Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #4163:
Z hladiska definicie rozlisuje vyborne, ale pre cestujuceho dopytove otvaranie znamena povinnost stlacit tlacitko vzdy, ked chce vystupit, zatialco normalne otvaranie znamena povinnost stlacit tlacitko iba pred vystupom na zast. na znamenie. Sice v kazdom pripade ide o ine tlacitko, ale proste treba daco stlacit.
ex linky-201-3 a ešte predtým 4,202-4,205-4,207-3,209-3,211-8,223-5,15.
Reply on: Miro #4164:

Možno je informácia pravdivá, ale hlboko pochybujem, že by bola takto odklonená doprava ako píšeš. GVD sa mení k 12.6.2005 a predpokladám, že tam bude len zmena ohľadom novej zastávky Žilina-Solinky.
Ja mám zas informáciu, že sa na Ul. Vysokoškolákov v blízkosti obratiska Fatranská bude budovať nový objekt. Ten má byť postavený vedľa odstavnej stopy smerom k panelákom. Ešte šťastie, že je tam už postavená odstavná stopa, lebo v budúcnosti by sa tam už nič nepostavilo. Škoda, že sa pri rekonštrukcii obratiska Fatranská, nepostavila na Ul. Vysokoškolákov ešte ďalšia odstavná stopa, ktorá by bola potrebná hlavne v špičke.
V piatok som zbadal jednu "podozrivú" osobu v meste ako fotografuje vozidlá MHD. Vedel som, že určite patrí do fachu MHD, tak som sa prihovoril. Pán v strednom veku patril do skupiny moravských priateľov dopravy a prišli na celodenný výlet do Žiliny. Boli veľmi spokojní, veď v Žiline neboli po prvýkrát a mnohí aj v Žiline študovali. Prišli sa pozrieť na novú trolejbusovú trať medzi Solinkami a Vlčincami, ktorá v júli oslávi prvé výročie. Slovami úžasné, si pochvaľovali aj posedenie pri pivku nad obratiskom trolejbusov na sídlisku Hájik, sledujúc otáčanie trolejbusov a malebné pohľady na Žilinu a Malú Fatru. Bol som veľmi prekvapený ich znalosťou o MHD v Žiline či už o okruhových linkách, trolejbusovej doprave a podobne. Veľmi sa im páčil ojedinelý mestský náter vozidiel a hlavne nové žlto-zelené farby, ktoré vynikajú na fotografiách. Škoda, že už bolo popoludnie. Niektorí sa chceli pozrieť ešte na svoje internáty na Hlinách, a potom už cestovali domov.
Reply on: Jakub #4128:

Čo sa týka konečnej Kamenná, ZVL, myslím si, že na ťahu sú teraz vlastníci objektov. Najlepším riešením je mať vlastnú otočku pre autobusy, aby otáčanie nebolo od nikoho závislé. Nie všade sa to dá vyriešiť. Napríklad v piatok som bol vo Vraní, kde je skutočne málo miesta na otáčanie (cúvanie) a napriek tomu, hoci domáci vedia, že tam premáva MHD, mnohí tam parkujú. Mali sme problém sa otočiť, lebo tam nešťastne stálo osobné auto s prívesom. Obdobne je to aj v Brodne, kde som prešiel z Vrania peši, radi pred miestnym pohostinstvom parkujú domáci, odskočiac si s autom na jedno pivo. Tu som bol svedkom, že jeden čo najviac prekážal, preparkoval auto ďalej pred otáčajúcim autobusom.
Reply on: S499.1023 #4163:
presne tak som to myslel.
Zachytil som informáciu, že sa chystá výstavba kanalizácie cez obec Porúbka, pričom všetka doprava vrátane spojov SAD bude obchádzať cez Rosinu, Višňové a Turie, čo je podstatne dlhšie, pomalšie a drahšie. To by mohla byť príležitosť pre ŽRIDS (rajeckú železnicu) ponúknuť cestujúcim viac spojov cez deň za podstatne kratší čas a nižšiu cenu ? vie o tom niekto niečo bližšie?
Reply on: Papyr #4161:
Marek asi rozlišuje (správne) medzi "znamením vodičovi" a požiadavkou na otvorenie dverí.
Vladimír: ked chces uvadzat aj ex linky, tak by bolo dobre
- pre 220 dat ako exlinku 1
- pre 213 7cku
- pre 212 1tku
- pre 227 4ku
a pre 235 a 236 -3ku

potom to uz bude fajn
Reply on: marek #4156:
Cestujuci nie ze nemusi, ale naopak MUSI zvonit pred KAZDOU zastavkou, ak je zavedene dopytove otvaranie dveri. Inak sa mu tie dvere neotvoria. Praveze pri dopytovom ovladani si treba dat viac pozor, ako pri automatickom.
Vladimír: no momentálne asi prevláda trend robiť aj CVR z fólií, lebo u nás sú všetky také. Je to jednoduchšie, ako dvakrát prelakovávať to isté vozidlo. Podľa toho sa to deliť nedá. A keď zaberá celú podokennú časť, tak je celovozová, nie? ?
Reply on: LUK #4152:
To je dosť ťažko povedať. Je to to niečo medzi. Ale osobne by som sa pripojil k tomu, že je to busboard. Atribúty CVR nespĺňa jednak tým, že nezaberá celú plochu vozidla, len podokennú časť a okrem toho je tu ešte jeden rozdiel v samotnom spôsobe realizácie reklamy. CVR mávajú obyčajne (mali by mať) normálny podkladový náter a na ňom reklamné nápisy - nálepky. Prípadne je aj CVR z fólií, ale je to iný druh, tie sa len tak ľahko z voza odstrániť nedajú. Reklamu "Kam do mesta?" som zblízka nevidel, no z fotky, čo mi poslal Jozef, by som to videl skôr ako busboard - obyčajnú reklamnnú nálepku, ktorá sa po uplynutí príslušnej doby za pár desiatok minút ostráni a onedlho si nikto ani len nespomenie, že taká reklama vôbec bola.

