Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kvacalova23 #11079:
Žilina ako taká nemá problém - podla mna - s kvalitou vozového parku. Ten je v rámci Slovenska ešte stále na pomerne slušnej úrovni, i ked trend v poslednom case postúpil.... Nové trolejbusy? Preco nie? Iba nerozumný clovek by bol proti. Ale kde je najväcší problém v žilinskej MHD? Tolkokrát kritizovaná nová koncepcia podla mna nie je zlá. Ak by sme vyšli z predpokladu, o ktorom nikto nepochybuje - že nosná je TB doprava, tak potom autobusy majú byť doplnkom tohoto nosného systému. A tie nimi momentálne nie sú. Súcasná koncepcia tohoto druhu dopravy je už zastaralá a potrebuje zmenu. Navyše nevyužíva potenciál tak kvalitného vozového parku ako má.... Áno, je obsluha okrajových castí... Ale ... Napr. L30 - to co je za linka? L31 a L29 sú už tak zmagorené, že pomaly niet spoja bez doplnkovej znacky , ktorá urcí jej konecnú.... L2... Nebol by jej potenciál väcší , keby....??? L24, 21, 22 sú síce najstabilnejšie a najsilnejšie v autobusových linkách, ale myslíte, že nemajú rezervu a nedajú sa vylepšiť? Možno i iným intervalom.... Ved L21 premáva väcšinou po spojoch z Hájika v Závodí.... Preco to nikto nezmení tak, aby brala ludí pred spojmi z Hájika práve v Závodí? Nemohol by sa potom ušetriť nejaký ten klb na L16 a presunúť ho na L4/14, kde by bol naozaj využitý?Pozrite sa v týždni do depa, kde je odstavených x krátkych TB. Je rentabilné ich státie v depe? A tak potenciál žilinskej MHD je podstatne väèší, ako sa momentálne využíva - je to môj názor a viem, že je jednostranný.... Ale ak niekam vrazím peniaze, tak ich chcem co najskôr späť... a realita? Dobrý biznis je vtedy dobrým, ak okrem hlavných produktov mám možnosť výberu i tých doplnkových... A to v Žiline chýba... Po novej koncepcii na TB linkách ( kde by sa tiež už mohli vykonať urcité kozmetické zmeny, ktoré ukázal cas ich využívania ) by mala nasledovať aj zmena na aut. spojoch a byť skutocným doplnkom v ponúkaných službách.... Dalšia vec, ktorá ma trošku trápi je tá, že do tých už akože objazdených TB, pcháme digitálne tabule typu - za predné okno, boky a vzadu plast... To co je? Nové busy mali zakúpené komplet sady a v Žiline sa upravujú, demontujú a neviem co ešte... Zaplatená práca navyše ... A vizuálny efekt? No pozrite sa na nové citybusy.... Tie plasty na tých bokoch sú ako päsť na oko....Sorry, ale je to príšerné.... Zoberme si autobusy dodané minulý rok, detto.... Podla mna je stále co vylepšovať... A v DPMZ? Zrejme hlboky spanok... Nuz lahke odpocivanie na Kvacalovej....
Hľadal som po internete, že čo je to za firmu a objavil som toto: http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=6240&SID=5&P=0 Je to výpis z obchodného registra.
Ich prvú Karosu som videl už dávno - možno 5 rokov dozadu - keď mala SAD Žilina (vtedy š.p.) diaľkové Karosy v nátere dvoch odtieňov sivej. A na jednej z nich zmizla nálepka bol tam nový nápis SLOVENSKÁ AUTOBUSOVÁ DOPRAVA ŽILINA s.r.o. Som vtedy bol mierne zmetený ? A súčasný náter používajú krátko.
Reply on: marcello.b #11089:
Tak, tak, aj ja som si ho všimol. Čumel som na to ako puk, čo že je to za firma (finta), že SAD, s.r.o. a ešte k tomu B732-ka. Takže je to nejaký súkromník, ktorý sa snaží profitovať (parazitovať) na značke SAD Žilina? Aj Michala2 poplietol ?

Ináč čo som videl, ich vozový park je dosť rôznorodý, zrejme čo sa im podarilo rôzne pokúpiť.
Michal2, tú Karosu s atypickým lakom nevlastní SAD Žilina, a.s., ale SAD Žilina s.r.o., ktorá používa svoj náter vozidiel. Vozí pre KIU z Kysúc.
Reply on: Vladimír #11082:
Suhlasim ze obnove uz zacina klopat na dvere. To musi uz zacat aby nakoniec aj tych par ludi ktory sa stale budu vozit MHD malo vôbec co vozit.
Teraz to vidno na 210 a pôjdu dalsie...a dalsie..a to nejde do okola..
Reply on: Vladimír #11071:
Cudzojazycne hlasenie "dalsia zastavka" je pre vas mozno teraz nezmysel ale pride doba ked sa to bude hlasit aj v inych jazykoch.

