie v trhovych podmienkach nema opodstatnenie. Len tak napriklad - internetove pripojenie za pausal, tiez si zaplatim a mozem surfovat kolko chcem.

Sucasny system je strasne idiotsky - vela liniek, na ktorych su spoje menej ako obcas, navyse vacsinou chodia vsetky naraz a potom nic a k tomu nepresupna tarifa. Naco je to dobre? Mnohi stale vychvaluju vyhody noveho systemu, ake ma zokruhovanie vyhody a pod., ale pre mna osobne sa cestovanie len zhorsilo. Zrusit tie zbytocne linky, nechat zopar hlavnych, ktore sa nebudu prekryvat, zaviest pouzitelny interval a hlavne prestupnu tarifu. Nemam problem prestupovat, pokial je to casovo a financne rozumne (napr. Praha).
Nemozem sa zbavit dojmu, ze hlavnym cielom je v komunalnych volbach sa pochvalit, kolko novych trolejbusovych linike sme zase Zilincanom postavili (+pripadne nejake to cestovne zdarma v den volieb).

A este - nepochopim, preco ked si kupim napr. 10 jazd, ma to obmedzenie platnosti 30 dni. Ved to nie je vo svojej podstate casovy prepdlatny listok (ako napr. na 240 jazd), ale jednorazovy elektronicky listok. Ked si kupim papierove listky, tiez mi predsa po 30 dnoch neprestanu platit...
získanie pre MHD bude stáť rádovo viac peňazí ako ich udržanie.
Vladimír,Juraj a ďalší:Neviem,aký názor majú na žilinské pseudopredplatné cestovné lístky obyvatelia Žiliny ale za seba môžem povedať jednu vec-ak by sa mi podobný paskvil pokúsil predať DP hl.m.Prahy alebo DP Bratislava a vydávať ho za časový predplatný cestovný lístok,moja reakcia by mohla byť len jedna-okamžitý bojkot všetkých prostriedkov MHD a preprava výhradne vlastným IGK.Špeciálne pre Juraja:JA som platiaci zákazník,JA platím DP hl.m.Prahy na rok vopred a za tieto peniaze si prajem nemať žiadne problémy s tým,aby som musel počítať jazdy,ktoré som už absolvoval.Je MOJÍM právom zvoliť si alternatívny spôsob dopravy.V Žiline možno ešte tento problém nie je taký vypuklý,pretože kúpyschopnosť obyvateľstva je predsa len nižšia.Ale akonáhle sa zlepší,zákazníci vám začnú odchádzať k IAD a to plne oprávnene a ich opätovné získa
Reply on: Vladimír #879:
Už som to chalanom vysvetlil. Išlo o to, že palubák vie, že sa tam zastávka nachádza, ale nevedel jej názov a nemal ani zvukovú nahrávku. Ten názov zastávky nemal byť na transparente, ale na displeji palubáku.

Re #874 Vladimír: Viem, že hlásenie musí byť nahraté do každého palubáku zvlášť, mne len išlo o to, že v niektorých vozoch to ešte nie je.

Už mám nafotené vozy 08, 09, MAN, reko 81, 215. Ešte to spracovať a máte sa na čo tešiť.
Reply on: Jozef #880:
my sme to mali povolene od dpmz
Jozef: A my sme tam dnes vstúpili a všetko zdokumentovali. Fotky isto budú na iMHD.
Reply on: Tux #870:

Napájacie a spínacie stanice (meniarne) nie sú určené pre návštevu verejnosti. V meniarni je prívod vysokého napätia 22kV. Po technickej stránke sú tam transformátory, odpojovače, usmerňovacie jednotky, zariadenia na diaľkové ovládanie, skrátka je to pre technické typy. Do meniarní je možno vstúpiť, ale len pod dozorom prevádzkovateľa
Reply on: Tux #878:
To je zvláštne. Neviem presne, na akom princípe funguje zobrazovanie názvov zastávok na vnútornom displeji. Neviem teda, prečo sa nezobrazí táto zastávka.
Reply on: Vladimír #874:
nemas celkom pravdu - v 224-ke nenapise na displej ani nazov zastavky- svieti tam len
L.15 Cas
9.
Asi pred pol hodinou robili vrchári niečo s výhybkou na Ul. vysokoškolákov. Trolejbusy na L5/15 chvílu stáli na L8 jazdí reko 81tka.
Reply on: Kubik #875:
Ak sa nemýlim, minulý týždeň som ju videl na L28.
Čaute,neviete náhodou,či už jazdí 09-tka?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.