Re #4153 marek: Dopytové otváranie dverí je taký systém, kedy sa automaticky neotvárajú všetky dvere, ale len tie, o ktoré má cestujúci záujem. Vodič dvere na zastávke neotvára, ale len odblokuje a na otvorenie dverí slúži cestujúcim tlačidlo priamo pri (na) dverách. Ak si cestujúci tlačidlo stlačí, dvere sa otvoria, inak nie. Pred odjazdom zo zastávky vodič dvere zablokuje a dvere, ktoré boli otvorené sa zatvoria.
Systém slúži na šetrenie tepla vo vozidle najmä počas zimy a ďalej na šetreniedverných mechanizmov.

Re #4154 marek: Samozrejme, že nasadzujú sa prednostne nové vozidlá. Staršie slúžia najmä ako záloha pre výpadok trolejbusov. Niektoré, aj keď sú stále v evidenčnom stave, je už veľmi ťažké vidieť bežne na ulici.
S499: lenže Ty nie si tuctový vodič... A s poslednou vetou jednoznačne súhlas.
Reply on: LUK #4152:
Ako vodič som vydržal 10 rokov jazdiť s nevypnutým blokovaním rozjazdu s otvorenými dverami a s pocitom, že je to aj pre moju bezpečnosť (s výnimkou Sanosov, kde bol vypínač blokovania rozjazdu zapojený priamo do obvodu zadávacieho potenciometra jazdy, takže najmenšie zaprášenie jeho kontaktov spôsoboval veľmi pozoruhodné zmeny trakčných vlastností). A som skalopevne presvedčený, že vypínač blokovania rozjazdu by mal byť plombovaný a jeho odplombovanie by mal vodič veľmi dôkladne zdôvodňovať.
Reply on: Papyr #4155:
aj som si myslel, ze je to to o com si pisal, len som si nebol isty ako sa to vola.... Podla mna je to dobra vec a najma v zime, ked vystupuje jeden, alebo dvaja... nemusia sa otvarat vsetky dvere, cestujuci nemusi zvonit na zastavke a ma istotu, ze sa dvere otvoria.
Reply on: marek #4153:
Dopytove otvaranie dveri su dvere na tlacitko. Ak ho stlacis, na dalsej zastavke sa dvere otvoria. Ak nie, zostanu zavrete aj na zastavke.

Vid napr. prazske elektricky.
Mam otvoreny prehlad vozoveho parku DPMZ tu na iMHD. Najstarsie vozidla su z roku 1987. Tieto vozidla su udrziavane v prevadzke pre pripad vypadku trolejbusov? lebo predpokladam, ze nie vsetky su potrebne pre zabezpecenie dopravy aj pocas spicky.
Uprednostnuje sa nasadenie novych autobusov?
kupou styroch novych busov dojde aj k likvidacii, resp. odpredaju starsich busov?
Ked som sa konecne preluskal vsetkymi prispevkami za posledny tyzden, aby som bol aspon trochu v obraze, dostal som uch sa aj ja par veci opytat:

AKE JE TO DOPYTOVE OTVARANIE DVERI? su na dverach nejake tlacitka navyse?

Dalej by som mal nieco na Juraja:
NEUVAZOVALI STE O DOPLNENI JEDNEHO AUTOMATU NA CEST. LISTKY AJ NA ZASTAVKE ZILINSKA UNIVERZITA?
Ja do skoly ZU cestujem 3,4x do tyzdna a jazda na listok ma vyjde lacnejsie ako jazda " so zlavou " na karte ISIC. A viem ako casto moji spoluziaci pytali ci nemam jeden osemkorunovy listok...
Reagoval si aj na prispevok o aktivacii kariet v systeme DPMZ. Ak mam pravdu napisat, zaciatkom roka ste v tom mali bordel. Informacie na predajnych miestach a informacie na dverach budov ZU boli odlisne a z casti pre mnohych nezrozumitelne. A o aktivovani karty v systeme DPMZ by mohla moja spoluziacka pisat aj roman. 3 tyzdne behala medzi ZU a predajnym miestom DPMZ aby si mohla kartu aktivovat a v DPMZ jej vzdy povedali, ze ju este nemaju v systeme a v skole jej povedali, ze oni maju vsetko ok. Taktiez obsluha pri predajnych miestach mala so zlavou pre studentov VS este v marci chaos.... jednoducho bol to bordel ako sa na SK patri. kym nezazijes, nevybehas a nevyhadas - neuveris.


KTO MA NA STAROSTI UMIESTNENIE SMETNYCH KOSOV NA ZASTAVKACH? lebo by sa bodol jeden na Fatranskej, ale najma na zastavke Zilinska univerzita.
DOKEDY ESTE BUDE ROZROBENA ZASTAVKA PRI NEMOCNICI????
S499: nebuď naivný, takmer všade sa blokácia rozjazdu s otvorenými dverami odpája ?

tux: ak je niečo komplet cez obe bočnice a ešte aj na zadnom okne, tak to nie je busboard, ale CVR ?
Kami: Hej, všetky, ale v Slinťáku sú výkonnejšie. A to s tým hlukom je bohapustá výhovorka, tie ventilátory vodič ani nemá šancu počuť. Ale zažil som argumentáciu dielenských debilov, že sa tie ventilátory nemajú púšťať, lebo sa zoderú uhlíky?.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.