V úseku Štúrovo nám. - Vlčince je v špičkách primerane vyťažená. V sedle by som ju úplne zrušil, odvtedy, čo nechodí na VD, tak jazdí podľa mňa úplne zbytočne a trolejbusy jej 60min. interval s prehľadom nahradia.
Môže byť aj táto možnosť a spomínam si, že Juraj o nej písal, keď sa mala presmerovať L28 z Veľkého diela. Táto linka prechádza veľký úsek popod trolejbusové vedenie a neskoršie cez Hlinskú by prechádzala ešte dlhší úsek. Neviem posúdiť ako je vyťažená v úseku Rosinská - Vlčince - Štúrovo nám. a či je v tomto úseku dostatočne vyťažená.
Ja som o rekonštrukcii Bánovskej cesty v ŽV pred časom nejakú zmienku videl, ale už neviem, v ktorom čísle. Veď už bolo dávno načase, predtým to bol tankodrom. Ak som to dobre pochopil, tak tade pôjde obchádzka, až sa bude robiť Rajecká.
L26 a L28 by sa dali v budúcnosti presmerovať aj cez Hlinskú a po plánovanom moste ponad železnicu a Rajeckú na Kamennú. Juraj tu už túto možnosť spomínal. Podľa mňa by asi bolo najlepšie jednu z nich poslať toto trasou a druhú po ul. Pri Rajčianke alebo Škultétyho, aby aj Hlinám zostalo spojenie na Kamennú a pre firmy aj obyvateľov na ul. Pri Rajčianke by sa MHD podstatne priblížila.
Dávno si sa neozval. Už som si myslel, že vymeriavaš nové obratisko trolejbusov na Športovej ulici.
Tiež teraz rozmyšľam, že prečo vodiči nevyužívajú Bánovskú cestu. Cudzí mesto nepoznajú a domáci o rekonštruovanej ceste asi nevedia. Ani v Žilinskom večerníku som o tom nič nečítal.
Poznám obe ulice aj Pri Rajčianke aj Škultétyho a kritérium pri výbere by rozhodli v DP. V skutočnosti je situácia pri Váhostave kritická a malo by sa s tým niečo robiť. Ak sa začne robiť rekonštrukcia na Rajeckej ceste (privádzač), tak potom tam budú tieto linky len zavadzať. Okrem toho sa s nimi v budúcnosti po vybudovaní privádzača na Rajeckej ceste nepočíta, čiže tento krok by sa mohol aj urobiť. Z Rajeckej cesty sa nebude dať totiž odbočiť na Kamennú ulicu.
Súhlasím s tebou, že situácia pri Váhostave je neúnosná. Čudujem sa, že po rekonštrukcii Bánovskej cesty neklesol počet áut vychádzajúcich z Kamennej cez priecestie na Rajeckú. Veď tí, čo potrebujú ísť smerom k Rondelu či do mesta, by mohli využiť práve Bánovskú a Škultétyho a cez Rondel sa pohodlne vyhnúť zápcham na Kamennej a Rajeckej. Aspoň ja to tak robím a keď idem smerom k Budatínu, nejdem dokonca ani na Rondel, ale pokračujem po Priemyselnej a potom na Kragujevskú. V špičke je to oveľa rýchlejšie, než po Rajeckej.
Ja by som navrhoval presmerovať L26 aj L28 z Rondela na Závodskú cestu a potom po ulici Pri Rajčianke (súbežná so Škultétyho) a až potom na Bánovskú cestu. Na ul. Pri Rajčianke je totiž dosť firiem, ktoré by takto získali spojenie MHD, ktoré tam teraz dosť chýba. L26 a L28 by takto získali ďalších cestujúcich, nemuseli by prechádzať cez nebezpečné železničné priecestie a zdržovať sa na Kamennej. Ako správne píšeš, Rajeckú dostatočne obslúži L22.
Tento týždeň som bol niekoľkokrát fotografovať autobusy na L26 a L28 na železničnom priecestí pri Váhostave. Bol som tam asi od 14 hodiny popoludní a dopravná situácia tam bola katastrofálna. Otrasne dlhé kolóny áut, nenormálna križovatka pri Váhostave a ešte priecestie na Kamennú ul. Autobus L2 z Hlinskej by sa vôbec nezaradil na hlavnú do Bytčice, keby dve autá nezablokovali z oboch smerov hlavnú cestu. Moje dve liny 26 a 28 akosi nechodili, ale potom som ich zbadal v nekonečnom rade kdesi na konci Kamennej. Hoci je Kamenná kolmá na priecestie a na Rajeckú cestu, hlavná je však ulica Bytčianska prichádzajúca sprava. Odtiaľ stále prichádzali autá, čiže naše dva autobusy tam nekonečne stáli. Juraj niekedy spomínal, že v budúcnosti po vybudovaní privádzača toto priecestie zanikne, a tým budú musieť byť aj uvedené linky presmerované. Spomínala sa paralelná trasa z Rondla cez Škultétyho ulicu, Bánovskú cestu a potom na Kamennú. V tomto roku bol položený na Bánovskej ceste nový koberec a cesta tam je veľmi pekná a dostatočne široká. Vzhľadom na to, že dopravná situácia je na križovatke pod Váhostavom veľmi nebezpečná, uvažoval som či by nebolo vhodné aspoň L28 presmerovať na novú bezpečnejšiu trasu. Zastávky "Saleziánska" a "Rajecká, Stavomontáže" takmer nikto nepoužíva, čiže uvedená linka by tam ani nechýbala. Okrem toho túto oblasť pomerne husto obsluhuje aj L22.
Tak to bude zrejme ona. Počkáme kým sa zaradí do premávky a potom pofotíme. Mohol by si s ním dohodnúť aj fotenie interiéru. Bol by to pekný fotoupdate: 204 pred, počas a po generálke.
Re #1420 Jozef: Z hlavy presnú ŠPZ neviem, doma sa pozriem. Je možné, že sa to tam dostalo omylom pri kopírovaní riadkov a následnom prepisovaní. Mám však pocit, že 246BF je správne.
Re #1422 Vladimír: To je ten žltý autobus, čo som posledne mailom posielal fotku. Zrejme je to jeho posledná fotka.
Valec:
Stiahol som si od Teba zoznam autobusov a keď som si zrovnával pod fotografiami ŠPZ, tak v prípade autobusu #36 Karosa B932.1690 bola u Teba ŠPZ ZA 736BF a mne na fotografii ukázalo ŠPZ ZA 246BF. Tak ako je to správne?
My sa tu bavíme o žilinských plastových tabuliach a displejoch, čo dá viac informácií cestujúcemu. Ale koľkokrát sa tu už písalo, že prečo nie je na zastávkach vo vitrínkach vylepený plánik linie MHD. Plánik siete MHD je prvá informácia pre cestujúceho a samozrejme druhá informácia je už vo vozidle na danej linke, kde môže sledovať zastávky na tabuli alebo na displeji. Pri displeji má aj informáciu o prestupe na iné linky MHD.
Zhodou okolností stáli dnes na zastávke MHD dvaja mladí muži a bezradne sa dívali na jednotlivé linky a zastávky. Pretože neboli zo Žiliny, tak jednotlivé čísla liniek im nič nehovorili a o zastávkach ani nehovorím. Keď jeden z nich povedal: "Keby tu bol plánik liniek ...",ktorý tam samozrejme nebol, tak som sa prihovoril a poradil im.
Ďakujem za vysvetlenie ohľadom vydavateľstva ShoCart. Pozrel som si ich vydania. Zatiaľ vydali Bratislavu, Košice a Žilinu. Nemám problém so zabezpečením mapy z Ostravy, prípadne z Těšína. Pri chodení po Ostrave som akosi nevenoval pozornosť kníhkupectvám.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro
Ja by som navrhoval presmerovať L26 aj L28 z Rondela na Závodskú cestu a potom po ulici Pri Rajčianke (súbežná so Škultétyho) a až potom na Bánovskú cestu. Na ul. Pri Rajčianke je totiž dosť firiem, ktoré by takto získali spojenie MHD, ktoré tam teraz dosť chýba. L26 a L28 by takto získali ďalších cestujúcich, nemuseli by prechádzať cez nebezpečné železničné priecestie a zdržovať sa na Kamennej. Ako správne píšeš, Rajeckú dostatočne obslúži L22.