Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tux #12093:
Takže, podľa môjho laického názoru:

1. Napriek tomu, že má na vozidle napísané "Nepravidelná doprava", fakticky sa jedná o pravidelnú linku, takže by na ňu mal mať licenciu (neviem, či od mesta, či kraja?).
2. Keďže je to vlastne pravidelná linka, mal by mať vyznačené zastávky a vyvesené cestovné poriadky.
3. Za používanie zastávok MHD, ktoré patria mestu, by mal mestu platiť, minimálne by to mal mať od mesta povolené. Ak sa vyhlasuje za nepravidelnú dopravu, podľa zákona o premávke nesmie na zastávkach pravidelnej dopravy zastavovať.

Stačí? Myslím, že toho porušuje dosť a mestu ani DPMŽ by to nemalo byť jedno a mali by na neho podať (trestné?) oznámenie nie preto, že konkuruje DPMŽ, ale preto, že porušuje zákony.

Ozaj, zastavuje aj mimo zastávok MHD? Lebo ak nie, tak sa fakticky nijako nelíši od pravidelnej MHD.
Reply on: petter #12092:
btw... diskutabilne je aj pouzivanie zastavok dpmz a jazda bez nejakeho "viditelneho" cestovneho poriadku na zastavkach...

neviem prečo, ale celé mi to príde ako snaha nejakého súkromníka "podkúriť" dpmž tým že si narýchlo "zbúcha" dopravu.. ale takto sa to nerobi... aj preto sa s nim nevozim
Reply on: Miro #12091:
Zrejme porušuje najmenej pracovnú dobu a prestávky v práci, toho istého šoféra tam vidím ráno aj večer.
Reply on: Valec #12088:
Chcel by som vedieť konkrétne, aké zákony nemusí maršrutkár dodržiavať. Máš na mysli to, že nejaké zákony porušuje, alebo to, že sa ho netýkajú, kým DPMŽ sa týkajú? Ktoré konkrétne?
Reply on: Valec #12085:
No ak takto rozmýšľajú aj v DPMŽ, tak si dovolím použiť slová klasika: "Dávám bolševiku rok, maximálně dva." Nebolo by lepšie, keby DPMŽ skúsil zabrať? Mám silný dojem, že vzniká atmosféra strachu veľkého hráča pred aktivitou jedného odvážlivca. Napadá mi krátka otázka: Prečo? Nebolo by namieste sa radšej zamyslieť, prečo po pár dňoch vozenia mu to tak dobre šlape? A s tým porušovaním zákona: Samozrejme, tiež verím, že maršrutkár podniká v súlade so zákonom rovnako, ako DPMŽ má za svoj cieľ spokojnosť cestujúcich.
Reply on: Miro #12087:
Čakal som, či mi to niekto vytkne. ?
Reply on: Miro #12086:
Veď preto sa ťažko súperí s niekým, kto nemusí žiadne ZÁKONY O CESTNEJ DOPRAVE dodržiavať.
Reply on: Valec #12085:
Ináč ušetríš viac, keďže s DPMŽ by si musel medzi HA a VL prestupovať ?
Reply on: Valec #12085:
Aspoň živnostenský list snáď musí mať... a ak to naozaj neupravuje žiadny ďalší zákon, tak čo nie je zakázané, je dovolené a nemá čo ďalšie dodržovať

a čo sa týka tvojej reakcie na PeterC - je to to isté, ako apelovanie na spotrebiteľov, aby kupovali domáce výrobky
Reply on: PeterC #12079:
Ibaže ak sa odvezieš maršutkou, tak síce ušetríš 2 Sk zo svojho vrecka, ale budeš musieť zaplatiť chýbajúcich 12 Sk DPMŽ zo svojich daní. Alebo DP bude musieť za chýbajúce peniaze zredukovať dopravu, čo sa tu opäť stretne s "priaznivým" ohlasom.

Re #12084 Miro: Samozrejme že nedodržuje, keďže toto "remeslo" nie je nijak zákonne upravené.
Reply on: PeterC #12079:
Ešte je otázka, či maršrutkár dodržuje všetky zákony - licencie a čo ja viem čo ešte, nevyznám sa vtom - a či z dôvodu nejakého obchádzania zákonov nemá výhodnejšiu pozíciu.

Svojho času tu Juraj o tom čosi písal, skúsim pohľadať

Ale konkurencii fandím, ak je poctivá a v súlade so všetkými zákonmi
Reply on: PeterC #12081:
ja tajne dufam ze dpmz sa zo svojich chyb pouci... jedna vec je ze sme zpohodlneli... mhd nemoze stat pred kazdym vchodom ako by sme chceli.. ale na druhu stranu 40minutovy interval tiez nie je zrovna "ono"

podla mojho nazoru by to chcelo raz a navzdy PORIADNE A KOMPLEXNE prerobit cely system mhd.. vsak vystupy z palubakov su.. a ak dame moznost vyjadrit sa cestujucim(vsak najma pre nich mhd je ;)) tak si myslim ze dostat sa k uspokojivemu systemu dopravy (ideal nebude nikdy) by nemal byt problem.
Reply on: Valec #12078:
Už sme sa s Vladimírom kedysi zhodli, že príchod maršrutiek signalizuje, že s MHD čosi nie je v poriadku.

Budem teraz zlý a anti-MHD: Keby mesto zadotovalo, trebárs ja v dvojnásobnej výške., len tie výkony, ktroé nie sú samofinancovateľné, nebolo by to rádovo lacnejšie ako existujúci stav?

V Bratislave sa maršrutkári neudržali. A neudržali sa z prostého dôvodu: Neplatia u nich časové predplatné cestovné lístky. Keďže v Žiline sa vyskytuje len paródia na tento produkt, nemôžeme sa cestujúcim čudovať, že odchádzajú k maršrutkárovi.
Reply on: tux #12080:
Máš moje "symfónie", ja tiež. Dúfam, že sa spamätá, lebo fandím nielen onomu maršrutkárovi, ale aj DPMŽ, a bol by som najradšej, keby ho mali prečo chváliť obyčajní cestujúci, nielen fajnšmekri na obrubníky, označníky, generálky a reklamy.
Reply on: PeterC #12079:
čím dalej tým viac začínam byť zvedavý, čo "vytasí" dpmz v septembri
Reply on: Valec #12078:
Súhlasím s Tebou, že nemá rovnaké podmienky ako DPMŽ minimálne v tom, že nedostáva žiadne dotácie ani od štátu, ani od Mesta. Musí si na seba a prípadných svojich zamestnancov zarobiť len výkonmi a cestovným. To medzi iným znamená aj to, že nebude zamestnávať svojich známych len tak, že však daňoví poplatníci "zatiahnu", ale si dobre rozmyslí, koľko a akých ľudí zamestná. Myslím, že v tomto sa celkom zhodneme. A ten Tvoj nápad s ponechaním trhu maršrutkárom tiež nie je na zahodenie, ak prestane DPMŽ pýtať mnou zarobené peniaze od Mesta a štátu.
Reply on: PeterC #12076:
ibaže toto nie je konkurencia, keďže tento súkromník nemá rovnaké podmienky ako DPMŽ. Ak by malo vzniknú konkurenčné prostredie, navrhujem zrušiť MHD v meste úplne a nechať voľný trh maršutkárom. A v nedeľu dopoludnia (a možno aj po celý deň) už nebude ani ten 40 minútový interval.
Reply on: PeterC #12076:
musim s tebou suhlasit.. mne ako cestujucemu je uplne jedno kto ma odvezie... ide mi o to ci sa ta dostanem a za aku cenu... ale take "nieco" vo mne mi brani chodit s inym dopravcom ako dpmz...
Reply on: VLK #12075:
Neviem, prečo si myslíš, že ide o neseriózne podnikanie. Ten človek má moje sympatie. Tiež som si po zavedení NKTD hovoril, že keby som mal peniaze, kupim mikrobus s urobim to isté, ale nemám. On len vykryl medzeru, ktorú z nejakých dôvodov vytvoril DPMŽ, a to, že nechodia žiadne spoje z Hájika na Vlčince a opačne. Niekto si začiatkom roka 2006 myslel, že keď sa zruší priame spojenie, ľudia budú prestupovať, a budú very happy. Akurát. Podmienky pre takéto podnikanie vlastne vytvoril samotný DPMŽ, a až teraz vidím prvé pozitívum NKTD. Dotyčnému dopravcovi držím palce už len preto, že vzniká konkurencia. A konkurencia vždy prinesie cestujúcim len pozitíva; bodaj by začali voziť aj ďalší. Teraz je na ťahu DPMŽ, aby sa zamyslel, prečo asi ľudia cestujú maršrutkou. Nič mu nebráni, aby si cestujúcich získal späť.
Reply on: tux #12074:
toto je to svinstvo... nech mi nikto nehovorí, že ide o seriózne podnikanie.... ❗ ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement