Reply on: Jozef #11800:
"Navyše s obnovou trolejbusového parku začali v Bratislave a Prešove, ale v Žiline sa v budúcich rokoch vôbec neuvažuje s nákupom nových vozidiel."Len pre informáciu, v BA sa s obnovou (mimo GO) ešte nezačalo, nové trolejbusy boli (a budú) určené pre trať na Dlhé diely. V Prešove sa novými vozidlami nahrádzajú staršie z rokov 1988 - 1992. V Žiline jazdia trolejbusy od roku 1994 (kĺbové až od roku 1995) a tak nechápem, prečo stále nariekaš za tým, že v najbližších rokoch (koľko presne to je?) sa nové kupovať nebudú. Nie teda, že by som ich Žiline nedoprial, ale pri súčasnej finančnej i odbornej mizérii zatiaľ vystačia aj generálky.
Re #11810 VLK: Ibaže vo vozidlovom parku autobusov stále nájdeme vozidlá aj z roku 1987 (tie už hádam tento rok pôjdu). Navyše trolejbusy majú dlhšiu životnosť. Keď si pozriem tie tabuľky, čo boli v správe pre MsZ, tak po životnosti rošeráckych GO by mali nastúpiť nové vozidlá.
Re #11814 4444: Na prvom (a zrejme aj poslednom) stretnutí s p. Gubalom sme okrem iného položili aj otázku, ako chce do budúcnosti zvýšiť počet cestujúcich. Vtedy nám odpovedal, že ešte nevie, ale keďže počas šéfovania v teplárni sa mu podarilo zapezpečiť toľko nových zákazníkov že im nestíhali robiť prípojky, tak že na akýsi spôsob príde.
Ako tak vidím (keďže naše ubytovacie zariadenie má vlastnú kotolňu), zrejme žilinčanom počas nocí netečie teplá voda, lebo však kvôli tým pár ľudom, čo si ju v noci púšťajú nebudú predsa kúriť pre celú Žilinu.
Re #11832 Vladimír: Tak, tak. Ako hovoríš. Ak DP počas víkendu zruší cca 85 spojov a ak bolo v každom z nich len cca 10 cestujúcich (predpokladám, že v priemere aj viac), tak sa DP pripraví len za jeden víkend o 850 cestujúcich. Ale však ak sa chce niekto silou mocou učiť na vlastných chybách...
Re #11833 Vladimír: K tomuto len jedna vecička z koncepčného materiálu BID: Jeho
zavedenie prinesie podľa skúseností v mestách v okolitých krajinách nasledovné výhody: Cestujúcim po stránke dopravnej pravidelný interval: 3, 4, 5, 6, 7-8, 10, 12, 15, 20, 30, 60, 120, 240 minút, zapamätateľné odchody zo zastávok.
Vladimír
1. Ak sa na "novinky" v mestskej dopravy pozriem už ako laik, vidím, že nové intervaly degradujú úroveň žilinskej MHD na malomesto. Ako chcú lákať ľudí do trolejbusov, keď na L3 drbnú 40min. interval v nedeľu dopoludnia? Veď ak mne nie je systém schopný v dennom čase na nosnej linke pristaviť trolejbus za menej ako 40 minút, tak sa vôbec na túto linku nebudem spoliehať. A ak sa naučím žiť bez linky 3 v nedeľu, čoskoro mi ju nebude treba ani v ostatné dni. Čo potom? Začnú redukcie dopravy aj cez týždeň?
2. Pri pohľade z dopraváckej stránky sa nedá nevidieť absolútna nesystémovosť týchto zmien. Kým doteraz národ hromžil na prestupy ako také, vždy bolo ešte vecou šikovnosti grafikonistu vymyslieť náväznosti tak, aby prestupy boleli čo najmenej. Napríklad dnes je CP pekne spravený tak, že cez víkendy na každú L13, ktorá príde od Soliniek a Veľkého Dielu, na Fatranskej o 4 min. naväzuje L14 smerom na Sv. Cyrila a Metoda a k plavárni. Umožnilo to previazanie dvoch 20min. intervalov. Ale teraz, keď bude mať L13 20min. interval a L14 30min. interval, CHCEM VIDIEŤ ako tam tú náväznosť spravia. Ja to poviem rovno - NIJAKO. Lebo skladať dohromady 20- a 30min. interval akosi od prírody NEJDE. Čiže cestujúci ma nielen prestup, nielen osekaný interval, ale ešte aj potom čo na Fatranskej vystúpi, zistí, že ak chce ísť napr. na Poštovú, tak musí za prestupom čakať. Takže má ďalší dôvod, prečo nabudúce nepoužiť MHD...
...čo povedie k jej ďalšej strate, ďalšiemu jej obmedzeniu, ďalšiemu odlivu cestujúcich, ďalšej strate, ďalšiemu obmedzeniu...
?