Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nechcem sa do tejto debaty príliž zapájať, ale chcel by som odkázať:

- NAVRHOVATEĽOM rôznych PSEUDOLINKOVÝCH VEDENÍ, že mesto ešte stále nezavrhlo myšlienku zjednosmerniť centrálny okruh, tak aby ste rátali aj s týmto;

- NEŽILINČANOM len toľko, že miestny sa zrejme boja časovej tarify, lebo ju dosť striktne odmietajú. Naozaj nechápem prečo.

Re #11350 Mza: Ako obyvateľ bratislavskej Petržalky ti môžem odpovedať. Hádam jediné, čo mne osobne na MHD v BA vadí je slabo udržiavaný (až neudrživaný) vozidlový park. Ak by u nás zaviedli žilinskú tarifu, tak bez ďalšieho rozmýšlania kupujem auto. Len pre zaujímavosť, z domu ku frajerke mám 3 zastávky busom (15 mint pešo) a len výnimočne túto vzdialenosť prejdem pešo. V Žiline na rovnakú vzdialenosť chodievam pešo bežne. A pri porovnaní výhodnosti časových lístkov. Včera som absolvoval na jeden 60 min. lístok (cez víkendy platí 90 min.) za 22 Sk cestu zo zastávky ŽST Petržalka cez Hodžovo nám. na zastávku Červený kríž, kde som bol u jednej známej niečo odniesť. Na ten istý lístok som sa potom cestoval na zastávku Nákupná zóna Lúky, kde som absolvoval nákup v jednom z hypermaketov a ešte som sa aj stihol vrátiť späť domov. Porátaj si prosím zastávky a povedz mi, koľko by som za takúto cestu zaplatil v Žiline. Podotýkam, že vopred som si čas odchodu ani prestupy neplánoval. ?
Reply on: duso #11344:
Webmasterom som ja a za každý taký a podobný materiál budem vďačný.
Reply on: Kvacalova23 #11347:
Uz konecne pochop, ze mi tu ani tak nevravime o jednorazovych prestupnych listkoch, ale o predplatnych dlhodobych (mesacnych, trojmesacnych, rocnych...) Nevrav, ze ste taku pred rokom 1999 nemali. System pocitania zastavok si kludne nechajte, ved je to napr v takom Nemecku uplne bezne.

Re #11332 Mza: Rozdiel medzi poctom prepravenych ludi v ZA a PO nie je o vynosoch, ale o pocte aut, ktore dennodenne zaplnuju ulice mesta. Vdaka vasej pseudospravodlivej tarife ich mate v uliciach niekolkonasobne viac.
Reply on: simkoslav #11345:
zastancovia casovej prestupnej tarify by mohli navrhnut cely system,nielen dookola omielat to iste.
Reply on: S499.1023 #11343:
za 10 minut v polorozpadnutom trolejbuse sa mi zda 14 Sk vela.Si spokojny s mhd v ba?
Reply on: Kvacalova23 #11347:
ja som to myslel tak,ze ked idem bez prestupu,tak sa pozriem do zastavkoveho CP a tam vidim,ze je to napr. 9 minut z limbovej k nemocnici 3kou,tak si kupim 10 minutovy listok a ked to tbusu bude trvat 11minut a chyti ma revizor,tak ho poslem...
a z cyrila metoda na smrekovu by som siel tak,ze by som siel 13kou z matice:) naco chodit s prestupmi?
a keby som bol dochodca s bolavymi nohami,tak idem z cyrila metoda na matice a odtial 13kou,alebo 4/14 do mesta a tam snad nieco pojde(3/13)..hmm,to mas pravdu,ze cez to mesto by som to z nejakym 30min listkom nemusel stihnut,pricom s terajsim prestupnym tento problem odpada.
Reply on: duso #11346:
mam doma register ulic z priblizne toho obdobia ako tie mapy,co si tu dal(vdaka za ne ? )
je to cierna kniha,kt. na kazdej strane obsahuje mapu nejakej malej casti mesta,pamatam si,ze miesto vlciniec je tam letisko...
Reply on: Mza #11338:
Takže ti poviem príklad: nachádzaš sa na zastávke sv.cyrila a metoda a chceš sa dostať na smrekovú, je napr. utorok 19,20 odkiaľ budeš vedieť ako dlho ti bude táto cesta trvať? Mal by si v hlave kedy ti ide z mesta prestup? Asi ťažko, ale keby to bolo na počet zastávok tak si to veľmi jednoducho vypočítaš. Preto si myslím že časové lístky sú dosť oničom, nikdy nevieš ako sa situácia vyvinie.
Reply on: simkoslav #11345:
ej kiezby sa u nas doma taketo veci odkladali.. ale moj dedo je stary "zilinec", rad s nim diskutujem a porovnavame co bolo kedysi a co sa zmenilo. tak som tak trochu tusil, ze nieco taketo by sa u neho mohlo nachadzat, a tak som pohladal 🙂 cena tychto dokumentov je aspon pre mna vysoka.
komplexnejsie spracovane dejiny mhd v ZA by som aj ja uvital, takze drzim palce s pracou.
Reply on: duso #11323:
Musím sa Ti verejne poďakovať za túto mapu, a za jej spracovanie; možno si ani netušil, aký cenný dokument máš doma. Spracúvam totiž dejiny MHD v Žiline (zaitaľ do školskej práce) a uvedený dokument mi veľmi pomôže.



Ad. zástancovia prestupov: Ak by aj bola vhodná tarifa, aj vytvoriť systém tak, aby sa dalo "pohodlne" prestupovať nie je jednoduché Čo keby niekto podal návrh, ako vytvoriť trasovanie tak, aby
- sa dalo prestupovať s jedným prestupom na jednej strane zastávky
- boli spoje zviazané tak, aby sa pridlho nečakalo (aj v sedle do 5 min.), nezachádzalo na zastávku mimo trasy (na príklade cesty z Vl na Hl prestupovať pri Polícii), necestovalo po pridlhých trasách (okolo celého centrálneho okruhu, cez VD).
- sa zohľadnili hlavné trasy cestujúcich s prestupom (Vlčince II-IV - Hliny - Solinky, Vlčince - Hájik, Solinky - Hájik), ktoré by mali byť najbezproblémovejšie?
Reply on: Vladimír #11328:
som rad, ze vas pohlad do historie potesil, samozrejme ak chcete, mozete mapku pridat medzi zaujimavosti z historie alebo zahrnut medzi stare mapy a schemy (neviem kto je webmastrom imhd.za..). snazim sa zohnat podobne veci, ked na nieco zaujimave natrafim, tak sa rozdelim 🙂
ak si najdem vecer chvilu cas, tak pozriem v archive fotografii z tej doby (co som kedysi skenoval) - tusim na par sa okrajovo nachadzal aj nejaky bus a bolo vidiet ako to vyzeralo pred zeleznicnou stanicou; ako doplnok k tej mape 1966.
Reply on: Mza #11333:
Osobne razím teóriu, že radšej sa budem voziť v polorozpadnutom Ikaruse každé 3 minúty, než v kváziluxusnom rošeráckom trolejbuse raz za dvadsať minút.
Môžeš uviesť, v čom konkrétne je bratislavská MHD otrasná okrem niektorých rozpadávajúcich sa autobusov? Že by len také klišé? Tarifu má lepšiu, cestovné poriadky má lepšie, nočná doprava bude o pár mesiacov v rámci SK bezkonkurenčná a až bude mať také dotácie na miestokm, ako Žilina, tak aj nové vozidlá budú.
Reply on: Vladimír #11337:
v porovnani z oc alebo ba je,moj nazor.
Reply on: MatusZA #11334:
to ma tesi,ze sa to tam zlepsuje,je co zlepsovat.
Reply on: S499.1023 #11331:
tebe nejde o to,aby si pohodlne cestoval?mne ano!kazdemu ide v prvom rade o seba.zavedme teda avie,sadnes na korbu a za 5sk sa mozes vozit kolko chces.
Reply on: Vladimír #11329:
mozno mas pravdu,rad navstivim mesto,kde sa nebudem pucit za XX Sk na XX minutovom listku.
Reply on: Kvacalova23 #11326:
ked mas casovu tarifu,tak mas zvacsa v cest. poriadku napisane ako dlho to trva na zastavku,na kt. sa chces dostat,takze ked je napisane v bratislave,ze to trva 9minut,kupim si 10 minutovy listok a aj keby to trvalo 11minut a chytil ma revizor,tak pokutu by zo mna neodstal.
Reply on: Mza #11332:
Žilinu som navštívil mnohokrát a nemôžem povedať, že by kultúra cestovania tu bola paušálne vyššia ako v ktoromkoľvek inom meste s neobmedzenými PCL a časovou tarifou.
Reply on: skarpo #11321:
v ziline by denne linky tiez mohli premavat aspon do 23.45.
v za maju linky cez vikend interval 20min-nie je to dostacujuce podla teba?
hl. stanica je tu v "meste"
aka je dlzka tych vyhliadkovych liniek?
aka konkretne je ta dotacia mesta?
Reply on: S499.1023 #11320:
po tom ako som bol v priebehu roka dvakrat naburany v aute(nie moja vina),sadam za volant len ked je to naozaj nutne.plne vozidla ano-ale nie preplnene,to potom mhd v krajinach tretieho sveta,kde ludia vysia z okien,najlepsie plni svoj ucel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.