Bude zaujímavé sledovať, či sa zväčší počet cestujúcich po prázdninách. Je tiež možné, že ešte nie sú zvyknutí.
All: Toto ma pobavilo:
"Autobusovú dopravu zaviedol Adam Húserík v roku 1924 do Veľkej Bytče a späť a to dvakrát denne. Od 1. decembra 1925 bola autobusová doprava rozšírená až na Ivor. Adam Húserík spomínal, že keď chcel, aby ľudia išli autobusom, musel im kúpiť vypiť, aby sa nebáli. Keď chcel chodiť autobusom, musel najprv opraviť cesty."
Citát je zo stručných dejín obce Veľké Rovné (www.velkerovne.sk). Je tam aj fotografia toho autobusu.
Bol tam predsa Ikarus a tak porovnávať mohli. A okrem toho, ani ja ani on nejako výrazne nárečím nehovoríme. Ak by si vedľa postavil echtovného Koňara a vedľa neho originál Vraňara, vtedy by sa rozdiely pozorovať dali.
Pridávam sa k poďakovaniu Jurajovi, za perfektný zážitok.
All: Dnes som si opäť vyskúšal jazdu Hlinská - Pod hájom v čase o 7:05 a môžem skonštatovať, že:
- už funguje aj hlásenie zastávky Za prasačincom,
- asi to bude tými prázdninami, ale trolíky jazdili celkom prázdne, v priemere asi 20 ľudí
- na displejových vozoch beží na prednom transparente: HÁJIK-VLČINCE-SOLINKY-HÁJIK (v prípade L17, na 7mičke je to opačne, na 5/15 jazdia sóla a tie digitály nemajú).
Snažil som sa spraviť aj dáke fotky, ale slnko svieti tak blbo, že z 10tich sú dobré asi 2.
Nedá mi to, aby som neuviedol niekoľko príkladov, ako je vlastne prestupný tarif ŽRIDS nevýhodný.
1. ak pocestujem z Rajca do Brodna, je to v rámci prestupného tarifu ŽRIDS cesta zo 7. do 1. pásma, čiže za 33,- Sk s prestupom na ŽST Žilina. Ja ale môžem prestúpiť na L22 už v Bytčici, kúpim si teda lístok zo 7. do 5. pásma za 14,- Sk a lístok na MHD za 12,- Sk. Odveziem sa teda za 26,- Sk, čiže takto ušetrím 7,- Sk.
2. ak pôjdem z Rajca na Hájik, s použitím prestupného tarifu je to opäť za 33,- Sk, ale s prestupom v ŽST Žilina-Záriečie (Rondel) bez použitia prestupného tarifu je to za 18 + 12 = 30,- Sk, čiže ušetrím 3,- Sk.
A tak je to s väčšinou smerov, okrem L24, 30, a 31, na ktoré sa dá prestúpiť len na ŽST Žilina a L27 a 29, kde treba pri prestupe prejsť na zastávku Hurbanova.
Cenník predplatných lístkov som neskúmal, ale predpokladám, že to bude percentuálne podobné.
Tým nechcem tvrdiť, že je ŽRIDS nanič, ale že má ešte pred sebou veľké možnosti vylepšovania.
2. Ja by som, keď ma to chytí, napísal svoje myšlienky a potom by si to mohol dať dokopy s Valcovým textom (s jeho súhlasom samozrejme). Týkalo by sa to pripomienok k tarifného systému ŽRIDS, existencie dvojakých cien (ŽRIDS a ZSSK) a toho, že vlastne prestupný tarif medzi rajeckou železnicou a MHD Žilina je vlastne nevýhodný vzhľadom na to, že na väčšinu smerov je možné prestúpiť buď v Bytčici alebo na Rondli a tým ušetriť viac, než ponúka prestupný tarif, ktorý ráta len s prestupom na ŽST Žilina.
Ozaj, vsuvka: otázka na Juraja: keď som sa včera viezol trolejbusom L3 na Solinky, snažil som sa nájsť nejaký náznak, že sa buduje na železnici zastávka Solinky, ktorá má byť vraj do 15. júla, ale nič som nevidel. ?
3. Tu by asi pomohol najlepšie Juraj, ak by bol tej dobroty.
4. Súhlas, veď ja len tak, aby reč nestála. Keď už hovoríme o schémach, na www.dpmz.sk majú novú schému liniek, ale keď si dám zvýrazniť linku č. 5 alebo 7, zvýrazní sa stará trasa. Toto je samozrejme pripomienka pre Juraja a jeho team ☺
Zdravím do Prešova a neber úplne vážne všetko, čo zo mňa vypadne... ?
Aha, a námety na rubriku "Viete, že...":
a. rovnaké farby na trolejbusoch má aj hlavné mesto Iránu Teherán
b. pred zavedením dnešného systému číslovania liniek MHD v Žiline r. 1985 (je ten rok správne?) jazdila linka č. 17 (?) do Kysuckého Nového Mesta, čiže do iného okresu
... a podobne
1. fotky zo slávnostného otvorenia samozrejme budú - už teraz sa desím toho, keď mi začne každý doručovať to, čo nafotil...
2. ešte sa oboznámim s tým, čo o ŽRIDS napísal Valec. Samozrejme, môžeš to doplniť, ak bude čo. Ale teraz ešte neviem, Valcov text som nečítal.
3. História tu chýba, lebo o nej takmer nič neviem. A hlúposti by som písať nechcel. Každá pomoc bude vítaná. Na začiatok by sa po spracovaní mohla objaviť aspoň "história" od založenia DPMŽ v roku 1993.
4. Mapa spred AVTD bude, myslím na ňu. Najprv ale musím dokončiť tú novú - jej základ potom poslúži pre ďalšie modifikácie ako historické schémy, či schémy rozvoja trolejbusovej siete a pod.
Pre tých, ktorí ste si to možno nestihli všimnúť, tak na žilinské fórum na www.mestskadoprava.sk dal Juraj dve fotky zo včerajšej slávnostnej prvej jazdy po trase Solinky - Vlčince.
A dúfam, že z toho množstva vašich fotografií urobíte skvelé fotoreportáže!
Vladimír, ak by si mal záujem, buchol by som sa po básnickom čreve a spísal by som pár myšlienok, ktoré ma napadajú v súvislosti so Žilinským RIDS. Mohol by si ich potom použiť v pripravovanom článku o ŽRIDS.
Tiež ma napadlo, že by mohlo byť dobré zriadiť nejakú rubriku "Viete, že..." a dávať tam rôzne krátke zaujímavosti o MHD z histórie aj zo súčasnosti.
Vôbec história MHD v Žiline tu (dúfam, že zatiaľ) chýba. Aj by som čosi napísal z mojich spomienok, ale neviem, či to bude dostatočne presné, to vieš, v mojom veku už spomienky dosť blednú. Možno, že by to mohol potom Juraj skorigovať a doplniť, ak by bol tej dobroty...
Tiež by bolo zaujímavé urobiť mapu liniek MHD Žilina pred "veľkým treskom" v súvislosti so zavedením AVTD.
No, takéto myšlienky zo mňa teraz vypadli, ozvi sa, aký je tvoj názor na ne...
Po tom, čo mi pred chvíľou oznámil pete, je spomínaná cena za ubytovanie úplne bezpredmetná a nová zrejme bude (výrazne) nižšia. Urobíme, čo bude v našich silách.
Zaujal ma intrák SOU Pod Kalváriou. Ubytovanie cca na úrovni ako ubytovňa DPMŽ za cenu 220 Sk na osobu. Akurát tá poloha... Ešte zajtra ďalšie pobehám.
Viem o tom a teší ma to. Na základe COLORovho telefonátu som už dnes obchádzal turistické ubytovne. Som prekvapený, aké blbé služby v Prešove v tejto súvislosti sú, ale poradím si nejako.
Ja by som sa tiez rad podakoval Jurajovi aj ostatnym za vynikajuce privitanie a prijemne stravene dni v Ziline. A drzim palce v dalsom rozvoji zilinskej dopravy v sucasnych zlozitych casoch.
Ďakujeme Tebe aj Jurajovi za super zážitok.
Ja som sa zase včera pristihol, že som pochytil vychodňarsky prízvuk ?
Čo sa týka nášho výletu na budúci týždeň, zmena plánu, po Košiciach bol do programu na žiadosť ostatných členov expedície zaradený aj PREŠOV!! ☺
Prízvuk prešovský a košický samozrejme odlišný je. Iste, zastrešuje ho príslušnosť k východniarskemu, ale citlivé ucho Prešovčana od Košičana rozpozná. A skutočne nejde len o slovíčka, ale aj o intonáciu, prízvuk...
Re #443 Miro: Rovnako sa aj ja ešte raz chcem Jurajovi za všetko poďakovať. Za čo všetko, to nebudem špecifikovať, nechcem písať dlhé príspevky
Rovnako jazda City busom bola super, škoda len, že takmer nikdy predtým a nikdy potom, ale PRÁVE VTEDY muselo liať ako z krhly. No ale čo už...
Sarko: Z priestoru zastávky Pod hájom sme sa odobrali po Obvodovej ul. na Solinkách cez Hliny a Hôreckú na Hájik. Na Hájiku sme zrejme výhľad na Žilinu nezachytili, ale aj v pozadí s prekrásnymi kopacami by sa mal City bus vynímať dobre. Fotilo sa na Slnečnom nám. i na Stodolovej. Odtiaľ sme sa spustili dolu na Kvačalovu ul. a hore na Pietnu. Tam sa na otočke opäť fotilo. Cesta ďalej pokračovala prekročením Váhu po novom obchvate smerom na Tepličku a pod Dubeň. Krátke foto zastávky boli aj po trase. Ono sa to síce nezdá, ale 60 min. nie je pri presunoch až tak veľa a tak aby sme limit neprekročili, šli sme už len na nadjazd ponad Košickú ul. z Vlčincov. Do garáží Košická sme dorazili po cca 63 min. od začiatku jazdy. Tam nám bolo umožnené ešte nahliadnuť do autobusových dielní (fotil sa MAN, GO na trolejbuse 204 a iné) a tiež na odstavnú plochu. Dostali sme sa aj do Isuzu. Bolo to všetko veľmi pekné a zaujímavé.
Týmto chcem tiež poďakovať ďalším zamestnancom DPMŽ, ktorí nám na Kvačalovej i Košickej vyšli v ústrety.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
COLOR