Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mza #10105:
Zavesiť trolej na domy je práveže výborné riešenie. Ono to chce aj poriadny projekt, aby sa ťahy rozdelili. A dnes máme chemické kotvy, odpružené závesy, parafilové prevesy a podobne. Všetko je lepšie ako hyzdiť ulice stĺporadím. Pôjdeme do Viedne a budeme hľadať, kde v súvislej zástavbe nevisia lampy a drôty na domoch.
Reply on: Juraj #10111:
Uz sa tesim,prve nizkopodlazne klbaky!Bude sucasny stav(+ tie 2nove) stacit na obsluhu Kia a Mobis,ked nabehne na plnu vyrobu,alebo sa predpoklada este dalsi nakup vozidiel v bud. rokoch?
Reply on: Mza #10110:
Mali by.
Reply on: Juraj #10109:
presne tak,snad bude nove vedenie mesta k doprave stedre a otvorene.Tie 2 nove autobusy pridu este do konca roka?
Reply on: Mza #10108:
Je uz 2 tydzne po volbach, naco sa tu robi este stale kampan. Bavme sa radsej o doprave a jej prognoze na najblizsie roky ako o takychto sprostostiach.
Reply on: Juraj #10107:
a myslis,ze by to nebol schopny urobit ziadny iny primator,keby bol na jeho mieste?ja tvrdim,ze on je tam na to,aby pracoval pre mesto.a to si pisal ku Kii-kde zalezalo financovanie aj od statu.S tym "dajte peniaze" som to myslel tak,ze ich ma kto dat-mestsky rozpocet je cca 1.3mld.Sk/rocne a nejdu vsetky peniaze na zakladne sluzby,kt. mesto zabezpecuje.ty by si s takym balikom nedokazal hospodarit tak,aby boli obcania spokojny?som presvedceny,ze ano.mna hneva len to ako velmi vynasaju JS do nebies za to,ze robil to,co je vlastne jeho povinnostou robit na poste primatora.
Reply on: Mza #10104:
Dajte peniaze a vybudujem aj ja. Problem je s tym "dajte peniaze". Tie ti totiz nikto len tak neda.
Uvediem priklad. Na prepravu pracovnikov Kie na 5 rokov bol urobeny rozpocet, kde bolo X milionov na nakup autobusov /na zaciatku, jednorazovo/ a Y milionov po 1/5-tine Y na prevadzku. Tie peniaze na prevadzku boli nizsie oproti beznym prevadzkovym nakladom ponizene o odpisy, lebo tie boli zahrnute do tej X investicie. Min.financii Miklos rozhodol, ze tie X na nakup 12 autobusov "netreba" a dal iba tie na prevadzku, tie bez tych odpisov, ktore ti teda nevygeneruju financie na jednoduchu reprodukciu. No a primator sice nedal "zo svojich", ale musel vynalozit obrovske usilie, aby dnes mohli novucke autobusy denne jazdit.

Nikoho neobhajujem ani nehanim, len ti chcem ukazat, v com spociva ta praca. Nie v pisani serie otaznikov, ako to robis ty...
Reply on: Miro #10099:
ja radsej cestujem trolejbusmi,elektriciek som uz "prezraty" a autobusy su vsade:)
Reply on: Miro #10094:
zavesit troleje na budovy nie je zas take dobre riesenie,na nasom dome boli tri uchyty a dost to bolo vidno na pukajucich muroch,muselo to byt zavesene na stlp,kt. je teraz uprostred chodnika.
Reply on: Jozef #10091:
preco pises,ze Slota zakupil.Slota zaplatil z vlastneho vrecka?Preco sa vsade pise,ze Slota vybudoval to a ono.NIC neplatil z vlastneho vrecka,zaplatili to obcania zo svojich dani.Nie je nahodou ulohou ZVOLENEHO primatora snazit sa o co najlepsi rozvoj mesta?Ved je za to plateny,tak preco maju Slotu tolki ludia za boha?Pan Slota vybudoval hento,toto...ale za koho peniaze?Dajte peniaze a to co vybudoval Slota,vybuduje kazdy druhy.A ze dotiahol Kiu do Ziliny?Myslim,ze Kii moze byt nejaky Slota ukradnuty,ta sla tam,kde ma na podnikanie dobre podmienky a ze jej Slota nieco nasluboval-kto myslite,ze to zaplati?Slota zo svojho?
Reply on: Miro #10087:
...a dnes sú alternatívou Citelisy, Citará alebo Urbiná s obrovskou produkciou škodlivín. Asi tak...
Vedel by mi niekto dať vedieť, ak už je známy, cestovný poriadok NAY busu? Či je presne taký ako v roku 2004, čiže:

9: 00 30
10: 00 30
11: 00 30
12: 00
13: 00 30
14: 00 30
15: 00 30
16: 00 30
17: 00 30
18: 00 30
19: 30
20: 00 30
21: 15
Reply on: Miro #10099:
Z dlhšieho pozorovanie používania "idem autobusom" som odsledoval, že toto používajú prevažne staršie ročníky (vačšinou nad 40 rokov, lebo trolejbusy sú v ZA len zlomok ich života) a mimožilinskí (tí ešte zvykn aj "idem mestskou"). Mladšie ročníky, pre ktorých sú tu trolejbusy "odjakživa" používajú slovo trolejbus.
Reply on: Miro #10099:
Je pravdou, že niektorí cestujúci používajú výraz autobus, ale to neznamená, že nevedia rozoznať zvonku autobus a trolejbus. Mal som zaujímavú príhodu v lete na L3. Tu stále premávajú len trolejbusy a cez leto tam dočasne počas záruky premával aj nový kĺbový autobus Karosa B 961E. Viezol som sa tam so známym a ten pohľadom prebehol očami cez nový interiér a povedal: "Pozri DP kúpil nový trolejbus."
O tom či cestujúcemu je jedno s čím sa vezie je vecou diskusie. Aj my v spoločnosti môžeme povedať, že programátorov nepotrebujeme a kúpime si program od externej firmy. Užívateľom je úplne jedno čo majú v PC a od koho.
Reply on: Jozef #10098:
Ja si myslím, že väčšine cestujúcich je úplne jedno, či sa vezú v trolejbuse alebo v autobuse. Dokonca bežne počúvam od svojich známych "idem autobusom", aj keď ide na trolejbus.
Reply on: S499.1023 #10096:
To bolo písané zámerne o tej skupinke. I. Harman je bývalým spolužiakom a doteraz dobrým kamarátom bývalého riaditeľa NBÚ Jána Mojžiša. Preto aj vzťahy medzi ním ako generálnym sekretárom SDKÚ a predsedom Mikulášom Dzurindom už dlhší čas škrípali. Preto sa formálne druhý muž strany ani len neobjavil na kandidátke do parlamentných volieb. Bol odkopnutý z vedenia SDKÚ, ale v komunálnej politike teraz zamiešal karty.
Musí si však uvedomiť, že svojimi vyjadreniami o trolejbusovej doprave v meste si nezíska priazeň, ale odporcov. Trolejbusová doprava je nedeliteľnou súčasťou mesta a neviem o tom, že by Žilinčania na ňu nadávali. Keď sa lámali ľady o vývoji MHD v Žiline po roku 1989, tak on štrngal s kľúčmi na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici, zatiaľ čo druhý budovali MHD a DPMŽ takmer od nuly.
Aj včera, aj dnes som sa bol previezť na NAY linke. Včera na nej premával bus #52 a spolu cestovli so mnou ešte piati cestujúci. Dnes bola na linke #03 a linku začala celá vyumývaná. Okrem mňa išli ešte dvaja cestujúci. Linku by sa zišlo viac spropagovať, lebo mnoho ľudí o nej ani nevie.
Reply on: Jozef #10089:
S frekvenciou výskytu slova "skupinka" si už na tom ako Miki a to hádam nechceš:-D.
Všetci dobre viete, že žilinský exprimátor nie je môj obľúbenec, ale v živote by som si nedovolil negovať to dobré, čo spravil.
Reply on: Jozef #10092:
Čítal som, že medzi Vianocami a Novým rokom bude mať KIA celozávodnú dovolenku. Predpokladám, že v tom čase L25 a L35 nebudú premávať?
Reply on: Jozef #10091:
Ďakujem za upresnenie. Myslím, že sa zhodneme v tom, že zavedenie TB dopravy bolo dobré riešenie. Možno že dnes by bolo ekonomickejšie a dostatočne ekologické použiť moderné autobusy s katalyzátormi a nízkou produkciou škodlivín (čo sa aj postupne na autobusových linkách deje), v každom prípade však je blbosť rušiť niečo, čo dobre funguje a neznečisťuje mesto. A tie 14/15Tr zase nie sú také veľmi zastaralé, životnosť trolejbusov je predsa dlhšia než u autobusov. A tie rekonštruované sú skoro ako nové.

Čo sa stĺpov týka, niektoré sú umiestnené fakt debilne uprostred chodníka. V meste by bolo riešením zavesenie TB vedenia (a aj verejného osvetlenia) priamo na budovy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.