Od 13.12,niektore spoje na trase Rosina - Žilina,budú premávať cez Vlčince,Kaufland,nemocnica.Obyvatelia Fatranskej,môžu využiť pri cestovaní na stanicu aj SAD ku.
Hej. To bude upchaté nonstop (a ešte ten prechod!). Ale predpokladám, že to vychádza z majetkových pomerov. Pridaj Lidlu nejaké pozemky a bude sa to dať spraviť lepšie.
Osobne si myslím, že táto križovatka si pýta kruháč (ale nemám to podložené žiadnym dopravným prieskumom)... Len to dopravné napojenie Lidla na to severné rameno okružnej križovatky je zlé už na prvý pohľad.
Ako písal S499, mesto z toho môže dobre vyťažiť. Súčasťou takého projektu musí byť aj trolejové vedenie, takže mesto tam môže dať podmienku aj výhybky a odbočku na Centrálnu.
A kde je tam aká aféra? Keby tam chcel LIDL napchaťo kružnú križovatku proti vôli mesta, tak to by mohla byť aféra. Ale ak tam mesto tak či tak tú okružnú križovatku plánuje, tak tam vidím len win-win situáciu.
Tip pre Lidla: a ešte jeden postaviť za konečnou Jaseňová, predsa nebudú ľudkovia odtiaľ šľapať peši stovky metrov alebo zneužívať MHD pre jednu zastávku.
Tú jednu minútu si možno aj prehnal, reálne to je niekde na úrovni 20 sekúnd, ktoré by aj tak niekde prevetrali na inej zastávke, ak by sa dostali do predstihu.
Pozrel som tiež tie podklady, ak bude ''nová/stará'' Hôrecká vybudovaná takmer oproti súčasnej zrekonštruovanej v smere do centra, tak sa konečne vráti na pôvodné (jediné ideálne) miesto, nikdy som nepochopil prečo vybudovali novú oveľa vyššie v smere na Hájik, keď reálne slúžila nikomu (asi tak dekádu, presne sa neviem dopátrať), keď som tadiaľ v posledných rokoch náhodne cestoval nikto nevystupoval, veď aj preto je ako jediná pre L6/16 už len na znamenie.
Tá súčasná aj keby sa zrušila alebo ostala po premenovaní len na znamenie, nebude to vadiť, lebo vyššia Mateja Bela je len desiatky metrov od najnovších domov (aj tak asi chodia výlučne autami).
Ak by sa pre bytovky Slnečnej terasy vybudovala nastupná zastávka smer centrum pred križovatkou s Hôreckou aspoň na znamenie, bolo by to pekný bonus, inde to naozaj význam nemá.
Medzi Smrekovou a Poľnou je takmer kilometrová vzdialenosť, minimálne obyvatelia časti Bajzovej by novú zastávku privítali hneď od zajtra, a tiež určite ľudia zo Soliniek a Hlín čo navštevujú tie obchody, od apríla bude nová tarifa, to by sa dalo stihnúť doviezť tam, nakúpiť a ešte aj odviezť pohodlne naspäť domov - a na ten istý jediný hodinový lístok, nebola by to fantázia?!
Jedno si treba uvedomiť, jedna nová zastávka znamená spomalenie maximálne o 1 minútu, ale čo robia v meste krpaté smradľavé plechové šroty počas špičky? Tie spôsobujú meškania omnoho väčšie, veď keby 100 ľudí z jedného kĺbového TB šlo autom, tak je hneď o štvrť kilometra dlhšia kolóna ak by sedeli po dvoch a až o pol kilometra ak by šli každý sám! Jeden TB berie smiešnych 20 metrov!!!
Som za to aby tí ktorí sú stále ochotní MHD využívať dostávali maximum čo sa dá, lebo inak na to budú čoraz viac doplácať úplne všetci, hlavne pri nemožnosti rozširovať v našom meste cesty, či vyčleňovať BUS pruhy - nie je totiž kde - na rozdiel od BA. Veď ani len zastávky nie je možné všetky zrekonštruovať kvôli tomu že pozemky nevlastní mesto
Veru tak, a ešte keď ťa tam chytí v lete búrka nečakane, alebo v zime je silný mráz, veď to už ide o život, týmto je zastávka odhlasovaná! (a ide sa na ďalšie body programu)
Reálny prínos by bol taký, že by sa zlepšila dopravná obslužnosť územia a zvýšila atraktivita MHD, keďže počet spojov premávajúcich po Obvodnej ul. je vyšši ako po Rajeckej ul., zastávka by bola bližšie k zariadeniam občianskej vybavenosti a novej bytovej výstavbe, pričom zastávka pokojne môže byť v režime na znamenie.
Ja osobne by som preferoval umiestnenie v blízkosti križovatky s Bajzovou (a názvovo zlúčiť s Rajecká, ELV), prípadne v okolí križovatky s prístupovou cestou ku Tescu.
Pre mňa ako človeka, ktorý za bežných okolností trávi veľkú časť roka na Hlinách, je zastávka pri Tescu na Obvodovej zbožným prianím. Skutočne ma nebaví vláčiť plné tašky z Tesca až "domov" napešo.
Pozeral som podklady k tejto zákazke a z nich vyplýva umiestnenie novej Hôreckej v blízkosti protiľahlej zastávky, neďaleko križovatky s ul. Pod sadom. Je to aj pochopiteľné a bolo to cestujúcimi dlho žiadané, no súbežne s tým sa malo pristúpiť aj k vybudovaniu zastávky pre nové obydlia. Napríklad na tomto mieste, kde by bola perspektívne dostupná aj pre južnú časť zamýšľaného pokračovania Hájika. https://goo.gl/maps/EWASijB4MmFdC9P97
URBINO