Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #10866:
Ten košický nápad je dobrý.
Reply on: Valec #10857:
Ak som dobre pochopil cest. poriadok linky 12 na imhd/Nitra, tak tá chodí po rovnakej trase tam aj späť. Naša 1 má dve rôzne trasy.
Reply on: mirec238 #10853:
V meste nejazdia iba trolejbusy, aká je situácia na konečných autobusov, napr: Rosinská/2,26? Chlmecká/21? atď.
Reply on: VLK #10854:
Nebudeme sa predsa porovnávať s malými, ak chceme postupovať dopredu, musíme sa porovnávať s väčšími a lepšími!
Cawte sa vsetci. A jaj, a jaj. Ale sa to tu spestrilo od vtedy co som tu poriadne nezavital. Este raz vas zdravim.

Momentalne budem musiet rychlo vpadnut do temy ktora sa tu aktualne prebera. A potom budem hrotit svoje nazory.

Vyjadrim sa k navrhu Valca. Zatial este nie po poriadnom zamyslení beriem tvoj navrh ako v celku schopny. Rozhodne ja som za zrusenie terajsích L4/14 lebo to nema uroven. To je organizovany chaos. Trosku poriadku by nastolilo nieco podobne ako navrhoval valec. Stym ze podobny navrh tu uz odznel. Vôbec by som vsak neobnovoval L8. Zbytocne spoj navyse ktory dokaze zo zastavok Policia-Zel. st.-Stef. Nam.- Nemocnica vykrit L6 s trasou az po Fatransku ako som navrhoval davnejsie aj ja a Sturovo Nam. spojí s Carrefourom L5. Stym ze L6 by som tahal po Fatransku stale. "Nespestroval" by som to prip. konecnou pri Carrefoure.

No a "krasna" po vsetkych smeroch by bola protismerna L4 navrhovana Valcom. To by bolo uzasne. Ja chcem aby sa obnovila L4 spred 21.1. 06. To bola naj linka v ZA.
Reply on: Vladimír #10866:
Vladimir, na L1 mam rovnaky nazor ako Ty, len som to nevedel (alebo nestihol) tak dobre naformulovat. Viem o mnohych ludoch, ktori tento spoj radi vyuzivaju (aj z mojej rodiny), pretoze chodia z prace po 17:00, kedy uz "normalne spoje" chodia tak riedko, ze sa zda, ze premavaju len v utorok a v oktobri. Vtedy je naozaj dobry pocit, ked po 15-minutovom preslapovani na zastavke pride nejaka jednotka - je v nej aspon teplo (vlastna skusenost).
Inak...vazeni...trosicku OT,ale neviete,co je s Line-ovym Citelisom?
Reply on: petter #10848:
Súčasná L1 nie je nič iné ako zmes účelových, výjazdových a dojazdových spojov. Prečo Ti tak prekáža? Ak to tak veľmi vadí, DP určite nemá problém vrátiť to do pôvodného stavu, čiže tak, že trolejbus z Matice Slovenskej nepôjde do depa ako L1, ale zhasne svetlá a pôjde cez pol mesta naprázdno a nikoho po trase nevezme. Alebo z každého variantu L1 vytvoríme osobitnú linku? Koľko ich potom bude?

V Nitre napr. donedávna existovala L35, ktorá bola tiež len "číslom pre dojazd do garáže". Tam bol len ten rozdiel, že do garáže premávala len z centra a do centra voz došiel pod svojím číslom. Samozrejme, prečíslovávanie linky v priebehu spoja malo tiež svoje úskalia.
Naopak, ešte v minulosti, keď som býval v Prešove som uvažoval s dojazdovou linkou (pracovne som ju nazval "G" ako garáž), ktorá by síce mala možno aj 15 rôznych trás, ale všetky by mali jedno spoločné - šlo by o najkratšiu a logickú trasu do vozovne. No a žilinský DP s podobným nápadom prišiel tiež, akurát že to označil ako linku č. 1.

