Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Do lyžiarskeho strediska Snow Paradise Veľká Rača - Oščadnica odišli 22.12.2006 žilinské autobusy Karosa B 731 a B 732 č. 34, 60, 62, 63, 76, 80, 90 a 105, ktoré tam budú slúžiť ako Skibusy počas zimnej sezóny. S nimi odišiel „domov“ autobus MAN SL 283, ktorý bol počas leta v Žiline na linkách MHD.
Reply on: Ďoďo #10289:
Nemontuj prosím ťa MHD so Slotom dokopy a hlavne nevytrhávaj veci z konceptu. Obávam sa, že tu diskutuje z veľkej časti niekoľko takých odborníkov, že teba by si nadžgali do vrecka aj s tvojimi vecami vytrhnutými z konceptu (porovnávanie nákladov na trolejbusy a autobusy - rozpíš láskavo tie náklady, aby sme videli, čo by sa zrušením torlejbusov ušetrilo - lebo potom sa ukáže, že by sa prerobilo, keďže investície nikto nevráti a prevádzkové náklady má trolejbus nižšie. Človeka, ktorý ešte nič neukázal, tu nikto nekritizuje en bloc. Kritizuje sa tu, a to plne oprávnene, len fakt, že ten človek mal postavený volebný program len na výmene Slotu (ja, prosím pekne, nie som žiadny Slotovec, práve naopak) a žiadne konkrétne činy vo volebnom programe nemal, ten mu práve teraz celá SDKÚ dodatočne píše. Preto, úplne zbytočne a DEBILNE, napadol trolejbusy, pretože v Žiline vymedzenie sa voči Slotovi znamená, pre niektorých, aj vymedzenie sa voči trolejbusom.
Na záver - takéto reči si vopchaj do análneho otvoru. Máme demokraciu, máme PRÁVO sa vyjadrovať k čomukoľvek a nie sme povinní čakať až ako odborníci (KDE má Harman odborníkov na MHDS? Kde?) rozhodnú. Na to sa takto pred rokom čakalo v BB a ako to dopadlo, všetci vieme - totálny rozklad systému MHD.
Reply on: 4444 #10281:

Prečo stále kritizujete človeka, ktorý ani nenastúpil na post, na ktorý ho určili žilinčania.Kto z Vás má pravo kritizovať človeka, ktorý ešte nič neukázal a už je zlý.Čas ukáže akým smeromm pôjde žilinská MHD.Prečo tak tvrdo obhajujete trolejbusovú dopravu,veď ani neviete čo všetko obnáša( 1 km trolej.dopr. stojí cca 60 Sk,autobus. cca 40 Sk).
Slota sa vystatova s tým, že prepojil sídliská a ako to dopadlo,porušili sa všetky dobré linky (28, 5, ...) o čo išlo dopr.podniku?O zvýšenie tržieb?Začo potom kúpili nízkopodlažný kratky autobus, ktorý sa doviezol dnes prečo sa ľudia vozili zadarmo 24.12 ,preco radsej nedali zamestnancom 13 platy? Pacil sa mi tu nazor jedneho pod znackou Mza,ktory nie ze kritizoval Slotu,ale poukazal na to ,ze nie Slota dal postavit ,ze nie Slota zaplatil, ale mi Zilincania sme si to zaplatili z nasich dani ved človek na poste primátora,uz ako človek ktorý ma povinnost voči nam všetkým tieto veci musi robiť sám od seba pre blaho občanov,veď je za to platený a ma robiť všetko pre to,aby sa nám ľudom lepsie žilo a aby nežiadal este nieco naviac. Kto kedy počul, aby verejný činiteľ splachoval ľudí do kanálov.Veď nech to pán Slota povie v krčme U Hollého videli by sme, akú by mal odvahu.Čo sa týka trolejbusovej dopravy nie som zastáncom vytrhávania všetkých stĺpov (vieme čo dokáže jedna porucha trojlejbusu v centre mesta), ale tieto stĺpy by sa mali nahrádzať vždy zasadením jedného pekného stromu. Ani jeden trolejbus nenahradí tie zbytočne zničené stromy v ŽA.
Nechajte verejnú dopr.robiť odborníkom a vy kritici všetkého zamyslite sa nad sebou a počkajte čo čas ukáže.
? ☠ ?
Reply on: Michal2 #10285:
Aha, takže prímestská dvojdverová verzia Citelisu ?
Reply on: 4444 #10281:
Reply on: Michal2 #10285:
Bola by moznost sa ist na Citelisy pozriet?
V zásielke sa nachádzali dva žltozelené autobusy Irisbus Citelis 18M a jeden biely Irisbus Citelis Line.
Dnes o 15,50 hod. prišli do vozovne na Košickej tri nové nízkopodlažné Citelisy. Ako prvý prišiel krátky Citelis a zakrátko za ním dva kĺbové. Na tento ojedinelý zážitok sme si počkali spolu s Michalom2.
Naozaj nemate niekto nejake info o prichode Citelisov?
Reply on: kubik #10279:
Áno, v poslednej dobe sa autobusový park na Slovensku konečne výraznejšie obnovuje (veď aj v Žiline je to tak).

