Na tú zastávku aj ja myslím, lebo je to významný prestupný bod. Popoludní tam vidím nastupovať množstvo ľudí a študentov z gymnázia a stredných škôl na autobusy SAD do Rajeckej doliny.
Vtedy zrejme malo ísť o zastávku niekde pod Hlinami, keďže Solinky ešte neboli. A aj na tomto fóre sme hovorili o tom, že by sa po dokončení dopravného uzla pri Váhostave zišla zastávka aj tam, pretože by v jednom bode bol možný prestup MHD - SAD - železnica a aj cestujúcim z/do tejto oblasti by významne pomohla. Bude to trvať ďalších 35 rokov (básnická otázka ? )?
Súhlasím, keď som niekedy vlani cestoval týmto vláčikom, bol som príjemne prekvapený, koľko ľudí cestovalo zo žel. stanice Žilina na zastávku Solinky, čiže použili železnicu ako vnútromestskú dopravu ?
V článku je dôkaz, o ktorom sme tu tiež niekoľkokrát diskutovali, že už v rokoch 1967 – 1969 občania požadovali, aby boli zriadené aspoň dve železničné zastávky v úseku Žilina – Bytčica, a tým by sa odbremenila autobusová doprava v špičkových hodinách na linke č. 2 a 12. Trval takmer 30-ročný boj mesta so ŽSR (vtedy ČSD) pokiaľ sa neotvorila aspoň jedna zastávka Žilina-Solinky, ktorá slúži obyvateľom sídliska a priľahlej priemyselnej zóny. Spomínaná autobusová linka č. 12 v tom čase premávala z autobusového nástupišťa do Bytčice a Lietavskej Lúčky.
Nová železničná zastávka Žilina-Solinky bola otvorená až 21.7.2005 na železničnej trati č. 126 Žilina - Rajec, ktorá je teraz súčasťou Žilinského regionálneho integrovaného dopravného systému (ŽRIDS). O vznik zastávky sa zaslúžili Mesto Žilina (garant) a ŽSR ako investori, DPMŽ a firmy ERPOS, ELZA, Žilinské komunikácie, Ferona, Elektrovod a Znak.
Už sme tu viackrát písali, že od 1. novembra 2006 boli zavedené nové linky č. 25 a 35 na prepravu zamestnancov automobilky KIA a dodávateľského závodu Mobis, ktoré majú pravidelný odchod podľa CP a sú označené číslami liniek. Okrem týchto spojov vykonáva DPMŽ navyše aj zmluvnú prepravu do automobilky. Prečo by mali mať takéto autobusy označenie čísla linky?
Z môjho príspevku z 31.12.2006: „V závere tohto roka má (Harman) však iné starosti. Pripravuje „trafiky“ pre svojich verných, a tých má okolo seba bohato a musí ich odmeniť. Navyše pripravuje „deratizáciu“ MsÚ, s ktorou má tiež bohaté skúsenosti už v minulosti z úrovne sekretára SDKÚ. Príjemný deň.“
Primátor mesta Žilina zvolal zasadnutie Mestského zastupiteľstva v Žiline na deň 17. januára 2007, kde jedným z bodov programu bude: „Personálne zmeny v obchodných spoločnostiach s podielom Mesta Žilina.“
Dnes večer som videl jeden z nízkopodlažných Citybusov na linke "MOBI" ? je zaujímavé, že niektoré autobusy majú na displeji zobrazenú linku "MOBI" a iné (B961) majú číslo 35
aha... už hápem... len u nás to zatiaľ nie je (našťastie)...
...ale si to odporuje, nakoľko podľa vyhlášky 225/2004 Z.z. aktualizovanej 15.4.2005 sa v §16 - Rozsah a podmienky platnosti vodičského oprávnenia hovorí v písmene (g vodičské oprávnenie skupiny D oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny D, ako aj motorové vozidlá skupiny C, B, T a podskupiny D1, C1 a B1. ?
V Žilinskom večerníku z 9.1.2007 je na 5. strane zaujímavá spomienka na problémy žilinskej dopravy v r. 1967. Toto ma tam zaujalo:
"Rajeckú cestu by sme vyhradili čisto pre nákladnú dopravu, Wolkrovu a Kuzmányiho pre osobnú dopravu..."
"M. Papán z Hlín IV. navrhol odbremeniť autobusovú dopravu v špičkových hodinách na linke č. 2 a 12 zriadením aspoň dvoch železničných zastávok v úseku Žilina - Bytčica a zavedením železničných spojov v tejto dobe. "
.... zrejme v DPMZ nenajdu nic na skandalizovanie a nasledne nafukovanie veci.... a tak pojde rozvoj a modernizacia MHD na odpocinok.... zijeme predsa z bulvaru ?
Podľa legislatívy EÚ, ktorú musí rešpektovať aj Slovensko, nie je potrebné na získanie VP skupiny "D" vlastniť aj skupinu "C". Či je to logické, to nechajme bokom, mne sa to tiež nepáči, ale jednoducho je to tak.
Budeš Jurajovi vypomáhať pri nedostatku vodičov ? ?
aj v BB, ked este troleje jazdili sa to riesilo podobne. Ked sa opravoval, resp. staval novy most cez Hron, tak troleje na nabrezi jednoducho len posunuli dalej od staveniska a jazdilo sa dalej.
Podobne sa podla mojich informacii ma (malo by) postupovat pocas vystavby kruhoveho objazdu pri krajskom urade, resp. Europa shopping centre - teda ak by troleje jazdili. Tu sa dokonca vraj pocitalo s nahradnymi docasnymi tratovymi usekmi. Urcite by vsak k nejakemu obmedzeniu doslo v prevadzke trolejov, ale zase nie az v takom rozsahu.
S499.1023
Budeš Jurajovi vypomáhať pri nedostatku vodičov ? ?