Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mza #11333:
Ale niektoré vozidlá sú tam dobré, napríklad Solarisy 15 alebo dobre zgenerálkované B741 (v Zlineri).
Reply on: S499.1023 #11319:
zareagujem len na bratislavsku mhd-ta je podla mna otrasna.
Reply on: Papyr #11317:
lenze z coho sa zaplatia tie zhustene intervaly liniek,ked platiacich mas stale rovnako,ci sa vozia neobmedzene(papierovy mesacnik)-a su plne vozidla alebo obmedzene ako v za a su prazdnejsie vozidla.ake su vynosy v ziline z 15 mil. cestujucich a ake v presove z 30 mil. cestujucich?
v tomto musim dat jurajovi za pravdu,ze mhd je dotovana a dotacie nie su neobmedzene.na druhej strane by bolo pekne si sadnut do tbusu a odviest sa trebars aj na tu jednu zastavku.je to ako na kazdom inom trhu-zaujmy spotrebitela a zaujmy poskytovatela su opacne.keby to bolo tak,ze dostane mhd dotaciu kolko si zapyta,cize su preplnene vozidla-skratime interval-dostaneme dalsie peniaze od mesta...bolo by to pekne.
ako som uz pisal,vyuzivam oba systemy a neviem ku ktoremu sa mam priklonit,kedze olomoucky(presovsky) je prijatelnejsi cenovo,v ziline mi pride vhod zasa vyssia kultura cestovania.
asi by som mal navstivit presov,tam je to mozno "idealne" ?
Reply on: Mza #11327:
Takže, preložené do bežnej reči, nejde Ti o verejnú dopravu, ale výhradne o seba?
Reply on: Kvacalova23 #11326:
A nepletieš si príčiny s následkami? Ad "nepáči časová tarifa" - nech sa páči, zahnívajte si pri jedinej spravodlivej a pripravujte sa na dorpavu vzor ČSAD.
Reply on: Mza #11327:
Ja len nerozumiem prečo spájaš prítomnosť prestupnej tarify a paušálnych lístkov s preplnenosťou vozidiel, ako by to bol logický dôsledok liberálnej tarify? Ak sú v Olomouci plné spoje tak je to ich miestny problém, ktorý môžu riešiť zahusťovaním liniek, no určite nie dôsledok "príliš slobodných" tarifných zásad.
Reply on: duso #11323:
Veľká vďaka za námahu. Veľmi pekný pohľad!
Reply on: Vladimír #11318:
ano,vymyslaju ucelove listky na kratke trate-cize si ten listok musis kupit a oznacit,lenze ja som tu pisal o tom,ked sa niekto vozi,lebo vsak je to zadara/ma to predplatene neobmedzene-tak sa budem vozit aj na 200 metrov(dlasia vec kt. neznasam-ked su vzdialenosti medzi jednotlivymi zastavkami prilis kratke).ja to nikomu neberiem,nech sa kazdy vozi ako chce,ale nemam rad preplnene spoje ci uz mhd,vlakove,autobusove atd.tak sa nesokuj,je to moj nazor a ja ti ho nevnucujem.
Reply on: Papyr #11310:
To máš odiaľ že pred 1999 tu bola časová tarifa? Žilina nemala nikdy prestupnú tarifu. Kedysi neexistovala ani tarifa 1 a 2 pásmové lístky, mali sme len klasické cestovné 6 SK dospelý, 3 SK dieťa, študent, 0 SK ZŤP. Neskôr sa zaviedli 1 a 2 pásmové lístky. Až 1.12.2005 sa zaviedla prestupová tarifa, pokiaľ nenastal veľký tresk 21.1.2006 tak nebolo ani potrebné mať prestupnú tarifu.
Mne sa vôbec nepáči časová tarifa, lebo je to nespravodlivé, lebo spoje veľmi často meškajú, pokiaľ je to na počet zastávok, tam je to aspoň jasne dané.
Čo sa týka že by mala tarifa do 5 zastávok platiť aj na prestup nie je potrebné. Prestup do 5 zastávok je neobviklý jav a v Žiline ľudia z trolejbusovej linky na trolejbusovú neprestupujú, radšej obídu MHD. A pokiaľ niekto prestupuje z trolejbusu na autobus, tak do 5 zastávok sa určite nezmestí.
Reply on: Vladimír #11318:
No čo sa dá robiť, však včera bol 1.apríl
Reply on: duso #11323:
za obetovaný čas a dané dokumenty ďakujem... ?
Casto sice do diskusie neprispievam ale tentokrat by som sa s vami rad podelil o zaujimavy material - dufam, ze vas jeho zhliadnutie potesi tak ako mna 🙂. Pri mojej poslednej navsteve doma som u deda nasiel mapu ziliny z roku 1966, na ktorej je vsak najviac zaujimave, ze ma zakreslene a popisane linkove vedenie mhd. Dal som si trochu prace a celu mapu som naskenoval a poskladal a obetoval som svoj (pracovny :)) cas a pohral som sa so schemou linkoveho vedenia.
Robil som ju podla mapoveho podkladu, takze kopiruje ulice a nie je vidiet ukoncenie v obciach pripojenych k mestu, ale v samotnom meste su trasy znazornene prehladne.
Za povsimnutie stoji najma neexistencia rondelu, vlciniec ci soliniek, sidlisko hliny je takisto nedokoncene, predmestska ulica pokracuje az na horny val a k trznici, po marianskom namesti premava linka c.3 a na hlinkovom bol vtedy celkom slusny autobusovy ruch. A samozrejme vam padne do oka pomenovanie ulic v duchu vtedajsej doby.
tu su linky na subory:

www.stereodisco.sk/temp/zilina-1966-mapa.jpg

www.stereodisco.sk/temp/mhd_zilina-schema_liniek_1966-mapa.jpg

www.stereodisco.sk/temp/mhd_zilina-schema_liniek_1966.pdf

velkost .jpg map je cca 3mb, .pdf schema je mensia (51kb) robena rovno z vektoru.
Reply on: skarpo #11321:
MHD je v celej ČR prezývaná socka a jazdia ňou všetci
Prispejem trošku do diskusie. V posledných mesiacoch som sa často zdržoval v mestách Pardubice, Olomouc, Jihlava, Opava a ďaľších mestách porovnateľných a menších ako Žilina. Pri tejto príležitosti som preskúmal aj tamojšie prevádzky MHD. Napíšem tu teraz pár čerstvých postrehov z Jihlavy.
Dátum návštevy : 1.4.2007 (nedeľa)
Mesto Jihlava : cca 50000 obyvateľov
Z hlavního nádraží ČD odchádzajú 3 trolejbusové linky :
Linka A – interval 15 min, t.j. 4 spoje za hodinu (v nedeľu !). Posledné spoje : 23.15, 23.40 (!)
Linka B – interval 17 min, t.j. 3 – 4 spoje za hodinu (v nedeľu !). Posledný spoj : 23.10 (!)
Linka BI – interval 17 min, t.j. 3 – 4 spoje za hodinu (v nedeľu.!). Posledný spoj : 23.30 (!)
Linky B a BI sú protismerné okružné, prejazdia doslova celé analogicky ako bývalé žilinské linky 7/17.
Spoje jazdia mnohokrát prázdne (sám som bol v niektorých úsekoch jediný cestujúci).
Cestovný lístok za 12Kč je prestupný a platí 60 minút. Prestupný cestovný lístok na 24 hodín stojí 40Kč (platí pre hranice mesta – 1.pásmo).
MHD v Jihlave a spomínaných mestách prezývajú „socka“, drvivá väčšina klientov sú dôchodcovia, invalidi, teenageri, príp. náhodný návštevník mesta alebo „šotouš“ ako ja.
Zo 61 vozidiel je 26 nízkopodlažných, čo umožňuje vypraviť viac ako polovicu spojov ( cez víkend 4/5 spojov) nízkopodlažným vozidlom.

Zo spomínaného opisu mi v porovnaní zo Žilinou vyvstali nasledovné otázky :
Ako to, že v nedeľu môžu mať trolejbusové linky interval 15-17 minút ?
Ako to, že od hlavnej stanice môžu odchádzať trolejbusy do mesta každých 5-6 minút ?
Ako to, že posledné spoje oddchádzajú pred polnocou ?
Kto platí „prevážanie vzduchu“ vo vozidlách ?
Ako to, že existujú tzv. vyhliadkové linky B/BI, a nikto sa nesťažuje ?
Ako to, že na 50 – 80 % spojov sú vypravené nízkopodlažné vozidlá ?
Ako to, že je nástup a výstup všetkými dverami, prestupná časová tarifa (60 min/12Sk) ?

Podotýkam, že DPMJ sa „hrdí“ 2.najnižšími dotáciami MHD v rámci DP v Českej republike (po Mariánskych Lázních).
Reply on: Mza #11313:
Plné vozidlá sú dôkazom, že mestská HROMADNÁ doprava plní svoj účel. Neráč sa hnevať, poviem to natvrdo, ale Teba v mene stoviek iných cestujúcich kľudne obetujem - ak sa Ti nepáči, choď autom.
Reply on: Mza #11312:
Áno, keby bolo v BA zavedené označovanie pri každfom prestupe, označovanie časových predplatných CL, zastávková neprestupná tarifa a podobné debility, tak Ti garantujem, že by nie tí, čo "chodia párkrát za mesiac MHD", ale tí, čo majú doma autá a nepriek tomu chodia napr. do práce MHD, by sa na MHD definitívne vykašľali.
Mesačníkoví cestujúci CHODIA MHD práve preto, že môžu skočiť do električky, nemusia označovať, môžu cestovať jednu zastávku bez obvinenia zo zbytočnosti ich cestovania atď.
V Bratislave aj v Prešove a ešte aj v mnohých iných mestách máme mesačníky na čipových kartách a NEMUSÍME ich pri každom nástupe prikladať. Bolo by dobre, keby sa Žilinčania aj po svete rozhliadli.
Na záver - sú mestá porovnateľnej veľkosti s porovnateľnou dotáciou, ktoré s časovými lístkami nemajú problém a nehľadajú dôvody, prečo by to nemalo ísť
Reply on: Mza #11296:
Ty ma normálne šokuješ (o to viac nezdravé hneď ráno v novom pracovnom týždni)! Prosím, prosím, napíš, že si bol včera večer zapiť víkend, nech nájdem nejaké vysvetlenie Tvojich príspevkov.

"...nasa tarifa ma jednu vyhodu:ludia sa nevozia zbytocne,na jednu zastavku a podobne - vozidla su menej preplnene..."

Sorry, ale toto je snáď hlod mesiaca. Kým niekde vyslovene vymýšľajú účelové lístky na krátke trate, aby dostali do MHD cestujúcich, čo sa chcú presunúť hoc aj nejakých smiešnych 500 m, tak tu niekto ocení, že v Žiline sú prázdne vozidlá, lebo nastúpiť do trolejbusu sa hocikomu neoplatí.
Reply on: Mza #11313:
Mesacna tarifa JE casova+prestupna, dlhodoba. Napriklad stvrthodinovy prestupny listok je zase tarifa casova+prestupna, kratkodoba.

Plne vozidla ta sice mozu vyhanat, ale ked je dost ludi, je mozne zaviest dalsie spoje na linke, zatialco ked su vozy poloprazdne, je mozne obmedzovat..., obmedzovanim intervalov kvalita spojenia poklesne, zhustovanim intervalov sa zvysi...

Normalne je mesacnik neodpipavat, ani 24h listok sa neodpipava... a pokutovat, hoci aj symbolicky, za neodpipnutie niecoho, co mam predplatene, je zhovadilost, menuj mi jedine mesto, kde to maju...

...do Presova si srdecne zvany na prieskum MHD a spravime aj zraz IMHD-akov, ked tam budes...
Reply on: Papyr #11311:
mesacnik za 410sk je dobra cena,mate dost Np vozidiel,trolejbusove linky 1,4,8 maju pekny interval,zato autobusove-vela a otrasny interval.vysku dotacie som nezistil.zaujimave,napis este nejake postrehy pravidelneho pouzivatela,klady a zapory.
Reply on: Papyr #11311:
inac nie som proti prestupnej tarife!vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.