V Košiciach napr. tiež električky z konečných berú do vozovne cestujúcich, akurát, že tam to neoznačili ako žiadne číslo a na transparente iba svieti "najkratšou cestou do vozovne". Skrátka, myšlienka je stále tá istá, len spôsoby realizácie sú odlišné.
Reply on: Kvacalova23 #10864:
Ak by som obnovil linku 8, v záujme úspory vozokilometrov by som zasa pre zmenu musel zaviesť aj linku 16. Tým pádom by mal Hájik menší počet spojov k nemocnici (budiš) ale aj Carrefour by nemohol mať v špičke interval 15 minút ale len celodenných 30 (pričom tých 15 v špičke by nebolo na škodu). A taktiež by sa pre Hájičanov znormálnilo cestovanie z centra na sídlisko, lebo na centrálnom okruhu by všetky spoje stáli len na jednej strane.

Čiže podčiarknuté a zrátané, takto by sa zlepšila doprava pre obyvateľov Hájika s tým, že nikomu by sa nejak zvlášť nepohoršilo. Cestujúcim z bývalej linky 8 by sa (podľa mňa) tiež polepšilo, nakoľko by spoje z centra na Vysokoškolákov tiež premávali len z jednej zastávky a nie raz z jednej strany (6) a raz z druhej (8).
Reply on: Valec #10863:
A nemyslíš si že by bolo lepšie, keby sa obnovila stará L.8? Načo budú existovať dve podobné linky.
Reply on: Kvacalova23 #10861:
To by už bol len estetický detail, či by sa označila ako linka 6c (Carrefour), 6d (Dubeň), 16 alebo by zostala ako 6 s cieľom po Carrefour.
Reply on: Valec #10860:
? mierny omyl. to by bolo sídliko keby malo 27 mil ? ale išlo o princíp.
Reply on: Valec #10843:
Celkom dobrý návrh, akurát sa mi zdá trošku divné že polovica spojov končí pri Carrefoure, ja by som si radšej pomohol starou L.8 , alebo ak by mala L.6 polovica spojov končiť pri carrefoure tak by som z toho spravil 2 linky. Ale radšej by som bol za to aby sa obnovila pôvodna L.8
Reply on: Kvacalova23 #10859:
Myslíš tis. a nie mil, že? ? Ale taký veľký rozdiel medzi nimi isto nie je, Hájik má už dávno cez 10k tisíc.
Reply on: URBINO #10842:
Tak ja môžem tvrdiť že ľudia zo Žilinskej Lehoty sú diskriminovaný lebo majú spoj každú hodinu prípadne každé dve hodiny. Určite má Hájik nadštandard. Sídlisko Vlčince má cca 27 mil a Hájik 7 mil obyvateľov, takže si myslíš že spojenie na Vlčince alebo Solinky by malo byť rovnaké ako sídlisko Hájik?
Reply on: Jozef #10841:
To s tebou plno súhlasím že Hájik má nadštandard, už som sa v L.16 viezol na mestskom okruhu aj sám. A som to tu aj písal že by sa zišlo ubrať, ale ja som navrhoval potiahnutie L.6 na Vlčince, pričom Carrefour by mal pôvodnú cestu, ja určite nechcem pridávať spoje na Hájik.
Reply on: petter #10852:
Súčasný systém linkového vedenia bol nastavený na základe výstupov z palubných počítačov (ktoré som mal mimochodom možnosť vidieť). Trasy boli navrhnuté tak, aby v reláciách, kde cestuje najviac cestujúcich (prevažne sídlisko - centrum) boli vedené priame linky.

Tak napríklad nitrianska linka 12 má 5 rôznych konečných.

Re #10853 mirec238: Je mi jasné, že by som nenechal vodiča - striedača (bez vozidla) sedieť niekde na lavičke ak by na danom obratisku nebola odpočiváreň.
Reply on: Valec #10851:
popíš mi ju ako obojsmernú - neviem si predstaviť, hlavne smer Solinky - Veľký diel...
Reply on: VLK #10854:
no a nakoľko L1 je iba o využití prázdnych nájazdových a zjazdových spojov, tak tam to beriem úplne inak ako pri obyčajnej linke...
Reply on: petter #10848:
čo sa týka toho vetvenia liniek MHD: v malých mestách je to obvyklé. Napríklad v MHD Púchov ti garantujem, že sa z vývesky nedozvieš, či skutočne stojí na vypísanej zastávke, nakoľko linka ma aj 6 či 7 variantov trasy a niekoľko konečných...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement