A tym sa zas ukazu vystupy z palubnych pocitacov a povie sa im, preco nove vozy nedostali. Vyhananie max.otacok do extremov, vysoka spotreba, jazda brzda-plyn, ... atd. A potom sa ukazu grafy tych, co nove vozy dostali a vdaka ich sposobu jazdy je predpoklad, ze nieco aj vydrzia. A je to vybavene, grafy a cisla nepustia...
Tým rozdelením by som si nebol až tak istý, asi treba zohľadniť aj tradície daného mesta. V BA sa začínalo na celodenných (maximálne bol rozdiel v sólo/kĺbovom zadelení), striedač je v základnom zadelení a delené sú za zásluhy (aj keď ja by som to nerobil ani za príplatok, chodiť 2 x denne do roboty, fuj). Najneskor od jesene by každá vozovňa (aspoň E a T) mala mať len jedno veľké zadelenie, takže všetci vodiči by mali obehnúť všetky služby.
Pri spracovávaní katalógu je potrebné prihliadať na miestne špecifiká. Pre Žilinu je celkom zaujímavá položka "domovská linka", pretože tunajšie vozy sa skutočne v danom období stabilne držia na jednej a tej istej linke.
Keď som zase robil prešovský katalóg, tam som dával u trolejbusov všetky linky, na ktorých sa vyskytujú. Keďže všetky klbáky jazdia na všetkých klbákových linkách, tak som im vypísal všetky klbákové linky. A keďže rovnako všetky sóla jazdia na všetkých sólo linkách, vypísal som im všetky sólo linky. Rozhodni sa, ako budeš Bystricu robiť Ty.
Vladimír: hmm, pozerám, že máš rovnakú dilemu ako ja... Tiež spracúvam katalóg a niektorí ľudia sa prihovárali, aby som tam dal aj linky. No myslím si, že bez doplnenia časového horizontu je to irelevantná informácia. Veď ktoré vozidlo vydrží celý "život" na jednej-dvoch linkách? Ale generálka by som povedal, že je podstatnejšia info. Samozrejme s doplnením času/rozsahu.
ad prideľovanie: veď aj celodenky sú za odmenu, nie? Každý nový musí začať striedačom a delenými...
Ospravedlňujem sa za dezinformácie, ale akosi sa mi návrat 219tky do pamäti nevril a keď som zbadal taký žiariaci trolejbus, myslel som si, že sa vrátil z generálky a neuvedomil som si že tam je 224ka. Mimochodom, v piatok som videl testovací SOR C9,5 na linke SAD.
Re #4153 marek: Jeden z ďaľších, čo by využil automat v areáli ŽU. Len ťa musím poopraviť, ten oznam na dverách budov ŽU o aktivácii kariet pre DP bol síce dosť blbo napísaný (na prvý raz som to ani ja nepochopil), ale údaje v ňom boli správne.
Re #4179 Jozef: No by si sa čudoval, koľkým vodičom (v BA) vyhovuje viac Ikarus 280 ako hocičo novšie, čo máme. ?
Dohodnime sa. Skús zohnať viac info o generálkach (ktorý voz, kedy a u koho) a doplníme to tam.
Čo sa týka ex. liniek, napokon som uvažoval, že ich asi z katalógu vyhodím, ale mohol by sa spracovať nejaký materiál (tabuľka, článok), kde by tieto obdobia mohli byť zachytené.
Možno by to mohlo byť v popisoch typov vozidiel v kategórii "Prevádzka vozidiel". Ktoré vozy na ktorých linkách jazdili.
Neviem, ako to je v Žiline. V Prešove to šlo viacmenej automaticky - kúpili sa nové vozy, dostali ich vodiči celodenných služieb, ktorý mali v rámci svojej skupiny najstaršie vozy, svoje vozy posunuli špičkárom, špičkári dostali síce ojazdené, ale novšie vozy, spoje vozy posunuli medzi tzv. nezadelené vozy. Tým sa park nezadelených (dožívajúcich, záložných) vozov omladil a spomedzi nezadelených sa najhoršie vyradili.
V Nitre je zase snaha o akúsi motiváciu. Peňazí je málo, príchod nových vozov nie je každoročná samozrejmosť a tak nové vozy dostávajú tí, ktorí sú (resp. by mali byť) najlepší. Jedným heslom zhrnuté - nové vozy ako odmena.
O dvoch vodičoch bolo napísané obrazne, lebo viem že je skupina nespokojných vodičov, ktorí musia jazdiť na starých Karosách. Pri prideľovaní dvoch vozidiel nebude vyhovené všetkým, a preto bude určitá nespokojnosť medzi vodičmi. Dá sa to prirodzene pochopiť, lebo každý by rád jazdil na novom.
Ešte nevieme na ktorých linkách a odkedy budú premávať nové B952 #11 a #12. Určite sa potešia aj dvaja vodiči, ktorým budú pridelené nové vozidlá a ostatní jazdiaci na B732 budú nespokojní a budú nadávať, že zas sa vozidlá pridelili ...
Ja len nerozumiem, prečo jednotliví výrobcovia zreteľnejšie neoddelia tlačidlo dverí od tlačidla znamenia vodičovi. Sám to vidím napr. v nitrianskych SOR-kách, kde tlačidlá STOP a DVERE sú hneď nad sebou a ľudia niekedy nevedia, čo majú stlačiť.
Ja by som tlačidlo STOP umiestnil mimo bežného dosahu cestujúceho (napr. vyššie na madlách, ako to majú Ikarusy 435). STOP-ku predsa len cestujúci stláča menej často, zvlášť keď som toho názoru, že stlačenie tlačidla DVERE by malo byť zároveň aj signálom vodičovi na zastavenie vozidla. V tomto zmysle sa mi vždy rozum zastavoval nad bratislavskými TrM-kami, kde cestujúci pred zastávkou na znamenie musí najprv stlačiť tlačidlo STOP, aby dal znamenie vodičovi, že sa má zastaviť a následne tlačidlo DVERE, aby sa mu dvere otvorili
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Juraj