Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #2367:
Ano, to vypinanie kurenia pred krizovatkami mi tiez nikdy nebolo jasne ☺ .
Reply on: Papyr #2365:
Poznamka: u vyhybiek ovladanych prudovym odberom zalezi znacne na citlivosti snimaca. Niekde dokonca vodici pred takouto vyhybkou vypinaju kurenie (a za nou ho zase zapinaju), aby senzor nepovazoval odber prudu pre vykurovanie za "odber prudu pri jazde" a neprehodil zbytocne vyhybku 🙂
Reply on: marek #2361:
System palubnych pocitacov firmy Mielec, ktore pouzivaju v Ziline, vyhlasuje zastavky podla prejdenej vzdialenosti. Ine systemy to maju viazane na otvorenie dveri, alebo dokonca priamo na stlacenie tlacidla vodicom.
Reply on: Jakub #2363:
Ovladanie vyhybiek je bud 1) odberom prudu alebo 2) radiom.

1)
Ak je vyhybka ovladana odberom prudu, musi mat niekde na troleji pred vyhybkou predradeny snimac. U starsich vyhybiek typu Kremnica (dnes len v BA a PO) stoji tento snimac vacsinou samostatne, jeden preves pred vyhybkou. U novsich, podvesnych trubkovych vyhybiek (take su aj v Ziline, tie starsie) je senzor priamo na vyhybke tesne pred rozvetvenim stop.

Toto ovladanie (podla odberu prudu) sa v praxi da realizovat dvoma sposobmi. Bud ma vyhybka nastaveny defaultny "priepustny" smer, do ktoreho je vzdy nasmerovana, a "zaverny" smer, do ktoreho si ju moze nasmerovat vodic. Zaverny smer sa okamzite po prejazde vyhybkou zrusi a vyhybka sa prestavi do priepustneho smeru. V Presove mame pri starsich vyhybkach cedulku s modrou a cervenou sipkou, modra vyznacuje priepustny a cervena zaverny smer. Spravne by mala byt vyhybka nainstalovana tak, aby zaverny smer bol podla CP menej vyuzivany ako priepustny.

Ak nie je definovany zaverny a priepustny smer, vyhybka zostava v tom smere, v ktorom ju zanechalo naposledy iduce vozidlo. V takom pripade sofer prehodi vyhybku len vtedy, ak mu jej momentalny smer nevyhovuje. Na vyznacenie smeru prehodenej vyhybky sa pouziva LED displej (Zilina pri Policii, alebo prazske elektricky vsade).

Samotny prudovy snimac funguje asi takto: Vystupny signal = 0, ak vodic prejde snimac bez stlaceneho pedalu jazdy a bez elektrodynamickej brzdy. Vystupny signal = 1, ak vodic prejde snimac pod jazdou. Ale vacsinou zaroven musi stat na brzde, aby sa prilis nerozbehol, ked uz teda stoji "na plyne". Preto, ak si chce trolejbus prehodit vyhybku, vodic pridava a sucasne brzdi.

2)
Druha moznost je vyhybka ovladana radiom. Tieto vyhybky su v podstate vsade tam, kde je instalovana armatura Elektroline. Nemaju zaverny a priepustny smer, ich polohu signalizuje LED displej a prehadzuju sa stlacenim tlacidla na pristrojovej doske. To vysle radiovy signal o danej frekvencii, ktoru snimac umiesteny pri tom LED displeji zachyti a vyda pokyn k prestaveniu vyhybky. V jednom meste sa VZDY pouziva viac frekvencii, obvykle 3-4, pretoze na jednej krizovatke byva rozbiehavych vyhybiek viac a ak by mali rovnaku frekvenciu, prehodili by sa vsetky. Niektore mesta to riesia doplnkovymi tabulami pri vyhybke (pre kazdu frekvenciu napr. ina farba, na palubnej doske farebne tlacidla odlisnej farby), niektore mesta pouzivaju roznofarebne LED displeje podla "farby" vyhybky, niektore pouzivaju cisla alebo pismena. Konkretne napr. v PO je pri radiovej vyhybke na stlpe, ktory ju nesie, siva krabica o velkosti asi 50*30 cm, na ktorej je nalepena farebna bodka - cervena, modra, zelena atd.
Reply on: Jakub #2363:

1. zmenu vyhybky ovlada vodic
2. ovlada sa radiom (vodic stlaci tlacitko), alebo jazdou - bud vodic pridava (a sucasne brzdi aby sa nerozbehol) "Z", alebo ide bez "plynu" - vtedy tam ma znacku "V".
Uz dlhsie ma zaujimaju dve veci:
1. Ako sa prehodi vyhybka, ked chce trolejbus odbocit z priameho smeru?
2. Preco trolejbus pri prejazde cez vyhybku sucasne brzdi aj akceleruje? To si vsimam pravidelne najma na krizovatke medz zast. Halkova a Policia s smere k Policii.
Reply on: marek #2360:
Ano, znizenie zlavy z 50 na 40% pre studentov a dochodcov. Hned od Noveho roka k tomu nepristupia, lebo to bolo schvalene len nedavno a este to nemaju pripravene.
Zaujimalo by ma, na akom principe funguje hlasenie zastavok.
Kto to spusta? je to viazane na urcity casovz usek, alebo otvorenie dveri...? ako to vlastne funguje?
Cital som, ze uprava zlavy z 50 na 40% sa nerealizuje od 1.1.2005.
A pre koho mala byt ta uprva? malo ist o studentske zlavy? Napiste mi niekto o tom viac. vdaka
Od 3.1.2005 platia karty ISIC ako plnohodnotne karty pre MHD.
Moznost cestovat na polovicne cestovne je bez upravy karty do 28.2.2005.
S upravou kariet sa zacina v UNIMO 2 od 10.1.2005, potom nasledne je mozne v stankoch DPMZ kartu nabit na predplatne listky.

-info je pri vstupe do budovy AA - rektorat.
Reply on: Jakub #2356:
a ešte aj tu cipovku si musis kupit
Ked teraz tak studujem vianocny harmonogram DPMZ, nezaskodi maly nevrat do minulosti (BTW neviete, odkedy sa cez Vianoce takto jazdi?)
Kedysi jazdievali mimoriadne spoje aj na Stedry den na polonocne omse zo sidlisk a po polnoci naspat. Dokonca raz (asi ked to takto fungovalo po prvykrat) boli vypravene mimoriadne spoje na polnocne omse z priclenenych obci (napr. z Vrania, Zastrania). To sa vsak uz potom nikdy nezopakovalo, zrejme pre nezaujem cestujucich.
Na Silvestra MHD premavala podla cest. poriadku PO-PI do 13.00, potom ako v SO-NE (teraz cely den ako PO-PI). A v prvy rok existencie takehoto vianocneho cestovania DPMZ zrejme nemyslel na cestovanie 1.1 rano, lebo vytlacene vianocne cestovne poriadky o tom ni nehovorili, az dodatocne k nim prilepili take male listocky s oznamom o predlzeni nocnej prevadzky 1.1. rano.

BTW vsimli ste si, ze tento rok DPMZ akosi nevyvesil vianocne cestovne poriadky na zastavkach? Iba na predajnych miestach ponuka zakupenie za 4 Sk. To budu niektori dost prekvapeni, ak cely Stedry vecer prestoja na zastavke, nevediac wo co go.
Reply on: Kami #2354:
To je fakt, pokial niekto necestuej domov kazdy tyzden, tak sa mu to neoplati. A to je podla mna diskriminacia oproti papierovym listkom, kde je ich platnost prakticky neobmedzena. Juraj tu onehda argumentoval tym, ze pri cipovkach je pridana urcita zlava a preto danou za to je ohranicena platnost. Ale 10 jazd stoji predsa rovnako, ci uz ide o ich papierovu alebo elektronicku podobu. Preto je to diskriminacia tych, co necestuju aspon 10x za mesiac, hoci narok na zlavu podla zakona maju.
Reply on: Kami #2354:
Ale kúpiť si ich môže ?
Reply on: Jakub #2344:
nie nemoze. Tie predplatene jazdy nema sancu prejazdit. 😞
Reply on: Jakub #2352:

Ani jedno, ani druhé. Bol som tam dvakrát fotografovať NAY-autobus, a potom som sa s ním aj zviezol, hoci som to nepotreboval.
Reply on: Jozef #2351:
To chodis do NAY tak casto nakupovat alebo len vyuzivas moznost bezplatneho cestovania? ☺
Reply on: Jakub #2350:

Ja som sa s ním už dvakrát odviezol, dnes sme boli 4 cestujúci, ktorí aj na Štúrovom nám. vystúpili.
Dnes 17.35 som na ul. Vysokoskolakov videl NAY autobus, uplne prazdny, smerom do mesta.
Dnes ma pracovnicka DPMZ na Sturovom namesti informovala, ze znizenie zliav z 50 na 40% od Noveho roka nebude, kedze je to este len v stadiu priprav.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement