Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Danyllo: Dakujem snazil som sa.
L5? To boli chvile.
Reply on: LUK #10691:
Spred Zeleznicnej stanice pojdes linkou 3 na zastavku Rudnayova. Ide ti 17:48 a potom 18:03. Do tej 17:48 nast
upim aj ja na Hurbanovej.
Kto poradí najrýchlejšie spojenie okolo 18tej zo žel. stanice do miesta stretávky?
Reply on: Michal2 #10689:
tie fotky sú naozaj pekné a vidieť na linke 5 veľkokapacitný kĺbak je tiež pekná spomienka ?
V týchto dňoch bol opätovne do prevádzky zaradený autobus #96, ktorému sa stala dopravná nehoda koncom októbra 2006.

Podľa neoficiálnych informácii bol niekedy teraz zaradený do premávky aj autobus #21. Táto informácia je neoverená, hovoril mi to kamarát, ktorý tento bus identifikoval podľa fotografie.
Reply on: URBINO #10672:
Vidíš a pre toto som radšej to výročie nespomínal. ?
Reply on: Kubush #10684:
Tiež som za pridanie spojov na linke 1, prípadne aj 2. L1 by som rozlíšil napr. na 1/11, aby bola prehľadnejšia a cez víkend by kľudne stačilo, keby jazdila v čase povedzme od 9:00 do 19:00 raz do hodiny. Počas víkendu môže väčšina spojov L13 končiť na Jaseňovej, čím sa snáď ušetrí jedno vozidlo. Keby nastala takáto úprava, linky po NKTD by zostali zachované a navyše by sa vyhovelo tým, ktorí bojujú za priame spojenia. Je to asi jednoduchší spôsob, ako komplet meniť linkovanie.
Reply on: Vladimír #10682:
ja mam pocit ze teraz je to detto
Reply on: MatusZA #10679:
presne.......ono ak uz by im bolo zatazko vratit stare vedenie liniek do prevadzky tak by aspon mohli pridat spoje na L1 a L2.......a rozsirit aj cez vikend...hliny by ziskali spojenie s nemocnicou a obch.centrami a zlepsilo by sa aj spojenie vlciniec s hajikom.........a solinkami.......no a nakoniec by sa nic nestalo keby L6opat premavala na Fatransku....konieckoncov niektori vodici na L6 chodia svoje vozidla odstavovat az na fatransku co je dost iritujuce.....
Reply on: Vladimír #10682:
Vladimir, mam rovnaky nazor ako Kubik. Je pravda, ze pri povodnom trasovani som musel vediet, kedy mi to ide. Je vsak pravda aj to, ze teraz musim vediet nielen to, kedy mi to ide, ale este aj to, kedy mi "ide" dalsi spoj, na ktory musim prestupit, a podla toho volit uz ten prvy spoj. Aby som nahodou potom nestal tu Tvoju tristvrtehodinu na mraze. A to sa stava bezne aj v tom pripde, ked viem vsetky spoje naspamat. To preto, lebo ten prvy dost casto meska, a ked nie, tak ten druhy ide skor. Osobne som zastancom navratu povodneho trasovania.
Reply on: kubik #10681:
Hej, akurát si musel vedieť vopred presne, kedy Ti to pôjde, lebo v opačnom prípade sa mohlo na zastávke stať, že "Tvojim smerom" trištvrtehodinu nejde žiaden trolejbus.
Reply on: Kubush #10678:
Stare vedenie liniek bolo proste super...dostal si sa odvsadial vsade priamo a v hociktoru hodinu dna...
Reply on: Jozef #10677:
Harmanovi by mal niekto vysvetliť, že NKTD vznikla na základe výsledkov spracovania renomovanej firmy, ktorá robí zmeny linkovania MHD podľa dostupných údajov o počtoch cestujúcich, prepravných smeroch atď. Keď chce robiť machra, nech si on zaplatí tiež takú firmu, ktorá mu to vypracuje na úrovni, odborne, alebo nech to zadá nejakému expertovi na ŽU, len preboha, nech to nerobí nové vedenie DPMŽ "z brucha" na základe nejakých pofidérnych pripomienok a sťažností skupiny(skupín) občanov.
Keď sa má nové vedenie niečim prezenotvať v oblasti zmien CP, nech zavedie na a-busy intervalový CP, teda v špičke pravidelných 15, alebo 20 min, v sedle a cez víkend interval celodenne 60 min.
Reply on: Kubush #10678:
Dokonca sa aj na Hájik dalo dostať oveľa lepšie.
Reply on: Jozef #10677:
K NKTD len tolko.....ja sice MHD pouzivam...a dost casto ale s nespokojnymi suhlasim a pridavam sa s nim.....nakolko po zavedeni tejto koncepcie sa preprava MHD fakt "skvalitnila".....ak teda pod pojmom "skvalitnenie"rozumieme 20 minut mrznutia na zastavke....jednu vyhodu to ma....stihnem si este zapalit.......no...myslim ze by bolo nacase vratit sa konecne k povodnym 10tim trolejbusovym linkam s povodnym trasovanim.......vdaka ktorym zilinska MHD patrila k jednim z najlepsich v Europe
Historický kalendár:
21.1.2006 – Bola zavedená Nová koncepcia trolejbusovej dopravy (NKTD). Namiesto pôvodných 10 trolejbusových liniek (z toho dve protismerné L5/15 a L7017) bolo zavedených 7 liniek. Historická linka č. 1 z Kvačalovej bola zrušená, ďalej boli zrušené trolejbusové linky č. 5, 8, 15 a 17. Väčšina liniek bola skrátená a otáčala sa na malom centrálnom okruhu a vracala sa späť na sídliská. Žilinská univerzita bola spojená so železničnou stanicou cez sídliská Hliny a Solinky. Zrušením L5 medzi Solinkami a Vlčincami stratili obyvatelia Soliniek a Hlín priame spojenie s nákupnými centrami na Ul. Vysokoškolákov a obyvatelia Hlín, ako jediné sídlisko, aj priame spojenie s nemocnicou. Sídlisko Hájik získalo vysoký nad štandard, ale stratili priame spojenie s Vlčincami, bývalou L6.

Na požiadanie niektorých, moja stručná správa k 1. výročiu NKTD spred roka. Mojim príspevkom nie je teraz analyzovať výhody alebo nevýhody NKTD, lebo o tých sme tu písali pred rokom. Pri tejto príležitosti však chcem len pripomenúť, že NKTD sa po zavedení nestretla s pochopením u časti cestujúcej verejnosti. Jedna skupina bola oprávnene nespokojná s novým linkovým vedením, lebo jej nevyhovovalo oproti predchádzajúcemu a druhá skupina bola ovplyvnená politicky.

Politológovia po voľbách napísali, že pri Slotových „manieroch“ bude narastať počet jeho odporcov, ktorých bolo treba podchytiť. Pritom sa využívalo čokoľvek, na ovplyvňovanie verejnej mienky, len aby sa zvyšovala nespokojnosť občanov. Z tohto vyplývalo, že kto bol nespokojný a nechcel Slotu, tak volil jedného protikandidáta Harmana.

Bohužiaľ, tejto kritike týchto ľudí sa nevyhla ani NKTD. Akokoľvek bola dobre myslená, bola zle načasovaná, do posledného roka volebného obdobia. Veľkými kritikmi NKTD sa stali rôzni občianski aktivisti a osoby, ktoré vôbec MHD nepoužívali! Títo aktivisti sa správali až agresívne, šírili klamstvá a polopravdy a na ovplyvňovanie verejnej mienky využívali spriatelené médiá.

Po nástupe nového vedenia mesta sa musí ukázať občanom, že sa niečo pre nich robí aj v oblasti MHD. Zakúpiť nové trolejbusy a obnoviť vozidlový park, je finančne príliš náročné a viditeľný efekt je malý. Naopak, zmeniť linkové vedenie takmer nič nestojí, ale propagandistický efekt za pomoci médií bude výrazný. Preto NKTD od ktorej si sľubovali tvorcovia v DPMŽ výrazný zlom v MHD, ako pred rokmi pri zavedení AVTD, je odsúdená politicky na zánik. Svedčí o tom aj nasledovné vyjadrenie z tlače:

„Žilinský primátor v súvislosti s DPMŽ pripustil aj možnosť prehodnotenia trasovania liniek mestskej hromadnej dopravy (MHD). "Nechal by som novému riaditeľovi nejaký čas na to, aby predložil koncepciu. Aj MZ sa vyjadrilo, že v krátkom čase koncepciu očakáva a nový riaditeľ povedal, že ju urobí. Takže keď bude koncepcia na svete, budeme sa môcť podrobnejšie vyjadriť," dodal Harman.“
Reply on: VLK #10675:
No ved prave preto, ze robil PEZD, nemal mat Velkeho Tratorusica za ministra dopravy.
Reply on: Papyr #10674:
okrem toho on bol na obdore železničnej dopravy (môj sused p. Doc., aktuálne riaditeľ ŽOS Vrútky) ho učil... takže menovať ho za riaditeľa DP, no neviem, neviem.... radšej nie... (chýba mi tu ten smajlík záporne krútiaci hlavou ? )
Reply on: Michal2 #10662:
Miki Dzurinda sice absolvoval PEDaS, ale keby si z tej skoly nieco pamatal, nemohol by vo svojej vlade trpiet Prokopovica 🙂 takze nominacia Mikiho na riaditela DPMZ je skutocne sarkazmus, ironia a absurdita 🙂 Leda ze by ste presli vsetci na ekologicku a zdravu bicyklovu dopravu 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.