Rozhodne dovtedy by som napravil uz teraz nemoderne hlasenie zastavok s tym ze by som rad pocul vo vsetkych trolejbusoch nie len v par vínimkach hlasenie aj zastavky POD HAJOM a nie len "dalsia zastavka".....
Reply on: Vladimír #11082:

ja som v nom cez leto isiel Rajska-Cizlizska (cca 35min vnutri), a myslel som, ze sa tam udusim... ? v 15Tr to bolo lepsie ? aspon maju okna, ktore sa daju otvorit
Reply on: Michal2 #11083:
Hmm, to je zaujímavé, ja mám fotku tohto autobusu ešte pred GO keď premával ako TESCO bus v Považskej Bystrici. ?
Dnes som po dlhej dobe uvidel ex. žilinský autobus Karosa B 732 #92/II. Stále má pôvodnú ŠPZ ZA-685AH. Má ho SAD Žilina, v ktorej prešiel asi GO, lebo má nový atypický lak s logom SAD Žilina a má dosadené sedadlá z LC 735. Vyzerá byť vo veľmi dobrom stave a jazdí na linkách do KIE. Bohužiaľ, fotoaparát som pri sebe nemal, tak som si ho odfotil aspoň do mobilu.
Reply on: toms #11081:
No ja osobne sa v 24/25 Tr cítim výrazne lepšie ako v 14/15 Tr.

Re #11077 Kvačalova23: Ja myslím, že bez ohľadu na linkové vedenie kĺbové trolejbusy dokúpiť treba. Nemožno zabúdať, že pomaly už aj nadchádza čas na obmenu trolejbusového parku!
Reply on: VLK #11067:

hej, to mi je jasne... ? ale aj tak ako trolejbusy nie su ktovie-co... mozno keby mali klimu, tak by vsetko bolo OK ?
Reply on: Kvacalova23 #11079:
Obnova vozového parku, na to dopravný podnik NEMá peniaze. Tým že sa nakúpia 3 trolejbusy 25Tr tým sa problém nevyrieši, ale zmena koncepcie nestojí takmer nič.

* oprava poslednej vety v príspevku o riadok nižšie.
Reply on: S499.1023 #11076:
Rok 2002 - +0,5% Rok 2003 -1,3% Rok 2004 -10,6% Rok 2005 -5,6% to je AVTD
NKTD 2006 -11,8% to je snáď rekord a ešte musím pripomenúť že aké boli tuhé zimy v tomto období, v jeden den až -25 C, v tom čase sa dosť cestovalo. Na takú silnú zimu pokles cestujúcich o takmer 12 percent je nepochopiteľné. No to som zvedavý ked príde na lámanie chleba a urobí sa štatistika za rok 2007, to sa bude vedenie chytať za hlavu, ten pokles cestujúcich to bude niečo katastrofálne. Takže v roku 2007 príde pokles cestujúcich o nejakých 16%? Ja si myslím že s tým je niečo treba robiť. Obnova vozového parku, na to dopravný podnik má. Tým že sa nakúpia 3 trolejbusy 25Tr tým sa problém nevyrieši, ale zmena koncepcie nestojí takmer nič.
Reply on: Vladimír #11071:
Ak sa nám niekedy podarí tá spoločná cesta do Budapešti, tak ŤA povláčim metrom s absolútne nezrozumiteľným maďarským hlásením. Ako inteligentný cudzinec mi iste po pár zastávkach budeš schopný povedať, aká nasledujúca zastávka sa hlási ? . Kérem vigyázat, az ajtó zárudnyak ? ? .
Reply on: Valec #11073:
JA si myslím že obnova vozového parku je veľmi drahá investícia, a čo potom s 14Tr? Tie by len tak postávali v depe, najprv treba ustáliť pokles cestujúcich. Však keby sa zmenilo linkovanie tak by bolo možné nasadiť sólo spoje. Absolútne nerozumiem význam tých spojov, na žel. stanici je to ok, ale napr na zastávke Polícia nič nejde 9 min a potom v priebehu 1 min sa stretávajú L.14 a L.4 to je v špičke.
Reply on: Kvacalova23 #11070:
Taký istý medziročný pokles bol aj pred zavedením NKTD. Ten vysvetlíš čím?
Reply on: VLK #11067:
Na Patrónku to hádam nemá čo jazdiť na diesel, nie? Ale inak - pseudoduobus je drahá šotohračka a ten, čo si ju na šotohranie zaobstaral, dostane odo mňa strašidelne vynadané, bo už viem, kto to je...
Reply on: Kvacalova23 #11059:
V Zsolne by sa samozrejme nehodilo nič, čo je podlé a neslovenské ? . Však načo vychádzať cudzincom v ústrety, keď už nás otravujú, lezú sem a nútia nám svoje peniaze, nech sa pekne naučia aj po slovensky, kua ua!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement