Reply on: Andy #220:
Oukej. Ja som si však už predbežne všetko rozmyslel.Re #221 Sarko: A prečo by nemohli byť trolejbusy zaradené do premávky v inom roku ako bol rok výroby? Stačí, ak trolejbus vyrobia v jeseni a zaradia do prevádzky vo februáci a už máš "ročný" posun.
Väčší rozdiel je len pri prvej sérii 15 Tr-iek a sólo vozu 224. Ten posúdiť neviem, ale zaradenia 15 Tr-iek, ak to náhodou nepletiem, zdržalo okrem ich nepotrebnosti (v roku 1994 jazdila ešte len L1, kde bolo treba len sólo vozy) aj vybavovanie technických preukazov. Aspoň tak som bol informovaný. Po rozdelení federácie vraj pôvodné v tom čase stratili platnosť a tak klbáky museli byť podľa nového zákona byť vybavené novými, už slovenskými.
Čo sa týka číslovania, to je práveže až príliš jednoduché. Také jednoduché, že je až zložité. Evidenčné čísla autobusov šli od 1 vyššie bez ohľadu na typ. Finta je však v tom, že po vyradení vozidla s istým číslom sa po čase toto číslo znova obsadzovalo vozidlom novým. Preto každá dodávka podľa práve aktuálneho stavu číslami vychytávala diery po už vyradených vozoch. Až v roku 2003 sa zrejme rozhodli v DPMŽ zaviesť trochu poriadok a využili maxidieru, ktorá ostala po Ikarusoch a začali nové vozy číslovať od 01. Teraz aspoň pôjdu zaradom. Ale princíp v zásade ostáva nezmenený. Lebo každé z čísel 1 - 7 už v minulosti nejakým vozom obsadené bolo a zrejme nielen raz.
Sarko
Inak aj keď to s MHD nesúvisí, pri návšteve v Žiline túžim ešte po jednom - zaplávať si v Mestskej krytek plavárni na Bôriku, kde sa nachádza 50 m olympijský bazén, ktorý bol svojho času prvý v býv. Československu. Týmto Žilina neuveriteľne predbehla aj hlavné mesto Prahu. ? Kým v Žiline sa dalo plávať v 50 m bazéne už v roku 1963, v Prahe až o celé dva roky neskôr.