Pri porovnávaní vekových priemerov ešte treba pripomenúť, že životnosť trolejbusu je iná ako životnosť autobusu. Veľmi zjednodušene povedané, kým 15ročný autobus je zrelý do šrotu, 15ročný trolejbus má ešte kus životnej dráhy pred sebou.

Preto je normálne, že vo väčšine DP je vekový priemer trolejbusov vyšší ako vekový priemer autobusov.
Niekde som tu zaregistroval , že je nedostatok dlhých trolejbusov a že krátke trolejbusy stoja v depe.... A to je ale fakt... Po veľkom tresku sa začiatku tohoto roka sa úplne zmenila koncepcia a charakter nasadzovania TB na linky v Žiline. Vyvstala požiadavka viac dlhých TB... Krátke sa tak veľmi málo využívajú, alebo využívajú ale nie v kapacite , ktorú podnik má.... A tu je možno otázka , možno nutný pohľad do budúcna.... Všetci vieme, že každé vozidlo musí na seba zarábať... Každé... aj tie malé.... Preto si myslím, že to státie v depe je vysoko nerentabilné a neefektívne.... Tu by sa malo zvážiť, či také množstvo krátkych TB DPMŽ vôbec potrebuje. Možno by bolo vhodné ich jednoducho odpredať a kúpiť také vozidlá, ktoré podnik potrebuje.... Alebo druhá možnosť - vymyslieť nejakú efektívnu linku pre krátke vozidlá, ktoré by odťažili prípadne ušetrili nejaký ten dlhý TB a boli by vlastne " posilovými " spojmi v špičke. Určite by sa dalo pohrať aspoň s jednou z týchto myšlienok.... Nakoľko nové vedenie mesta je také, aké je a to najbližšie dojde až o 4 roky, čakať na výstavbu TB trate do Bytčice prípadne Bánovej by bolo niečo ako čakať na zázrak.... Teraz je čas, kedy Juraj a jeho team musia veľmi dobre zvážiť , ako ďalej v nastávajúcom čase.... Osobne si myslím, že budúci rok bude pre autobusové linky v DPMŽ výrazne prelomový - určite dojde ku zmenám a korekciám... A navyše si myslím, že sa možno dočkáme obsluhovania sídlisk aj TB a aj Busmi....
Reply on: marek231 #10276:
O nove vedenie by som sa nebal...skor by som sa bal o to,kedy tie t-busy konecne pridu...ale tak vezmime si, B741(1992) boli vyradene teraz, tak teda ak budeme optimisti a vezmeme to z toho najlogickejsieho hladiska,tak mozno buduci rok sa niecoho dockame... ?

Idem fantazirovat...kebyze ja som vo vedeni,TAK- 205,210,227--okamzita cesta=srot--diferaky uplne out,ziarivky mimo...strasny zvuk vzadu od diferaku...a dieru po nich + aby sme mali zalohu, ktoru nemame...objednal by som (JA) 6x Solaris Trollino 18, ale nebudem sem tahat exotiku...takze 25 Tr Citelis...okamzite ich zaradil a do zalohy by odisli take vozy ako 204,202(ak to nie je zaloha),228....nuz, ale tak aspon 3 kusy by mohli dojst:)
)
Reply on: marek231 #10268:
No jasne....to mas pravdu...ved sa kukni,napr. vo vsetkych SAD klesol priemerny vek vozov pod 10 rokov...u nas na trolikoch ten priemerny vek bude--hm--k 2007 bude mat vacsina 14 rokov,niektore 13 a potom tych 13 TrM nejako ten priemer nenapravi,ked 230-234 uz maju samy 9 rokov, 235-237 8 rokov, 238-240 6 rokov a 241-243 5 rokov...nuz s tymto by sa uz cosi zislo urobit:(

Re #10269 marek231: Ja suhlasim s tebou....ved uz davnejsie som prezentoval nazor, ze 18-ky by mohli sluzit kombinovanie na linkach 2 a 21...to je taky moj davny sen...v Chlmci sa otocia,nie je problem a cez den by odjazdili sluzbu na 2-ke a doplnili si km na 21-ke...ved sa skuste rano natlacit do 2-ky a 21 tiez nie je zrovna uplne prazdna...ked uz nie 2, tak aspon 21.

Chcel by som este niekoho poprosit ak by vedel kedy pridu dnes nove autobusy do Ziliny nech sem napise pribliznu hodinu.Strasne rad by som ich videl ak to bude mozne a bol pri tom ked sa budu parkovat vo vozovni.Za kazde info dakujem..
Reply on: Jozef #10271:
Tvoj prispevok bol mnou pochopený na 100%.
Nikde som nevyjadril nazor ktorý by bol proti nakupu NP autobusov. K teme nasadzovania novych autobusov na prepravu zamestnancov do KIE sa uz nevyjadrim.Na jednej strane s tym nesuhlasim ale chapem ze to je nevyhnutne.Mozno by som to viac uniesol keby Kiu obsluhovali este B741 no tie to maju za sebou.
Verim vsak ze sa obnova v buducnosti bude zameriavat hlavne na mestske linky a pre obyvatelov mesta.
Reply on: Valec #10275:
A prave mozno posledna veta o novom vedení ma velmi znejistila a znejistuje uz dlhsiu dobu.Ja dufam ze prave to nebude rusívím elementom pri iniciative nakupit nové trolejbusy. Uplne chapem tomu ako to je s vekom nasich trolejbusov a ich stavom.Ja len verim v to ze sa zacne obnova vozoveho parku tak aby sme o tych 7-8 rokov ked uz nam bude dosluhovat pomaly vsetko (na par výnimiek) budeme mat cim tieto dosluhujuce T Busy nahradit.Mozno to stale apelujem a uz dlhsiu dobu len na nakup novych trolejbusov.Ale ja si tento projekt v Ziline velmi vazim a kazde jeho ohrozenie aj novym vedenim Ziliny by ma velmi nahnevalo.Tym viac by som uz rad videl po Ziline behat 25TR s ev. cislom 244.
Reply on: marek231 #10268:
Nikto tu nehovorí, že generálkami sa naveky vyriešila obnova vozidlového parku. Po 10 - 12 rokoch sa generálkou obnoví voz do takej mieri, že je možné ho ešte cca 8 rokov prevádzkovať. Po tejto dobe je už ekonomickejšie ho vyradiť (nedostatok ND, technická zastaralosť) a nahradiť novým. DPMŽ nakúpil v roku 1993 veľkú sériu trolejbusov, hoc ich toľko nepotreboval, ale pri veľkom odbere to vyšlo finančne lacnejšie. Dnes sa dostávame do doby, kedy väčšina vozidiel dosluhuje, je však nemyslitelné, aby sa všetkých 29 vozidiel naraz vyradilo a zasa kúpili nové. Len odhadom by to prišlo na 350 - 400 mil. Sk. V súčasnosti sa obnova rieši generálnymi opravami a od budúceho roka, ak nové vedenie mesta dá, pripravuje podnik aj nákup nových vozidiel.

Re #10269 marek231: Je pravdou, že nízkopodlažné vozidlá by mali premávať v prvom rade v meste a až potom do automobilky. Avšak keďže nákupo vozidiel bol vyvolaný práve v čase keď sa vysokopodlažné vozidlá prestali v Karose vyrábať, je pochopiteľné, že tam budú premávať nízkopodlažné. Či preferoval by si nákup inej značky (a tým nabúranie jednoty vozidlového parku, zvýšenie nákladov na údržbu...) len kvôli tomu, aby tie vozidlá boli vysokopodlažné?

Re #10270 pavhob: Len pre zaujímavosť, do KIE jazdí viac autobusov ako je uvedených v CP liniek 25 a 35. Lenže časť z nich je vedená ako zmluvná doprava na objednávku (napr. 2 vozy (sólo + kĺbák) zo ŽST Varín). Pre informáciu, 25Tr so spalovacím motorom má spotrebu okolo 60 - 70 l/100km, kým B 961 má okolo 40, čo je dosť veľký rozdiel v dobe keď každá koruna je dobrá. Kým v tom Ríme to pri prepočte na € asi veľký problém nebude, v BA sa využíva pomocný pohon najmä na výjazd a dojazd do vozovne a presun po obratisku, ale aj ten má byť v budúcnosti pod trolejom. V Hradci, ak sa nemýlim, sa používa na jednu zastávku aj to s poloprázdnym vozidlom.
Reply on: kubik #10265:
Veď ja netvrdím, že by neprospela. Len niekto sa tu snažil spochybniť nákup nových autobusov. Celý problém je v tej polohe, že kým nový trolejbus by sa zišiel, tak nový autobus bolo nevyhnutné obstarať, lebo by sa jedného dňa mohlo stať, že vozy nepokryjú potrebu. Objem prepravy smerom na Kiu bude predsa len rásť.

Re #10266 marek231: Ja súhlasím. Len Tvoj pôvodný príspevok som pochopil tak, že netrebalo prerábať Obchodnú, bolo treba robiť Spanyolovu. Lenže otázka takto v skutočnosti nestojí, pretože investor potreboval presunúť zastávku Obchodná. Otázka teda bola, či sa zrekonštruuje zastávka Obchodná alebo nič. A preto si myslím, že akákoľvek zrekonštruovaná zastávka je lepšia ako nič.

Re #10269 marek231: Verím, že tentoraz mi už zodpovieš otázku, ktorú Ti položím ešte raz. AKÉ RIEŠENIE DANEJ SITUÁCIE považuješ za fér?

Žeby okamžité zastavenie premávky MHD do Kie a delimitáciu tých Citelisov do SAD? To by bolo fér?

Aby sme si rozumeli, mám z Tvojho príspevku pocit, že si niečo napadol, ale neponúkaš riešenie, ako by to mohlo byť lepšie.

Inak samozrejme osobne nič v zlom, len diskutujeme.

Re #10270 pavhob: A je počet spojov do automobilky definitívne ustálený? Pracuje automobilka už naplno? Verme predsa aspoň trochu ľuďom z DPMŽ, že asi nejaké školy doštudované majú, aby si vedeli spočítať, koľko vozov budú potrebovať po nabehnutí na plnú obsluhu Kie. Ostatne, teraz si nie som istý, ale tuším už teraz nie všetky spoje do Kie sú vedené pod L25 a 35.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.