Ja si myslím, že sa to oplatí. Pretože vždy sa nájdu ľudia, ktorí chcú využívať služby a neplatiť za ňu. Nechcem ich nazvať cestujúcimi. A preto im treba umožniť, aby mohli nastupovať a revízorom prajem aby zvyšovali tržby pre DP.
O štatistike by nám mohol povedať viac Juraj, ale s vymáhaním to nie je jednoduché. Ak spraví chybu pravidelný cestujúci, ten zaplatí, aby nemal opletačky s úradmi, ale s tými ostanými sú určite veľké ťažkosti.
Pozor, revízorov majú aj v mestách kde sa nastupuje prednými dverami. Minulý rok ma takto kontroloval jeden v Martine a kedysi dávno aj v Trnave. Počul som aj o Trenčíne. O ostatných neviem, ale určite tam dáky sú, však aj ZSSK má revízorov a pritom v každom vlaku je aj sprievodca.
tak ma teoreticky napadlo, kedze som tu dole cital o 28-cke, ze by ta 28-cka, co chodeva len po halkovu, mohla by vlastne teoreticky chodievat ako trolejbus, ale musela by mat konecnu uz na Fatranskej.
Situácia je naozaj zlá, ešte alarmujúcejšia situácia je v počte miest, ktoré ponúkajú paušálne predplatné časové lístky. Tie sú dokonca na Slovensku už iba tri (!) - BA, KE a PO.
Vladimír: Paneboze, tak to je potom na Slovensku horsie ako som si myslel. Myslim, ze v tej Nitre ako si spominal, ze cestujuci s jednorazovym cestovnym listkom idu cez predne dvere a ostatni cez ostatne, tak to znamena, ze aj tam musia mat revizorov, lebo inac by sa cestujuci na kupovanie cest.listkov vybodli a isli by cez ostatne dvere.
Áno, pri nastupovaní prednými dverami nie sú čierni cestujúci. Dodávam, že okrem vodičových kamarátov ?
Ešte ma napadá, či nie je pre DP výhodnejšie prichytiť pár čiernych cestujúcich a vytĺcť z nich pokuty, než keby neboli žiadni čierni cestujúci? To by chcelo poznať pomer prichytených (spoplatnených) čiernych cestujúcich k tým neprichyteným. Ak je to aspoň 1/100, tak sa čierni cestujúci dopravnému podniku vyplatia.
Myslím, že to, čo ušetrili na plate revízora, to zaplatia hneď za státie na zastávkach, za zvýšenú spotrebu PHM atď., atď., atď.
Pre Tvoju informáciu, nástup len predným dverami je na Slovensku zavedený už VŠADE okrem Bratislavy, Košíc, Prešova a Žiliny. V Nitre je opatrenie kombinované - cestujúci s jednorazovým lístkom chodia cez predné dvere a ostatní môže cez všetky.
Re #1443 Jozef: Áno, mrzí ma, že Harmanec akosi stráca na pohotovosti a akutuálnosti. Najmä 6. vydanie Bartislavy bolo pre mňa dosť veľkým sklamaním.
Vladimír:
Mapu Žiliny od SHOCart som si kúpil v Bratislave v predajni Svet knihy a vedľa je Kniha u Pišteka. Mapu som zbežne prezrel. Z MHD sú doplnené nové linky 5/15 a 7/17 už na Ul. Pod hájom. Na mape nie je dokreslená L31 až na konečnú, je ukončená už na Rybnom námestí, L28 nemá vyznačenú konečnú na Rosinskej, L27, 29, 31 nezatáčajú hneď zo štvorprúdovky na Rázusovu, ale sa idú otočiť na Rondel a až potom odbočia. Mapa má kvalitný papier, je spracovaná v mnohých detailoch, je nadčasová, lebo sú spracované komunikácie v Budatíne (L27 už podchádza popod výpadovku), je už zakreslená ešte neotvorená komunikácia F3 pri Saleziánoch do Prievidze a pod. Navyše sú tu zachytené aj mestské časti. Mám aj mapu od spoločnosti Mapa Slovakia. To je však hnus a skuočne toľko sprostostí na kúsku papiera. Harmanec má problémy s prežitím a toľkokrát sľubované vydanie od marca sa ešte neuskutočnilo, až napokon bude neaktuálne. Mapu vydajú neskoro a medzitým im priestor vychytili iní.
Ja si myslím., že revízori si na seba zarobia. Už ako je to s vymáhaním pokút, je otázne. Vo Švajčiarsku už v niektorých prímestských osobných vlakoch nie sú sprievodcovia. U nás ľudí asi nevychováme.
Samozrejme, že pri nastupovaní prednými dverami nie sú nijakí čierni cestujúci.
Jozef: No myslim, ze to v tych mestach urobili hlavne koli tomu, aby nemuseli platit revizorov a aby tak usetrili, ale zato pracu navyse dali vodicom. A tak je to vlastne aj so vsetkym: nielen vodici maju viac prace za rovnake peniaze ale aj zamestnanci v mnohych inych odvetviach. A co sa tyka tych miest, kde to zaviedli, tak je to samozrejme v Martine, Banskej Bystrici, tusim aj Trencine a taktiez v mnohych mestach na morave
Nastupovanie prednými dverami je v malých mestách, kde nie je vyvinutá MHD, vrátane aj napr. mesta Martin.
Pozn.: Nastupovanie všetkými dverami má aj tú výhodu, že sa vždy nájdu nejakí frajeri alebo nezodpovední tiežcestujúci, ktorých láka odviesť sa načierno. Za poplatok 1 200 Sk sa dá vylepšovať hospodársky výsledok DP. Zjednodušene to znamená, že by sa muselo odviesť 100 cestujúcich za 12 Sk. Sledujem činnosť revízorov (aj ich rôzne triky) a som rád, že "vyčisťujú" MHD o takýchto ľudí, ktorí chcú využívať služby MHD, ale zadarmo.
chvalabohu, ze v Ziline neurobili to, co v inych mestach, ze zrusili predaj listkov v stankoch a ze si cestujuci musi kupovat listok len u vodica. Je to skutocne nieco hrozne v inych mestach, kde sa otvoria len predne dvere a cestujuci u vodica postupne nastupuju a dobru chvilu si nakupuju listky. Pokial je to tak v malom buse, tak to az take hrozne nie je, ale neviem si v Ziline predstavit, ze by prisiel na zastavku velky klbovy autobus alebo trolejbus, a na zastavke by nan cakalo napriklad sto ludi a otvorili by sa len predne dvere. Myslim, ze potom by sa ludom viac oplatilo chodit peso a bolo by to urcite aj rychlejsie.
Spojenie 28-mičky na Rosinskú bol veľmi dobrý ťah.Je to rýchla linka,ktorá ľudí vozí z práce.Chodí dakedy aj dosť vyťažená,napr.včera okolo tretej som si takmer ani nesadol,no okrem špičky to už nie je také superpreplnené,možno tak 5 až 10 ľudí.
Nechcel som niekomu uškodiť, a preto som napísal že neviem posúdiť. V sedle chodí skutočne prázdna a ešte šťastie, že končí na Hálkovej. Trolejbusy zo sídliska jej hodinový interval nahradia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zoZa