Dnes popoludní som sa previezol motorovým vláčikom na novú zastávku Žilina-Solinky. Cestujúci novú zastávku využívajú, z vlaku vystúpilo asi 15 cestujúcich a ďalší do vlaku nastúpili. Vo vlaku cítiť prítomnosť DPMŽ či už namontovanými displejmi, vyhlasovaním zastávok, ale aj označovačmi cestovných lístkov z automatov DPMŽ.
Spotrebu pri dlhodobejsej prevadzke Vam asi tiez radsej poskytnu u modelu, ktory jazdi od roku 2002, nez u niecoho, co je rok stare. Poruchovost asi tiez bude statisticky lepsie vyjadrena, ak mam znacne vacsi skumany subor, ktory naviac existuje dlhsiu dobu, nie?
A mimochodom, podla sprav, ktore presakuju z toho neoblubeneho DP na druhej strane Tatier, tak prave Karosa je ohladne dodavania servisu a ND ta lenivejsia. A to nemyslim PO zarucnej dobe, ale uz V zarucnej dobe.
No a? Pre Vas ako cloveka s pripadnym potencialom vyberat druh vozidla, ktory si chce vyskusat voz z pohladu firmy, je k dispozicii DPO, kde sa to da pozorovat priamo za prevadzky. Ved ked ma pamat nemyli, vlakom je to zo Ziliny do Ostravy 107 km a do Bratislavy 205 km, tak tam si mozete zabehnut sa povozit - a mate to o polovicu blizsie Alebo tam ide o tu podmienku "na Slovensku"?
Zas mas len pohlad cestujuceho. Je samozrejme, ze uz sa napr. s Tr24 jazdilo 3 hodiny po Blave, sam som tam dokonca bol. Ale odvezies sa - a vyhlasis: je to dobry voz, stoji sice kus 350 000 eur, ale ideme kupovat 3 kusy... Odskusat autobus alebo trolejbus z pohladu FIRMY, nie cestujuceho, nie je o jazdnych vlastnostiach, peknom interieri a pohodlnych sedackach. Je to o spotrebe pri dlhsietrvajucej prevadzke, je to dodacich dobach nahradnych dielov nie pocas zarucnej doby /kedy sa samozrejme kazdy vyrobca este snazi, lebo zaruka sa predlzuje na jeho ukor/, je to o poruchovosti zostav a podzostav atd atd. Ale to cestujuceho urcite a teba mozno ani nezaujima.
No ja z vas padam na zadok a otvaram neveriacky hubu. Takze Solaris nie, lebo na Slovensku nejazdi a nechcete byt prvi, kto ho odskusa. A kde na Slovensku jazdi 24Tr? S tym by ste neboli uplne prvi? Keby ste argumentoval napriklad unifikaciou, alebo sympatiami k znacke, alebo hoci aj tym, ze Karosa vam ponukla vsimne, COKOLVEK by bol lepsi argument ako toto - ze nechcete byt prvi a ze to na Slovensku este nikde nejazdi. Ved to plati rovnako pre Trollino ako pre 24Tr. Neurazte sa zase, ale na cloveka, ktory prisedi pri statniciach na PEDAS, sa taka argumentacia fakt nehodi.
Alebo skusobne jazdy 24Tr bez cestujucich v Bratislave povazujete za odskusanie typu a jazdenie na Slovensku?
U reklam na vozidlach je odstranenie zahrnute v cene reklamy. S krachom garazovych firiem by clovek ratal, ale ze takto skonci taky kolos veru nikoho nenapadlo. A ak, ze novy nastupca prvu vec, co urobi, si pojde zastavku "prepisat" na seba. Idea dava asi kopu penazi do mnozstva bilboardov a reklam v casopisoch, ale toto jej ocividne nevadi.
To mi pripomina situaciu, ked kedysi bratislavske elektricky jazdili v reklamnom natere este dlho po skonceni zaplateneho casu. DPB to odovodnil tym, ze na odstranenie nema peniaze a ze v zmluve sa na to "zabudlo".
Juraj: Trochu ma prekvapuje vysvetlenie okolo názvu Kamenná, Š.O.K. centrum. Keďže si Š.O.K. nezaplatil za ukončenie reklamy, to znamená, že za ten názov ešte stále pravidelne platí? Platí, aj keď už neexistuje? Lebo ak neplatí, tak je to dosť podivuhodné - nebolo by lepšie zahrnúť do každej takejto zmluvy rovno poplatok sa budúce odstránenie reklamy (premenovanie zastávky) do pôvodného stavu, ktorý by sa uhradil už na začiatku?
Vladimír