Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tanner #3924:
Ad. REAKCIA
Nemám záujem reagovať na rôzne slaboduché osočovania.

Keďže od roku 2010 sa situácia v MAD Trnava pernamentne mesačne analyzuje cez náš program CONMED, na základe údajov z palubných počítačov vozidiel dopravcu, mohol by som reagovať na každý útok objektívnymi faktami.
Ale keďže sa jedná o citlivé data vzťahu mesto a dopravca – môžem reagovať iba náznakmi cez percentuálne znázornenie a odvodený odborný názor.

Prečo reakcia – lebo mlčanie dáva výhody subjektívnym pocitom jedinca voči objektívnemu stavu.

Ad. OPTIMALIZÁCIA
Vývoj MAD Trnava 2010-2015 (zmena systému 08.2012) - nástupy na všetkých linkách

I.polroky – pred zmenou: 2010 - 100% / 2011 - 97% / 2012 - 94%
I.polroky – po zmene: 2013 - 84% / 2014 - 87% / 2015 - 90%
II.polroky – pred zmenou: 2010 - 100% / 2011 - 96%
II.polroky – po zmene: 2012 - 81% 2013 - 88% / 2014 - 90% / 2015 - 91%

Všeobecne je známy fakt – v mestách SR s MHD je ročný pokles cestujúcich 2-6%
(napr. jedno krajské mesto 70km od TT má pokles 2011-2015 -32% - t.j 8% ročne)

MAD Trnava mala najväčší medziročný pokles v II.polroku 2012 – 15%,
Od zmeny roku 2014 počet cestujúcich – ako v jedinom meste v SR rastie – medziročne o 2%

Pokles v II.polroku 2012 spôsobilo v značnej časti zdraženie papierových lístkov z 50 na 70 centov,
čo v mesačnej hodnote znamenalo stratu 35-40 tis.cestujúcich
Napriek tomu je toto zdraženie hodnotené ako prínos, pretože počet cestujúcich nakupujúcich lístok u vodiča významne poklesol
- v roku 2010 bol podiel karty:lístky 55:45
- v roku 2015 je podiel karty:lístky 75:25
Tento fakt znamená, že počet nákupov klesol o cca 2 tis. denne, čo by malo znamenať zrýchlenie spoja o 1-3 minúty.

Ad. MODRANKA
v roku 2010 bol v Modranke na linkách 13 a 14 nástup cca 2500 cestujúcich týždenne
v roku 2015 je v Modranke na linke 14 nástup 1800 a na linke 21 nástup 300 cestujúcich týdenne (čo je v rámci celkového poklesu záujmu viacmenej rovnaké číslo)

Nástupy na linku 14 sú celkove týždenne 6000 cestujúcich – z Modranky tam nastupuje 1800.
Ak berieme, že aj naspäť sa odvezie 1800 cestujúcich , potom iných cestujúcich na tejto linké je cca 2400 – teda 40% a tých sa nikto nepýtal na názor.

Nemá záujem reagovať na zmenu trasy linky 14, názor bol zverejnený pri optimalizácii 2012.
Reply on: MHD4 #3923:
To páni z DICu by mali postupne vracať ľahko zarobené peniaze za tie zmeny, čo sa kvôli nim museli opravovať. Ono je to vysoká inteligencia ako to tu jeden z nich prevádzal. Tak hold, niektorí majú titul, ale maximum je to, že si s tým papierom môžu utrieť zadok akurát tak... Tak zase vieme ako niektoré tituly sa získavali za minulého režimu, tak toto bol asi jeden z tých prípadov.
Ale tak čo už, niet nad staré linky, v tomto meste nie je treba pravidelný interval, ale hlavné bolo zabezpečiť dopravu pre cieľové skupiny predovšetkým - ľudí do práce, žiakov a ostatní cestujúci. A tie odklony od mesta - 13,14... To už koho mala tá linka brať keď nie hlavnú tepnu Hospodársku ako to bolo v prípade 3,4.

13 totálne obíde centrum - ak nepočítame Šrobárovu
14 totálne obchádzala - tak ani sa ľuďom z Modranky nedivím, autobus čo ich vyloží na Dohnányho, majú ešte pekný kus do mesta... A zakrývať to s Poliklinkou? Veď boli vytvorené spoje 13, ktoré obsluhovali hlavne aj spomínanú Polikliniku a čo viem z vlastných prehľadov, väčšina ľudí zo 4 nastupovala a vystupovala na Hospodárskej, tie pseudotabuľky a iné ďalekohľadné definície "tvorcov" boli akurát tak veľkému guľovému, Tí len vedeli kde nastupujú, ale nie kde vystupujú... A to je chyba

?
Reply on: chubby #3922:
Presne tak, niekdajšia 4ka Nemečanka-Modranka bol pan spoj, konečne sa aspon ciastočne vráti. A ja som aj chcel napisat najprv podnet, ale reku aj tak sa nic neudeje, ale tak udialo? Presne, aj ine by sa mohli prehodnotit, o 2ku by som sa nejako zaujimal, bezne chodi prazdna...a 13ku by som dal zase dolava cez kollarovu a nech si pozbera z Hospodarskej ludi ☺ moje laicke a neprofesionalne planovanie ?
Reply on: MHD4 #3918:
Konečne sa vrátime k dobrej rokmi overenej trase. Ešte keby tak prehodnotili aj ostatne linky-
Reply on: natalia17 #3919:
Dobry den, z dovodu technickej chyby boli na chvilu zobrazene nekompletne cestovne poriadky. Pocet spojov na linke 14 sa menit nebude. Ospravedlnujeme sa.
Reply on: natalia17 #3919:
A to ako si na to prišla ?
"BUS14" - To myslíte vážne, že od 18:30h. do 22:30h. nepôjde z Trnavy do Modranky žiadny autobus a cez víkend už od 17:30h. ?!?!
Reply on: koco #3917:
Ja zase vítam tú zmenu trasy L14, už od začiatku som si hovoril, že by to bolo super, ak by šla cez Hospodársku ?
Reply on: martin TT #3914:
a ako som si myslel, táto zmena nebola len vizuálna, ale išlo o dodanie nového SW spojeného s toľko rokov očakávanou akceptáciou nového čipu desfire EV 1. H*U*R*Á

http://sadtrnava.sk/index.php/aktuality.html :

Od 21.8.2015 (piatok) je možné používať preukaz študenta ISIC s novým bezpečnejším typom čipu MIFARE DESFire EV1 ako plnohodnotnú dopravnú kartu pri cestovaní v autobusoch mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Trnave.

Univerzita (vysoká škola) musí pri vydávaní karty na nej aktivovať dopravnú funkcionalitu a platnosť zľavy na príslušné obdobie (vykoná zápis študenta na nasledujúci akademický rok).

Až potom je možné uskutočniť (priamo v autobuse MHD u vodiča alebo na predpredajnom mieste SAD Trnava, a.s.) nabitie kreditu pre zakupovanie lístkov MHD v autobusoch.
Nevrátil se k Vám do Trnavy SOR BN 12 (ex. TT-348DB, 5M2 8115)? DLSka ho už od srpna nevypravuje. Můžete to někdo potvrdit? Dík. ?
Reply on: martin TT #3914:
Chcel som to sem napisat lebo aj ja som uz mal s tymto novym typom zobrazovania skusenost ale predbehol si ma ? dokonca je tam plusko ktore treba stlacit pri kupe dalsieho listku (pri prednych dverach) a potom sa zobrazia tie spominane 2 stvorceky na cele/zlavnene ?
Dnes som si všimol , že máme nové displeje na strojčekoch . Už tam nie je celé / zľavnené ale je tam taká zelená šípka smerom dolu . Kartu SAD Trnava stačí iba priložiť a ukáže sa odpočítaná suma z karty , vľavo hore sa ukáže zelený znak " fajka " a zvuk " pípnutie " , že operácia prebehla dobre !
SAD TT zvykne informovat o vylukach. Na druhej strane, v tomto pripade mohli cestujucich ubezpecit, ze budu jazdit normalne.
Reply on: lukas22 #3911:
Púšťajú ako pri minulej.
Opýtam sa - odpoviem si 😃
Tento víkend (01.-02.08.15) keďže je ulica Kollárova uzatvorená, sú aj nejaké obchádzkové trasy liniek 3,4,14,16, alebo púšťajú autobusy tak ako pri minulej uzávierke?
Zajtra v sobotu 1. augusta sú tri roky od začiatku optimalizácie MHD . Na Gorkého ul., je nová zastávka pre linku č. 1 smer Strojárenská a obec Biely Kostol bude od zajtra patriť pod prvú zónu ako ostatné časti mesta Trnava . ?
Reply on: Tootti #3908:
Tak a je to vonku oficialne až od oktobra
Keď naši to ešte stále taja a mlčia, tak Poliaci to napísali ako hotovú vec:
http://infobus.pl/arriva-wzmacnia-sily-na-slowacji_more_75288.html
Reply on: linka 9 #3906:
Keď už o tom hovoríš, neviem, či niektorí vodiči si myslia, že sú oni nadradení CP alebo čo. Napr. existuje jeden vodič (číslo neviem), ktorý permanentne chodí zo zastávok skôr a totálne dlabe na CP. Príde na zastávku a proste bez chochmesu odíde aj o 3 minúty skôr. Väčšinou, keď ho vidím, prípadne keď s ním idem tak ide skôr (pokiaľ z dôvodu zapchatých ciest nemešká).
Raz ma viezol na poslednej večernej L4 smer Kopánka a na Veternú prišiel o 8-9 minút skôr (zo Zelenečskej šiel o 5 minút skôr) oproti CP. Chcel som len uviesť príklad na tvoju poslednú vetu. Aj keď to nebolo v tomto prípade do práce, ale z nej. Ale princíp je ten istý...
Reply on: sakel78 #3903:
Zistiť na, ktorých linkách, spojoch, zastávkach dochádza k najčastejšiemu porušovaniu CP a následne osloviť kompetentných a požiadať ich o nápravu,aby sa minimalizovali.

Je mi jasné ,že vždy budú nejaké porušenia CP, ale aby neprichádzalo k situáciám, keď cestujúci ide do práce a nestihne prestúpiť, pretože bus išiel o 2-3 min skôr ako je uvedené v CP a im potom v práci hrozia výpoveďou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.