Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
AKTUÁLNE: Zaseknutému trolejbusu na turbo-okružnej križovatke museli prísť na pomoc pracovníci DPMŽ

https://www.zilinak.sk/clanky/25862/zaseknutemu-trolejbusu-na-turbo-okruznej-krizovatke-museli-prist-na-pomoc-pracovnici-dpmz

"Trolejbus, ktorý ostal stáť uprostred kruhového objazdu, sa mal podľa svedkov dostať do nesprávneho jazdného pruhu."

Vodiči trolejbusov neboli poučení, ktorým pruhom majú jazdiť?
Reply on: Mongolec #23434:
V tej poslednej vete Ťa trochu poopravím. RG, ktoré je dodávateľom palubákov pre DPMŽ, ponúka zobrazovanie/výpočet odchýlky od CP dvojakým spôsobom:
a., aktualizáciou pri každom odchode zo zastávky
b., aktualizáciou v určenom časovom intervale na základe pomeru prejdenej dráhy a priradenej jazdnej doby v úseku
Možnosť b teda umožňuje postupne zobrazovať narastanie meškania aj vtedy, ak vozidlo dlho stojí v kolóne medzi zastávkami.

Čo som si ale všimol na palubákoch, odchýlka sa zobrazuje podľa metódy a. Zrejme tento výpočet bude prenášaný aj na zastávkové tabule.
Reply on: Maykl #23432:
Odchody sú zobrazované obdobne, ako na virtuálnych tabuliach. Teda, keď svieti odchod v čase hh:mm, je to údaj z CP a spoj ešte nevyšiel na trasu a keď v minútach, tak je to online. Samozrejme, ak vozidlo zostane stáť desať minút v kolóne medzi zastávkami, tak na tabuli bude stále rovnaký údaj, ale to je pochopiteľné.
Reply on: Maykl #23432:
Videl som aj obojstranne, fajn pohlad na tie zastavky, myslim vsetky, dobre to vyzera. Blizime sa k 21.storociu.
Chválim nové infopanely - to sme sa ich načakali. Ale nedá mi aj vytknúť, že nie sú obojstranné. Na niektorých zastávkach sú umiestnené veľmi nešťastne (ako vyšli trolejové stĺpy). Veď ľudia prichádzajú na zastávky väčšinou z oboch strán.... Dokonca aj na spoj čakajú kade-tade.
Neviete či zobrazujú reálne odchody podľa aktuálnej polohy vozidla, alebo odchody podľa cestovného poriadku?
Reply on: burz #23430:
super, konecne
Nový informačný displej na zastávke Železničná stanica
Včera som bol nachvíľu v Žiline a bol som milo prekvapený z nového formátu špeciálnych cieľov.
Hlavne v centre mesta som už nevidel autobusové linky so scrollovaním "HURBANOVA - KONEČNÁ ZASTÁVKA". Ale pekne v dvoch riadkoch napísané "Hurbanova Konečná zastávka", s tým, že spodný riadok je inverzne. 👍
Reply on: Mittwoch #23427:
Obzvlášť Facebook sa zmenil v posledných rokoch na veľmi toxickú sociálnu sieť.
Reply on: Mongolec #23425:
Je uplne jedno, co sa postuje. Vzdy sa najde tlupa dobrakov, co budu vzdy a vsetko kritizovat a hejtovat. Citat tie "mudre " komentare je vyslovena strata casu. Ti nebudu s nicim spokojni.
Reply on: Mongolec #23425:
Čo očakávať od mesta, v ktorom skoro každý nenávidí Maďarov, hoci väčšina z nich živého Maďara videla maximálne v zime na svahu.
Dopravný podnik dávnejšie zaviedol možnosť zobrazenia virtuálnych elektronických tabúľ cez internet. Po 2 alebo 3 rokoch sa s nimi rozhodol verejne pochváliť, na čo sa absurdne strhla spŕška kritiky. Viď. Facebook Žilinak. https://www.facebook.com/zilinak
Reply on: Dispecer #23419:
Ospravedlňujem sa, nevšimol som si ju.
Prikladám pár obrázkov z víkendu 1. a 2. Júla 2023 kde fungovala kyvadlová doprava na Trnovské Po-hody. Oba dni bol vypravený a-bus #62 ktorý je cez pracovné dni stálica z L24. Ako je vidieť aj na fotografiách. Nastavený bol iba cieľ. Číslo linky nebolo žiadne. Preto fungoval iba predný a bočný transparent. Vnútorný transparent nezobrazoval žiadne zastávky. Rovnako sa autobus nezobrazoval ani na mape na smart.ziline. V sobotu bolo v poobedných hodinách využitý minimálne čomu pomohlo aj nie úplne priaznivé počasie. Rovnako (čo je zrejmé aj z CP) odchody z Trnového často korelovali s odchodom pravidelného spoja čo malému využitiu taktiež “pomohlo”. Smerom z mesta bol podobný problém a to že pravidelné spoje šli niekoľko minút pre posilovým. A teda nakoniec posilu využívali iba tí čo nemajú predplatné lístky alebo prepravu zadarmo. Fotografie s mokrou cestou sú z 1. Júla. Tá so suchou je z 2. Júla.
Reply on: Mongolec #23420:
Cestujúci by to zneužili!!!
Reply on: Mongolec #23420:
Tá zmena však znamená mať (viac) revízorov. 😉
Reply on: Miro #23417:
Zmena by nemusela byť taká nákladná, keby do 2. a 3. dverí nekupovali terminály, ale na začiatok by do nich pustili bez potreby evidencie cestujúcich s predplatným lístkom a nárokom na bezplatnú dopravu. Do toho ešte zaviesť mobilnú aplikáciu, ktorou by sa cestujúci obslúžil sám a vodič by sa zaoberal iba príležitostnými cestujúcimi.
Reply on: Miro #23417:
Akurát, prečo to je v žilinskej sekcii, keď martinskú máme? 🤔
https://imhd.sk/mt/
Reply on: Miro #23417:
Zrýchlenie obehu autobusov a tým zníženie prevádzkových nákladov zjavne "zabudli" zarátať na opačnej strane rovnice.
Nastupovať všetkými dverami do autobusu je drahé. V Martine cestujúcim zatiaľ otvoria iba predné

Čítajte viac: https://myturiec.sme.sk/c/23189639/nastupovat-vsetkymi-dverami-do-autobusu-je-drahe-v-martine-cestujucim-zatial-otvoria-iba-predne.html

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.