Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mza #11272:
Ako nehnevaj sa na mna ale ty si si asi teraz chcel urobit 1. april z nas nie?
Ani hlavu ani pätu to nema. Radsej kukni navrhy na tomto fore spred mesiaca ako spominal Kvacalova23. Neviem aj tie intervali ako prepac.
- interval na L3 20/20...to nepripada do uvahy...
- zmysel L1 v tvojom podani? Ziadny...Chces zaviest L5 ktora bude aj z Vlciniec aj zo Soliniek chodit ku Carrefouru, spojenie VD z mestom prave takouto linkou...nedomyslene!

Pre mna tvoja koncepcia bola zaujimava len poctom liniek ktorým by si chcel zabezpecit MHD v ZA. To je rekord....
Reply on: wizard112 #11257:
NO rozhodne som tu uz daval do davu navrh na zmenu hlasenia zastavok no stale to tu nepreslo. Ked uz nie cudzojazycne tak aspon zmena hlasu a znelky...
Napadlo ma taketo trasovanie tb liniek:
7:Hajik-Hurbanova-ZST-Sturovo nam.-Solinky,15/30
6:Hajik-Sturovo nam.-Vlcince,15/30
5:Vlcince-Sturovo nam.-Solinky,30/30
4:Vlcince-Predmestska-ZST-Predmestska-Vlcince,10/20
3:Solinky-Borik-ZST-Sturovo nam.-Borik-Solinky,20/20
1:Matice-VD-Solinky-Hurbanova-ZST-Carrefour,15/30

Ak tu uz taky navrh bol,tak sa ospravedlnujem.Uvitam vase pripomienky.
Reply on: Kvacalova23 #11267:
Vidím, že vy Žilinčania ste už veľmo nenároční. Ja by som linku s intervalom 30 minút v špičke nenazýval MHD ale príležitostnou dopravou.
A mohla by sa zrušit linka 7 a posilnit a trochu zmenit trasu linke1
A ked už. hovorite o tom Hajiku, navrhol by som autobusovu linku č. 8 ktora by išla: Matice slovenskej-Pri Celulozke- Košicka t.h.-Predmestska-Štefanikovo nam.-žel. stanica-Hurbanova-Velka okružna-Komenskeho- Mostna-Hlinska-Polna-Smrekova-Limbova-Jasenova-Pod hajom-Žil. univerzita- Fatranska-Matice slovenskej. A linku 18 naopak. Tym padom by linka13 zmenila smer cez Bôrik (ako linka 3) ,okolo nemocnice cez mesto a tak ako chodi teraz naspäť.
neviem ako vy, ale ja si myslim že klbove autobusy su na L.2 uplne zbytočne!!!!!!!!!! Ale som rad že ma linku 24 dali premavať KAROSU CITELI LINE! Ale na druhej strane mohli by ju posilniť.
Reply on: S499.1023 #11254:
Niečo by sa ubralo z Hájika, kde chodia trolejbusy takmer ľudoprázdne. L.6 by stačilo 30/30 tým pádom by L.7 bola nepotrebná, tá by sa úplne zrušila, keďže by ju nahrádzala L.1 a protismerná L.11
Reply on: Vladimír #11264:
Aj ja tomu verím, ale si nemyslím že je vhodné na to sa spoliehať, určite to tak rýchlo nebude. Ono by sa to dalo nejako poposúvať tie časy aby sa linky nekopírovali. Možno že by bolo výhodnejšie zrušiť L.2 , zaviesť L.5 a posilniť L.22 a niečo ubrať z Hájika.
Reply on: Pišta #11255:
No ja sa ani nečudujem prečo je taká prázdna, však keď niekto sa rozhodne ísť MHD napr. z Vlčiniec na Hájik, tak aj keby mu náhodou sadol čas že by sa z Vlčiniec na ten Hájik dostal pomocou L.1 tak ňou určite nepôjde, lebo si povie "čo pôjdem naspäť pešo?" Keby bola táto linka pravidelná 30/60 a bola by normálne označená napr. L.1 a L.11 a nemala by konečné na zastávkach Matice Slovenskej, Fatranskej, Jaseňová, Stodolova, Kvačalova ale vždy len tam kde má. Škoda že nekončí L.1 ešte pri Carrefoure, to by bolo už niečo neuveriteľné že by končila a začínala úplne na všetkých obratiskách. Linka 1 je veľmi výhodná ale čo sa týka ako spojenie sídlisk tak to je katastrofa, to treba úplne prelinkovať nejak tak ako sme cca pred mesiacom navrhovali diskutujúci na tomto fóre.
Reply on: Kvacalova23 #11263:
Oukej, ale načo dve linky s 1-2 spojmi za hodinu na trasách na 90% totožných?

Pritom ja ešte stále verím, že L2 BUDE trolejbusová.
Reply on: Vladimír #11250:
TO mi je jasné že odniekiaľ by sa muselo ubrať, ale chcel som povedať to, že načo uberať z trolejbusových liniek a dávať ju na autobusovú. Lepšie by bolo zriadiť trolejbusovú L.5 ako posilniť L.2
Reply on: Pišta #11258:
Chcel by som sa opýtať, čo si predstavuješ pod pojmom "zmena v koncepcii a linkovaní autobusov". Nebudem sa určite hádať, že nie je potrebná žiadna zmena trasy autobusovej linky. To nie. Ale celková zmena koncepcie? Čo je na tej súčasnej zlé?
Reply on: Valec #11259:
To je práve ten najzásadnejši problém žilinskej MHD. Miesto toho, aby riešili JEDINÝ zásadný problém žilinskej MHD, ktorým je užívateľsky nepriateľská tarifa, tu stále riešia marginálne problémy typu "je potrebné dostať sa odvšadiaĺ všade bez prestupu trikrát denne".
Reply on: Valec #11259:
Tak, tak. Ked mas rovnaku metodiku merania, je uplne jedno, ci ide o nejaky odhad, alebo presne meranie. Narast alebo ubytok sa prejavi tak ci tak.
V Ziline je na vine len a len tarifa, snad sa casom aj u vas najde tolko rozumu ako v Nitre, a ten Jurajov experiment, ktory toto vsetko sposobil zrusite.
Reply on: Pišta #11258:
Typicky žilinský argument o odhade cestujúcich. Len pre informovanosť, počet cestujúcich v BA (a v ďalších mestách) sa počíta dosť jednoducho. Zrátaš počet jednorazových lístkov (v prípade polhodinových a hodinových sa zrejme ráta s nejakým koeficientom prestupu) a počet predplatných lístkov vynásobíš koeficientom. Tento koeficient je dlhodobo zaužívaný pre prepočet a jeho hodnoty sú:
v mestách do 100 tis. obyvateľov: 80 ciest/mesiac
v mestách do 1 mil. obyvateľov: 120 ciest/mesiac
v mestách nad 1 mil. obyvateľov: 180 ciest/mesiac

Keďže výpočet je (už minimálne od zavedenia prestupnej tarify v roku 2000) rovnaký, tak aj nárast cestujúcich musí byť reálny.

Avšak keďže v ZA bola v roku 1999 zavedená "najspravodlivejšia tarifa na svete", tak to aj dnes vyzerá. Ak je pekné počasie ľudia sa radšej prejdú pešo a ešte ušetria. Ak by mali zaplatený neobmedzený mesačník, tak bez ohľadu na počasie sadnú do trolejbusu, lebo však už to majú zaplatené. Ale keď to takto pôjde ďalej DPMŽ môže zrušiť čipové karty, keďže už niekoľko rokov sú tržby z jednorazových lístkov vyššie ako z predplatených.
Reply on: pete #11256:
neviem ako majú v týchto mestách nastavené označovanie jednotlivých ciest.... Ale v Blave môže ísť len o nejaký odhad.... tam sa jednojednoznačne povedať nedá, koľko ľudí práve v danom okamihu cestuje v buse... A pozri na ďalší fakt.... Aká je priechodnosť centra mesta? V Blave je nesporne jasné, že namiesto státia aj v hodinových kolónach je x-krát výhodnešia MHD - električky..... A výška parkovného a počet parkovacích miest v daných mestách? Aj to je jeden z x faktorov.... Ja nie som analytik, aby som vedel odpovedať na Tvoju otázku. To skutočne neviem..... Stále môžem povedať len dohad a svoj osobný názor. Pravidelne využívam MHD v Žiline, nikdy by som si však nedovolil povedať, čo by bolo treba urobiť pre to, aby sa cestujúci vrátili.... alebo aspoň aby odliv cestujúcich prestal.... Stále poukazovať na zlé linkovanie sa mi nezdá byť úplne korektné.... Súhlasím s kozmetickými zmenami v trolejbusovej doprave ( ktoré si už čas a prax vyžiadal ) a plne stojím za nutnou zmenou v koncepcii a linkovaní autobusov. Tie zďaleka nie sú doplnkovým druhom prepravy k nosnej preprave. A čas na zmenu v tejto oblasti už prezrel....
Trochu naruším vašu diskusiu...
Dnes som využil služby MHD v Žiline. Keďže som z BB, o tom, či sú intervaly a trasy uspokojujúce sa vyjadriť neviem (výrazné problémy s kapacitou som ale nevidel a z BB to nemôžem ani porovnať), no dosť ma prekvapili tieto veci:
1. Nevidel som vodičov v uniforme. To nemajú žiadne uniformy alebo sú lenivý? MHD v BB je na dosť nízkej úrovni, ale asi polovica vodičov uniformu nosí. Možno som mal šťastie iba na neporiadnych vodičov.
2. Hlásenie zastávok. Fungovalo, ale pripadalo mi trochu zastaralé a niekedy aj nezrozumiteľné.
3. Máte dosť neprehľadný tarifný systém pre "nežilinčanov" (napr. rozlíšenie 1. a 2. pásma).
Ale keďže som sa po dlhom čase previezol trolejbusom, môj celkový dojem to výrazne zlepšilo. ? ?
Reply on: Pišta #11255:
Iste, len by ma potom zaujimalo, preco stupa pocet prepravenych osob aj v mestach ako Kosice, Bratislava, Olomouc, Plzen atd...
Reply on: pete #11253:
Ekonomická situácia ľudí v Prešove je iná ako v Žiline - stačí pozrieť pár štatistík zo štat. úradu....
Už teraz premávajú spoje v Žiline tamer poloprázne....( až na pár svetlých výnimiek ) a to aj z okrajových častí, kde sa žiadna zmena v linkovaní nerobila .
Toľkokrát ospevované spojenie starou L7.... Načo? Veď teraz je jej podobná linka č.1 a tá je na 2 spoje stále takmer ľudoprázdna.... Tak načo by bolo to okružné spojenie? Zbytočne vyhodené peniaze.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.