Reply on: Miro #1992:
Týka sa to hlavne L27, pretože nie je potrebné, aby zachádzala vždy do Závodia (ide im tam Tr liniek až-až). Potom L31 končieva na žst. niekedy na Hurbanovej. L29 tiež často ide len po Hurbanovu (Tesco), lebo Budatín je dosť zabezpečený a tam na Sihoti (Dolná) niet pomaly živej duše.
Jozef
Liniek máte neúrekom, a keď sa v tom vyznáte môžete si pridávať aj ďalšie. My sme sa s tým vyrovnali už 3.7.1988, kedy bola spustená nová koncepcia mestskej hromadnej dopravy pod názvom AVTD. Projekt vypracoval Výskumný ústav dopravný v Žiline a Dopravoprojekt Bratislava. Na základe analýzy jestvujúceho stavu, vypracovali novú koncepciu MHD v Žiline z ktorej žije doteraz. Odbúrali sa linky s pár odchodmi za deň, boli zrušené linky, ktoré premávali po okrajových uliciach pre pár ľudí, dve obce (mestské časti) boli prepojené jednou linkou a podobne. Linky boli sústredené do vytipovaných dopravných koridorov a zastávky boli navrhnuté v dochádzkových vzdialenostiach. Samozrejme, že vývoj išiel ďalej, do niektorých obcí prestala premávať MHD (odišli od mesta), bola vybudovaná TD a následne zokruhovaná. Porovnajte napr. sieť MHD v Žiline a v Prešove, pričom žilinská je podstatne prehľadnejšia. Hoci mám mapu Prešova pred sebou, nemôžem a ani nechcem posudzovať MHD v Prešove, lebo to sa skutočne nedá. Mňa mrzelo len to, že niektorých diskutujúcich u nás trápilo pár liniek v Žiline, a preto bolo poukázané na iné mestá pomerne s vysokým počtom liniek. Čo sa týka intervalovej dopravy v Prešove, tam skutočne nemožno nič namietať a v tomto prípade nebudem robiť obhajcu pre DPMŽ. Ďakujem obom autorom za príspevky s vysvetlením z MHD v Prešove.