Historický kalendár:
1.10.1993 - Pod heslom „Občania mestu – mesto občanom“ boli vydané komunálne obligácie Mesta Žiliny v objeme 100 miliónov Sk cez PKB Žilina, a.s. na dofinancovanie výstavby mestskej trolejbusovej dopravy. Úročenie bolo vo výške 17,25 % a splatnosť obligácii 5 rokov. Vzťah občanov Žiliny k mestu a túžba po trolejbusovej doprave sa prejavila vykúpením všetkých obligácií. Takáto akcia a v takomto veľkom rozsahu v poprevratovom období v komunálnej politike bola ojedinelá na Slovensku. Trolejbusová doprava v Žiline bola financovaná z vlastných zdrojov Mesta Žiliny.
1.10.2003 – Pred dvoma rokmi sa začala skúšobná prevádzka tarifného a informačného systému na ŽRIDS, ktorého montáž bola ukončená v septembri. Na Rajeckej železnici DPMŽ zabudoval na ôsmych staniciach a zastávkach 16-tarifné automaty na predaj jednorazových cestovných lístkov. Tarifným a informačným systémom sú vybavené aj 4 motorové vozne radu 811 a 5 prípojných vozňov radu 011. Tarifný systém je rozdelený do 7 tarifných pásiem, z čoho je 5 na regionálnej železnici a 2 pásma na MHD v Žiline. V roku 2005 pribudol 16-tarifný automat v železničnej stanici Rajec a novej zastávke Žilina-Solinky.
1.10.1993 - Pod heslom „Občania mestu – mesto občanom“ boli vydané komunálne obligácie Mesta Žiliny v objeme 100 miliónov Sk cez PKB Žilina, a.s. na dofinancovanie výstavby mestskej trolejbusovej dopravy. Úročenie bolo vo výške 17,25 % a splatnosť obligácii 5 rokov. Vzťah občanov Žiliny k mestu a túžba po trolejbusovej doprave sa prejavila vykúpením všetkých obligácií. Takáto akcia a v takomto veľkom rozsahu v poprevratovom období v komunálnej politike bola ojedinelá na Slovensku. Trolejbusová doprava v Žiline bola financovaná z vlastných zdrojov Mesta Žiliny.
1.10.2003 – Pred dvoma rokmi sa začala skúšobná prevádzka tarifného a informačného systému na ŽRIDS, ktorého montáž bola ukončená v septembri. Na Rajeckej železnici DPMŽ zabudoval na ôsmych staniciach a zastávkach 16-tarifné automaty na predaj jednorazových cestovných lístkov. Tarifným a informačným systémom sú vybavené aj 4 motorové vozne radu 811 a 5 prípojných vozňov radu 011. Tarifný systém je rozdelený do 7 tarifných pásiem, z čoho je 5 na regionálnej železnici a 2 pásma na MHD v Žiline. V roku 2005 pribudol 16-tarifný automat v železničnej stanici Rajec a novej zastávke Žilina-Solinky.
marek
Prial by som Vam to zazit, citil som sa ako v BA.
Kedze ide o jediny spoj,kt. je ponukany zo strany DPMZ pre obyvatelov Hajika dostat sa na Kosicku a okolie a zaroven je to jediny spoj kt. je mozne prist k Zilinskej univerzite, pred staniciou sme stali 4 minuty a na kazdej zastavke museli ludia vystpuit a potom opat nastupit...
Ale som rad, ze nam jazdia prazdne jednotky a obcas aj nejaka stvorka ide praznejsia...
Darmo, DPMZ vie, ako si ziskat studentov ZU.
Len ma tak napadlo... cesta z univerzity na stanicu mi trva 27 minut, trolejbusom 17 + cesta na zastavku a cakanie na nej, cize 5 minut =22minut...
Juraj,
planujes zaviest zo stanice aj inu linku k ZU ako je linka 7/17???
Ale urcite by sa zislo posilnit spoj s odchodom zo stanice 6,33 a tiez 7,33. napriklad spoj s odchodom zo stanice 6,28 a 7,28.