Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pete #7665:
Pravda je to aj to. V pripade neplatiacich cestujucich sa ich pocet registruje podla urciteho "fiktivneho" koeficientu. Napriklad sa vypocita pocet prepravenych cestujucich do 6 rokov alebo ZTP alebo nad 70r. Vyjde urcity pocet. Pokial sa zavedie riadne alebo evidencne cestovne, zisti sa PRESNY pocet. A kedze ten statisticky evidencny pocet je VZDY vacsi ako skutocny, tak sa potom dojde k vysledku, ktory je rozporuplny. Vtedy realnym poctom sice dojde k znizeniu poctu celkovo prepravenych cestujucich, ale zaroven k zvyseniu platiacich cestujucich, ktori su pre ekonomiku firmy doleziti.

Uvediem to na priklade mesacnych casovych predplatnych listkov. Statisticky sa v PO alebo v BA pocita kazdy mesacny casovy listok za 80 jazd. Teda pri napr. 10 000 predanych mesacnych znamkach sa vykazuje 800 000 prepravenych cestujucich. Ked sa zavedie mesacny listok podla skutocne odjazdenych jazd a umozni sa nabijat aj menej ako 80 jazd /napr.50/ tak sa zisti, ze len polovica ludi si kupi 80 jazd a druha polovica len 50 jazd /ktorej dovtedy nevadilo - lebo si jazdy neevidovali - ze aj ked zi zaplatili 80 jazd, previezli v skutocnosti len 50 jazd/. Pri priklade, ze si jazdy nabie nie 10 000, ale 11000 ludi, je to potom 50x5500=275000 plus 80x5500=440000 teda iba 715 000 jazd. Teda skutocny pocet jazd vzrastie, ale statisticky bez oznacenia klesne.

A kedze v minulom roku doslo k evidencnemu principu, tak pocet "fiktivnych" /ale podla dovtedajsich statistickych ****v "realnych"/ cestujucich klesol, ale pocet celkovych evidovanych jazd bol vyssi.

Toto by sa stalo presne aj v BA a KE, keby presli zo statistickeho systemu na evidencny, ako tomu bolo vo vsetkych ostatnych mestach, kde sa tak udialo.
Reply on: Miro #7666:
Kontrole je sa to. Dokonca do takych absurdit, ci sa v autobuse Kie vozia Mobisaci...
Reply on: Pišta #7667:
Na vsetkom sa uz pracuje. Nielen L21, rozrobene su zatial 4 veci, do dalsich sa pustame.

Zmeny budu v CP potom naraz, az sa nepreliepaju CP kazdy tyzden.

Zmeny v CP budu az po skonceni prieskumu z HA na VL. Vysledky su za prvy den mimoriadne zaujimave...
Juraj, dokedy budeme musieť chodiť do Bánovej peši zo Žitnej alebo Hlinskej z poobednej smeny? Sľúbil si, že sa prispôsobia odchody autobusov a stále nič.... Mesiac už ubehol a stále sa tvárite, ako by bolo všetko tip-top. Najskôr z L21 urobíte linku pre zbieranie zbytku cestujúcich po trolejbusoch z Hájika a teraz sa nie a nie dočkať posunu posledného spoja L21 do Bánovej tak, aby bol prípoj. Prestupné lístky sú mi teda v noci na 2 veci..... Myslím si, že keď zmeny, tak by mali byť uvážené a mali by brať do úvahy komplexný dopad na cestujúcich, ktorí sú na MHD odkázaní..... Urobiť zmeny v trolejbusových linkách a CP bez úprav CP na niektorých autobusových linkách bol neuvážený krok.
Reply on: URBINO #7647:
A kontroluje niekto, kto do tých autobusov do Kie nastupuje? Alebo sa môže odviezť ktokoľvek?
Reply on: Juraj #7436:

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=63839

Takze narast cestujucich o 230 tisic, alebo pokles o 1,6 miliona? (9,6%)
Gratulujem, pokles cestujucich za zastavil na 10tich percentach... len tak dalej. Uz len par rokov a mozte to zabalit...
Reply on: 4444 #7663:
O 05:30 - nemám info, o 06:30 - sedenie obsadené, pár stálo (viezlo sa cca 25 ľudí), o 07:30 - autobus plný (cca 50 ľudí).
Neviete niekto, aké natrieskané boli tie expresné spoje z Hájika na Vlčince ráno?
Reply on: Vladimír #7661:
no skôr by som povedal, že ich nieto zabudol... 😛 na webe DP sú už k dátumu 22.9.2005... ?
Reply on: TeBeCe #7659:
Heh.. Arways... trochu som sa nechal uniesť obľúbenou žuvačkou 🙂

Re #7660 VLK: Pribudli? Kedy? Aký je dátum poslednej zmeny?
Vladimír: len doplnenie CP pre l. 26 - pribudli dva nové spoje, 18:13 z Bánovskej cesty idúci po stanicu a myslím že 22:10 (❓) idúci tiež po stanicu... Ten druhý ešte upresním, pozriem sa na zastávku zajtra po ceste do roboty... ?
Reply on: Valec #7658:
nie Arways, ale Arway 🙂 zatial neviem o tom, ze by sa chystal aj v mestskej verzii, ale urcite nejaky mestsky Euro 4 bus Karosa vyrabat bude...
Reply on: Vladimír #7657:
A Arways bude aj v mestskej verzii? ?
Reply on: Valec #7656:
Ako už bolo napísané, nikto neočakáva od SADiek nákup Citelisov. Je tu nový model Arways.
Reply on: LUK #7650:
Praha sa chystá tento rok nakúpiť väčší počet autobusov Karosa radu B 950, takže možno ešte svoje rozhodnutie zvážia prichystajú dáky typ 970 ? . A dosť pochybujem, že SADky by na MHD žačali húfne nakupovať Citelisy, to by skôr Karosa prišla o podiel na trhu.
Reply on: simkoslav #7653:
kde sa potom hrabe stanok s rozkami na Hurbanovej 😃 (inac aj mne sa to stalo a to moc necestujem...)
Reply on: simkoslav #7653:
To fakt?? dobra haluz!!! ? ? ?
Reply on: Jakub #7652:
Mna to len napadlo v suvislosti s Valcovym príspevkom, chcel som len povedať podobny zážitok. Inak bolo to na l. 31 okolo 7:45 naposledy asi pred mesiacom.
Ešte ma napadá jedna príhoda, ktorá sa mi však stala v Trnave. Na medzimestskej linke medzi Bučanmi a Trnavou okolo 13:30 vodič náhle odstavil bus pred domom, spapal obed a s plnými ústami o desať minút pokračoval do mesta. ?
Pani, ak sa ma dosiahnut naprava, je treba pisat kde, kedy, na akej linke sa to stalo, prip. aj cislo vozidla, inak to nema vyznam a napravy sa nedockate.
Reply on: Valec #7643:
Mne sa zas stalo (už viackrát), že vodič autobusu si celou cestou nadbieha, na Hurbanovu prichádza o 3-4 min. skôr, aby sa mohol postaviť do rady v stánku pekárne a kúpiť si desať rožkov. Márne ho čakám na ŽST, keď už dávno odišiel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.