Dnes bola v Martine "Rozlúčková jazda" kĺbového autobusa Ikarus 280 za širokej účasti občianskej verejnosti, priaznivcov MHD, rozhlasu a televízie. Autobus premával bezplatne každú hodinu na okruhu zo sídliska Ľadoveň do Vrútok ako L10 a späť ako L11 cez Záturčie a Podháj. Po 28 rokoch prevádzky odchádza navždy tento typ kĺbového autobusa do histórie. Poslednú jazdu využili rodiny s deťmi, stredná generácie, ale aj skupinky dôchodcov a mládeže. Väčšinou bol autobus plný ako v časoch svojej najväčšej slávy, keď prevážal stovky cestujúcich v tejto bývalej strojárskej aglomerácii. Aj dnes mnohí na toto spomínali a kládli si otázku či bude dostatočná náhrada medzi Martinom a Vrútkami len Karosami B 952. Mám dojem, že kĺbové autobusy na tejto frekventovanej trase budú chýbať. Za takúto peknú akciu, ktorú pripravila SAD Žilina ako vykonávateľ MHD v Martine a vo Vrútkach možno len poďakovať. Fotografie z uvedenej rozlúčkovej jazdy mám k dispozícii.
Tie svetla na anom asi pravdepodobne nebudu povodne, ale uz neskorsie menene. Vyzera to tak, ze ked uz RTO bezne nejazdili, tak povodne RTO svetla sa uz tazsie zhanali, ako tieto Jelcz-ove ...
To ze ma stvordielne dvere je tiez vyborne. Paradoxne, hoci tychto "stvordielnych" RTO jazdilo v Ceskoslovensku velmi vela, bola to jedna z najbeznejsich variant a vidno ich skoro v kazdom filme zo 70-tych rokov - ako historicke vozidlo ich je zachovanych MINIMUM, co je skoda. (Skoro vsede maju dialkovy LUX ? a ak aj maju CAR, tak je to vacsinou dvojdielnodverova verzia) Videl som len jednu takuto, aj to niekde v CR.
Preto ja osobne si myslim, ze by bolo najlepsie rekonstruovat vozidlo v povodnom stave ako je, nater najlepsie klasicky s modrymi pruhmi ...
(to uz ale zavisi od majitela ...)
No a prave pre tuto verziu RTO bolo najtypickejsie pripajanie vlekov PO-1, takze ...
Nech to je a bude uz akokolvek, kazdopadne je super, ze sa vozidlo podarilo zachranit, drzim palce pri jeho renovacii ...
Juraj: Co sa tyka nejakej schpnej vlecky PO-1, pisal som to ja na www.mestskadoprava.sk. Pokusim sa este poobzerat, mam este nejake tipy, tak pozistujem a dam vediet ...
Hmm, štvordielne, to by nasvedčovalo Š706RTO CAR ale tie vystrčené svetlá sú zase poznávacím znakom Jelcza - aj keď nejaká úprava za prevádzky je možná - napr. pražské Jelcze sa hneď po uvedení do prevádzky rekonštruovali na svetlá Hella v rovine plechov, ako mali aj originál RTO.
ad Juraj:
Nevedel som, ze martinska mhd vedie v najmensej spotrebe nafty...
Raz som aj pocul, ze sa vodic rozprava s kamaratom o tom, ze maju jazdit co najuspornejsie, len pre mna ako cestujuceho sa tu vynara otazka, ci najuspornejsie je pre mna aj casovo prijatelne.....
Juraj