Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 14tr #12193:
Linka L.7/17 je úplny nezmysel:

1, vzhľadom na to aké sú dlhé nie je možné mať pravidelný interval.
2, spoj je v niektorých častiach úplne prázdny a keď ide z mesta je zasa natrieskaný
3, viedol by som to radšej okolo nemocnice
4, časté meškanie, v minulosti 62 minút kým dá celú okružnú jazdu
5, končí aj začína na Hájiku, je to nevýhoda kvôli novému kruhovemu objazdu

Prečo L.6 áno odpoviem VLK-ovi:
Väčšina ľudí na tomto fóre si stále spája L.6 ako prepojenie dvoch sídlisk, čo nie je na zahodenie, ale má aj oveľa väčšie výhody. Keby došlo k fúzii liniek 6,16,14 a zaviedla by sa klasická L.6 s intervalom 10/20 zvyšok by sa dalo na L.8, nepoškodilo by to žiadnu skupinu cestujúcich (okrem sturovho namestia). Z L.1 by sa ubralo a ostali by tu len zjazdy do DEPA a výjazdy.

Výhody:
-Sídlisko Hájik by malo silné spojenie s nemocnicou a nákupným centrom, nie ako teraz 40 minút cez víkend, zaujímavých 20 niekedy 10 , inokedy 30 alebo 40 minútový interval cez pracovný deň. Človek radšej prejde tých 100 m aby nemusel čakať pol hodinu na spoj.
-Čo je dôležité, nestratilo by sa spojenie do centra, ostalo by rovnako silné ako teraz
-Vlčince by znovu získali spojenie s mestskou časťou Hálkova ul., v minulosti dosť obľúbené spojenie
-Taktiež prepojenie Hájik/Závodie - Vlčince nie je na zahodenie, aspoň by sa uspokojili tí ktorí za toto spojenie bojujú (nie je ich zas az tak malo
-Nebol by problém, že by sa musel trolejbus otáčať na mestskom okruhu. V cestovnom poriadku by bolo napísané, premáva po závodskú

Nevyhoda:
-Hájik by stratil prepojenie so Štúrovým námestím, ktoré aj tak v súčasnosti má len veľmi slabé. Do práce je úplne zbytočné, lebo ľudia aj tak vystupujú na polícií. Pre tých pár ľudí čo tam nastupujú z práce sa to neoplatí. Vlčince získajú chýbajúce spojenie zavedením L.5, majú tu spoje z linky 2 aj 4, čo by neublížilo
Reply on: VLK #12192:
Prečo by sídliská nemali byť poprepájané. Zmysel to má. Nech je zavedená priama linka. Navhol by som zrušiť 6-ku a spraviť linku ako bývalá 7,17-ka s hustým intervalom a 16-ku ako posilový spoj v dop. špičke . Ľudia, ktorí sa chcú dostať na Vlčince resp. na Hájik sú viazaní na maršrutku a tá ma potom zisky. Však lepšie je cestujúcemu zaplatiť 10 Sk ako 15 Sk s prestupom, a lepšie je platiť DPMŽ ako súkromnikovi. Alebo je tu
ďalšia alternatíva. Štvrťročné lístky s výhodnou cenou a dobrým prestupom.
Reply on: Kubush #12189:
ale ešte raz sa pýtam -> pre koho by bolo to spojenie Hájik - Vlčince? Dnes hovoríme o predimenzovaní Hájika spojmi oproti iným žilinským sídliskám, tak kde dočerta chcú Hájičania cestovať? Do Dubňa majú priamu linku a ďalej cestovať nevidím zmysel, na Vlčinciach nie je žiaden podnik, kam by cestovali za zamestnaním, z čoho mi vychádza, že hlavný prepravný prúd smeruje do priemyselnej zóny a centra mesta, čiastočne je prepravnú prúd aj medzi Dubňom (nákupy), ale Vlčince mi tu stále, ale stále nesedia... a pochybujem, že by vlčinčiari cestovali hore-dole sa pozrieť na žilinu zvrchu ze Hájika...

nakoľko ani MHD nie je zadarmo, ekonomicky v tomto spojení nevidím zmysel (najmä v dobe, kedy sa súčasné vedenie snaží okresávať z vzkm a máme ešte iné a väčšie resty).....
Reply on: Miro #12185:
on zoberie 8 ludi a trolejbus 40....takze si myslim ze tu sa ani neda hovorit o konkurenciii
Reply on: Valec #12184:
ja som s nim uz isiel.....celkom v pohode chlapik a je celkom ochotny.........
Reply on: VLK #12179:
myslim ze DPMZ by v ramci konkurencneho boja malo zlepsit kvalitu spojenia medzi hajikom a vlcincami a tym padom by si ziskalo cestujucich ktori vyuzivaju sluzby marsrutky.....je to tak?a nie sa s marsrutkarom dotahovat ako macka s mysou.....sak to robia male deti v skolke a nie solidny prepravny podnik....btw...DPMZ by sa malo vazne zamysliet o tom co spravit s NKTD a tymi nestastnymi intervalmi...bo ak to takto pojde dalej tak na niekoho smolu bude marsrutiek pribudat
Reply on: Miro #12185:
týmto by som si nebol taký istý, pretože:
1) ak sa niekto rozhodne používať IAD, tak veľmi ťažko sa vráti späť ku MHD či verejnej doprave ako celku
2) určite sa niekto nerozhodne presedlať z IAD kvôli maršrutke, ktorá nemá pravidelný interval a nie je zaručené, či vôbec niekedy príde...
klbak č.210 sa zaradil do premavky s cestujucimi na svoju domovsku linku 4/14
Reply on: Valec #12184:
Môžeš písať len v teoretickej rovine, lebo z Bratislavy nevidíš či má "pravidelných" a podobne.
Reply on: Valec #12184:
Sám píšeš, že jeho cestujúci presedlali z IAD. Presne tak som to myslel, že podľa mňa počet jeho cestujúcich nie je rovný úbytku cestujúcich DPMŽ na trase HA-VL.
Reply on: Miro #12180:
"Otázka je, či by všetci tí cestujúci, ktorí s ním jazdia, použili služby DPMŽ, keby on nejazdil"

Iste, je tu ešte len týždeň a už má pravidelných cestujúcich ktorí presedlali z IAD k nemu. Alebo si myslíš, že ľudia len tak z dlhej chvíle postávajú po zastávkach a keď príde maršutka, tak si povedia: "Už tu z dlhej chvíle stojím pol dňa a týmto som sa ešte neviezol, tak idem."

Re #12182 Kvacalova23: Schválne, skús sa niekedy previezť z HA na VL a späť (príp. aj opačne) a zisti, či platí dane a koľko ľudí sa prevezie z jedného konca na druhý.

Ozaj, kto odtiaľto sa už s ním viezol?
Reply on: Kvacalova23 #12182:
Si si istý že má založenú živnosť a poctivo platí dane???
Keď som videl ten mikrobusík tak ma napadla takáto úvaha:

Neverím že maršrutkár môže byť v zisku. Aj keby mal plno v tom najšťastnejšom prípade. Zoberie 15 ľudí z Vlčiniec na Hájik a naspäť z Hájika na Vlčince 15 ľudí čo sa rovná 300 SK na hodinu. Z toho musel zakúpiť mikrobus, zdaniť čiastku z 300 Sk mu ostane 250 SK z toho dá xxx peňazí na naftu + presuny do práce + musel si na to založiť živnosť + ďalšie poplatky. Neverím že ide tu o zisk. Skôr mám taký pocit, že združenie napr. "Občianske združenie za krajšiu Žilinu" sa dopočulo, že sa idú robiť zmeny v septembri. Z nejakých príspevkov od ľudí zaviedli L.6 a budú teraz čakať, že DPMŽ bude chcieť Maršrutkára zničiť, tak L.6 zavedie v septembri.
?
Je to môj názor, ktorý nemožno 100% vyvrátiť. Čo ak je to pravda?
Reply on: Miro #12180:
pokiaľ by DPMŽ zriadil linku, to by bolo dačo iné (licencia, pravidelný CP a pod.). Ale to by muselo chcieť aj mesto podporiť "svoju" dopravu týmto spôsobom...

hľadisko či by cestujúci išli alebo nešli vozidlom DP, ak by tu nebol nebieriem do úvahy, hoci je dôležité (otázkou ZASA je, pre KOĽKÝCH ľudí by táto služba bola), som za konkurenčné prostredie, ale za rovnakých podmienok, nie nekalou konkurenciou podobnou maršrutkou.... typický príklad je Londýn, kde je X dopravcov, všetci jazdia na pridelených linkách zapresne definovaných a jednotných podmienok, kde to všetko určuje priamo mestská organizácia TfL - Transport for London.
Reply on: VLK #12178:
Otázka je, či by všetci tí cestujúci, ktorí s ním jazdia, použili služby DPMŽ, keby on nejazdil ❓

a po druhé, keď sa to vyplatí jemu, nevyplatilo by sa mestu (čiže DPMŽ) kúpiť mikrobus a zriadiť takú linku? Nech by aj cestovné bolo 12 Sk medzi HA a VL. A potom by mohli ísť tvrdo proti nemu.
Reply on: Kubush #12177:
nesúhlasím s tým "nerobí nikomu zle"....
Reply on: Kubush #12177:
keď ti bude nekalo uberať cestujúcich, tak na to MHD v každom prípade doplatí, ale o tom tu už bolo popísané.... ajajaj...
inak čo sa týka zastavenia a státia na zastávkach je to problém polície, ktorá ku tomuto problému pristupuje laxne... ?
ja sa fakt divim...ved ten marsrutkar nemoze konkurovat MHD.......uvezie 8 ludi na jednej linke a MHD prevadzkuje celu siet......tak preco ho nenechat ...sak nerobi nikomu nic zle...len vyplna dieru na L6ktora by podla mna nemusela byt......ale je to jedno...on si robi svoju robotu cv svojom rozsahu a podla mna nemoze byt pre MHD ziadna konkurencia........a co sa statia na zastavkach tyka...tak najskor by si mal DPMZ a pan riaditel na cele osobne robit poriadky s 19 rocnymi vyrastkami s rodicovskymi autami,z ktorych rezonuje nieco co sa ani neda nazvat hudbou.......no.....a tito ludia si uz vobec nerobia problem zastavit na zastavke
Reply on: tux #12168:
keďže si sám napísal, že tie "reči" o nekalej konkurencii nechápeš, nebudem ti ani ďalej nič vysvetľovať..... ?
Reply on: marek231 #12174:
My hajikari sme sa Citelisu 18m - #118 dnes dočkali. Spravil zo 2,3 jazdy a odišiel do depa. Pre zaujmavost dnes už bolo vidiet na cestach aj trolejbus 234. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.