Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Historický kalendár:
30.10.2003 - Pred dvoma rokmi bol odovzdaný do užívania diaľničný privádzač „Ľavobrežná II. etapa – Košická vo výške 181 miliónov Sk. Stavba nadväzovala na predchádzajúcu výstavbu cesty I/18 v súbehu so železničnou traťou a riekou Váh. Dĺžka celej komunikácie od križovatky Košická po križovatku Ul. sv. Cyrila a Metoda je 884,59 metra. Súčasťou stavby je aj mimoúrovňové križovanie zo sídliska Vlčince do centra, kde je vybudovaný päť pólový mostný objekt dlhý 96 m, po ktorom premáva aj trolejbusová doprava. Tento objekt bol odovzdaný už 30.8.2003. Ministerstvo odmietlo požiadavky mesta Žiliny, aby štvorprúdovka končila aspoň na Šibeniciach, mimo intravilánu mesta. V danom úseku sa podstatne zlepšila plynulosť MHD, hlavne medzi sídliskom Vlčince a centrom.
Reply on: PeterC #6113:
Tak by to malo byt, funguje to takto uplne samozrejme napr. na zeleznici. V pripade konfliktu/rozporu staci povedat "Vazeny cestujuci, nemate zial pravdu, Tarifa a MPP to riesia tak a tak, nech sa paci, mozem Vam poskytnut k nahliadnutiu".
Reply on: Jozef #6117:
Obyvatelia tychto bytov a domov sa tak budu urcite denno-denne trepat ten kus cesty, aby mohli nechat doma svoje auto a cestovat MHD, pricom budu musiet prestupovat a za ten prestup budu musiet este aj platit...
Dnes, pekný jesenný deň, bol trolejbus na L1 smerom Kvačalova, DP plne obsadený. Súviselo to s návštevou Nového cintorína, ktorý je z konečnej vzdialený asi 660 m. Je všeobecne známe, že L1 býva málo vyťažená v priestore Kvačalova DP, hoci je dostupná aj zo severnej časti Závodia. Na Kvačalovej ul. (pod Hájikom) sa teraz buduje obytný súbor vyššieho štandartu so 67 bytmi a pár drahších rodinných domov. Je však otázne či títo noví obyvatelia budú využívať aj MHD.
Historický kalendár:
28.10.1949 – DPMŽ začal vykonávať MHD v Žiline. Bol založený a zapísaný do obchodného registra 26.4.49 s účinnosťou od 1.1.1949. V rokoch 1958 - 1962 zabezpečoval aj lodnú dopravu na Oravskej priehrade loďou Žilina, ktorá potom prešla na ČSAD Dolný Kubín. V roku 1949 mal 4 linky, 5 autobusov a dopravu zabezpečoval na dĺžke 31 km. DPMŽ po 14 rokoch od 1.1.1963 zanikol, keď na základe rozhodnutia vtedajších orgánov, prešiel do ČSAD, n.p. Banská Bystrica. V nasledujúcich rokoch bol úpadok MHD v Žiline. Mestské zastupiteľstvo v Žiline v nových demokratických podmienkach schválilo znovuobnovenie DPMŽ dňa 6.10.1992.

K 31. 08. 2005 mal dopravný podnik 336 zamestnancov, 43 trolejbusov (15 sólo Škoda 14Tr a 28 kĺbových Škoda 15Tr) a 56 autobusov (Karosy sólo 46, City busy 3 a Karosy kĺbové 7). MHD je vykonávaná na 10 trolejbusových a 13 autobusových linkách (z toho dve nočné a 1 pre spoločnosť Tesco o dĺžke, v pracovný deň 11.941 km na deň a v sobotu - nedeľu 6.273 km na deň. Po zrušení L28 je od 26.9.2005 len 12 autobusových liniek.
Vo Výročnej správy DPMŽ s.r.o. za rok 2004 sa uvádza, že podiel elektrickej trakcie na prepravených osobách je 60,1 % a 39,9 % bolo prepravených autobusmi. Celková dĺžka prevádzkovaných liniek bola 396,3 km, z toho 240,1 km autobusových a 156,2 km trolejbusových liniek.
Reply on: Jakub #6110:
31.11. nevyjde, lebo taky datum nie je 🙂 Asi si myslel 31.10. 🙂
Uverejňujem úplné znenie oznamu DPMŽ, s.r.o., ktoré je umiestené vo vozidlách MHD:

Informácia pre cestujúcich. V dňoch 30.10. a 1.11.2005 bude po trase č. 31 zo železničnej stanice na starý a nový cintorín premávať mimoriadna linka v hodinovom intervale s odchodmi
zo železničnej stanice: o 9.00, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00 hod.
z Pietnej, krematórium: o 9.30, 10.30, 11.30, 12.30, 13.30, 14.30, 15.30, 16.30 hod.
Reply on: Kami #6111:

Re #6109 Jozef:
Samozrejme, že so súdmi si na vysvetlanie počkám. Svoje úvahy som uviedol slovami: "Ak je to skutočne tak, ...".
Na margo problému: Navrhujem, aby revízor mal povinnosť mať pri sebe okrem veľkej peňaženky na pokuty a pevných nervov aj Preprvaný poriadok v papierovej forme, a v prípade sporu by mal mať povinnosť ukázať cestujúcemu na papieri, na základe ktorého ustanovenia ho pokutuje. Myslím si, že by sa predišlo mnohým nedorozumeniam a ich riešeniu na DPMŽ. Nehovoriec o tom, že by každý revízor mal poznať Prepravný poriadok a jeho zmeny naspamäť odpredu aj odzadu. Kto iný ho má poznať, ak nie revízor?
Ked uz tolko nadavate na tych revizorov, ja spomeniem aj jeden kladny postreh - minule nastupila do linky c.5 revizorka, starsia, trochu silnejsia pani. Kontrolovala s usmevom, milymi slovami, ludskou komunikaciou. Urcite potesi taketo vystupovanie cloveka, ktory by mohol mat uplne iny prejav (ako napr. nizsie zmienovany pan). Mne osobne zlepsila naladu. To len tak naokraj ze aj dobri ludia sa najdu v takejto funkcii...
PeterC: ako Jozef, aj ja vychadzam z toho ze revizor vie co robi.
Na druhej strane viem, ze predpisy sa daju vykladat rozne, nie kazdy musi poznat vsetky zmeny. A vtedy je ta moznost konfliktu a da sa odvolat vyssie. Odvolat sa vzdy da aj pisomne - ak som nezaplatil, ani na DP nemusim kym oni nerozhodnu ze platit mam.
Reply on: Jozef #6108:
Ano, kazdy rok ma napadlo, preco DPMZ nieco take nezavedie, kedze vzdy v tom case vidim zastupy ludi, vlecucich sa potme k tomu cintorinu. Len neviem, preco ta linka nepojde aj 31.11. Ved aj vtedy chodi vela ludi, ak nie viac ako den predtym...
Reply on: PeterC #6107:

Myslím si, že treba počkať na vysvetlenie a netreba vopred robiť súdy. Revízori každoročne chodia na skúšky, ktoré sú pomerne náročné a mám trochu pochybnosti, žeby urobil revízor takú školácku chybu. Aj keď cestujúci neovládajú presne celú tarifu, ale vedia, že deti do 6 rokov neplatia cestovný lístok a revízor by to nevedel?. Napríklad dnes som išiel L16, kde nastúpili dvaja revízori a po odchode trolejbusa zo zastávky, keď už nikto nestál pri označovačoch, zablokovali ich a vykonávali kontrolu. Jedno asi 10 - 12 ročné dievča hľadalo v školskej taške cestovný lístok a až po príchode revízorky sa jej ho podarilo nájsť. Medzi školáčkou a revízorkou bol krátky rozhovor, revízorka potom odblokovala označovače, sama označila malej slečne lístok (!) a pokračovala ďalej v kontrole cestovných lístkov. A mohlo to byť podľa predpisu celkom ináč.
DPMŽ s.r.o. zabezpečuje mimoriadne autobusové spoje na Starý a Nový cintorín L31 zo zastávky Železničná stanica v pravidelnom hodinovom intervale v dňoch 30.10.2005 a 1.11..2005.
Reply on: Kami #6106:
Ja si zasa myslím, že prečo by cestujúci, ktorý je v práve, musel chodiť na DPM6, samozrejme len v úradných hodinách, teda cez pracovnú dobu, teda brať si dovolenku, len kvôli tomu, že revízor nevedel čo robí? Veď cestujúci chybu neurobil, tak prečo má niekomu dokazovať opak? Ak to je skutočne tak, ako písal oný nahnevaný cestujúci, tak dotyčný revízor by mal na hodinu dostať kopačky. Alebo si rovno DPMŽ môže na svoju stránku " http://www.dpmz.sk/Stranky/Cestujuci.php " dať Ďalšiu povinnosť: "Cestujúci je povinný mať pri sebe okrem platného cestovného lístka aj minimálne 600 Sk v hotovosti, pre prípad, že ho bude kontrolovať revízor, ktorý nepozná Prepravný poriadok, prípadne sa zle vyspal."
Reply on: Tom2 #6104:
zakladna zasada je, ze ak sa cestujuci citi byt v prave, nema platit pokutu na mieste. Ak zisti ze sa myli, zaplati neskor, ak urobil chybu revizor tak DP lahsie pokutu zrusi.
Reply on: Tom2 #6104:

Preštuduj si platnú tarifu na stránke DPMŽ s.r.o. http://www.dpmz.sk, kde sa okrem iného píše: Dopravca Dopravný podnik mesta Žiliny, s.r.o. umožňuje bezplatné cestovanie nasledovným občanom alebo veciam: a) deti do dovŕšenia 6. roku veku ... atď. a ďalej dôležitá časť *- nárok na bezplatné cestovanie nepreukazujú*. Žiadna nová tarifa pre deti s nejakým napr. korunovým lístkom neexistuje.
Dnes 26.10.2005 o 17:20 moja manželka dostala pokutu za 5 ročné dieťa ktoré vraj malo mať podľa nejakej "novej" tarify cestovný lístok. Bohužiaľ túto neoprávnenú pokutu (600Sk) po vyhrážkach a cirkuse pred cestujúcimi zaplatila. Bol to vraj dobre známy arogantný starší vyšší šedivý okuliarnatý....☠

Číslo bločku AD0001610, číslo revízora 43.

Toto píšem len ako informáciu, ako sa DPMŽ chová k svojim zákazníkom a okráda a podvádza ich. Samozrejme že ráno ideme niečo podniknúť na DPMŽ. Dúfam, že si to prečíta aj pán JURAJ. ?
Reply on: Jozef #6102:
Jozef, neviem kde berieš presvedčenie, že obyvatelia nových bytových domov, ktoré si vymenoval, sú potenciálni zákazníci MHD. Ja ti garantujem, že nie. Poznáš ceny bytov v týchto domoch ? Ich budúci obyvatelia sú solventní občania používajúci IAD, ktorí MHD prakticky nebudú využívať.
Ak som dobre porozumel, tak už ide výstavba obytného súboru Vlčince V, kde majú byť postavené štyri panelové bloky. Majú sa stavať medzi Karpatskou ulicou a Rosinskou cestou. Po ich postavení pribudnú noví obyvatelia a ďalší zákazníci pre MHD.
Bližšie v článku v Žilinských novinách o *protestnom* zhromaždení na stránke:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2430683/Pod-oknami-postihnutych-spoluobcanov.html
V tých istých novinách nejaká pani zas protestuje proti výstavbe troch panelákov na Lichardovej ulici, kde *doporučuje* aby stavali radšej na sídlisku Hájik. Asi nevie, že tam prebieha intezívna bytová výstavba a DPMŽ bude mať problémy so zabezpečovaním MHD. Bližšie o proteste a jej názoroch:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2430682/Protestuju-proti-bytovkam-na-Hlinach.html
Spoločnosť SSIM, ktorá má aj celoplošnú reklamu na trolejbuse Škoda 15Tr #236 zahusťuje mesto panelovými blokmi. V centre na Bernolákovej a Fándlyho ul. nebude veľký prínos pre MHD, skôr už na Hlinách VI, ktoré sú už vzdialené od centra. Bližšie o nich si prečítajte (aspoň za tú reklamu na trolejbuse): http://www.ssim.sk/
Obytný súbor na Hlbokej ceste, ktorý je pred dokončením, tiež nebude prínosom pre MHD, lebo je umiestený takmer v centre. Bližšie na stránke: http://www.matesro.sk/projhlboka.htm
Skôr ma potešil obytný súbor na Kvačalovej ulici, kde sídli aj DPMŽ, ktorý je mimo centra mesta. Tu nám premáva trolejbusová L1, ktorá nie je vyťažená. Snáď po ukončení výstavby v tomto priestore pribudnú noví zákazníci na MHD. Bližšie o tomto súbore na stránke: http://www.kvacalova.sk/
Výstavba žilinského 22 poschodového mrakodrapu za pol miliardy asi s 200 bytmi od izraelskej spoločnosti bude len pre solventnú klientelu, čiže význam pre MHD bude nulový. Bližšie na stránke: http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=1693&komentare=1
alebo s fotografiou: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_39/zvstr1.pdf
Ja osobne by som prívítal, keby sa už začalo s výstavbou nového sídliska Pod Hradiskom, ktoré má byť umiestené západne od centra, až za sídliskom Hájik. Z hľadiska MHD bude prínosom, lebo bude veľmi vzdialené od centra a takmer všetci budú odkázaní na MHD. Bližšie o sídlisku na stránke: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_9/zvstr18.pdf
Mám taký pocit, že terajšia anketa je tu už dosť dlho a myslím, že už nič nové neprinesie. Navrhujem otázku, ktorá ma zaujíma:

"Je pre Žilinu vhodnejšie kupovať nízkopodlažné a drahšie alebo stredopodlažné a lacnejšie vozidlá?"

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.