imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Bar v bare v prestupnej stanici Laxey má vzdialenú podobu električky
Prístrešok s motívom vlečného vozňa
Jedným z lákadiel Ostrova Man je úzkorozchodná parná železnica
#7 z roku 1894 s pôvodnou farebnou schémou v súprave s vlečným vozňom #40
#2 + 41 na súbežnom úseku so železnicou na horu Snaefell
Krátko počas výstavby a po nej mala železnica na horu Snaefell duálny rozchod 914 a 1067 mm umožňujúci jazdu vozidiel z ostatných železníc na Ostrove Man
27 km dlhá elektrická železnica bola vybudovaná v rokoch 1893 - 1899
Jedna z prvých staníc prvého plne automatizovaného metra v Európe bola otvorená v roku 1983
Nedávno dokončený prestupný terminál pre autobusy a električky
Lodná doprava na jazere Como
Trolejbusy to v Janove nemali ľahké
Jedným smerom jazdia janovské trolejbusy na batérie
Centrum mesta pretínajú dva cestné tunely
Trolejbusová trať pod estakádou privádzajúcou autá priamo do centra
Jeden z dvanástich elektrobusov Yutong E12 dodaných v rokoch 2022 - 2023
#DT-446BN stúpa na Raticov vrch, odkiaľ je nádherný výhľad na celé Hriňovské lazy
Minimalistické a ľahko prehliadnuteľné aj preznačiteľné označenie zastávky autobusov na stĺpe pouličnej lampy
Cestujúci si mohli v nemenovaný august vyskúšať jazdu lanovkou zdarma
Autobus Northern Counties H77F / Leyland Olympian ONCL10/1RZ začínal okolo roku 1990 na Ostrove Man vo verejnej doprave; na vyhliadkový bol upravený až neskôr
Denný lístok na MHD v San Franciscu okrem metra a lanoviek zakúpený cez mobilnú aplikáciu dopravného podniku
Denný lístok na MHD v San Franciscu okrem metra a lanoviek zakúpený cez mobilnú aplikáciu dopravného podniku
Konečná trate South Lake Union Streetcar
Trať South Lake Union Streetcar bola otvorená v roku 2007 a má štandardné parametre - rozchod 1435 mm a napájanie 750 V DC
Severná električková linka South Lake Union Streetcar je obsluhovaná troma električkami Trio 12 a jedným Triom 121 (na fotografii)
K Angle Lake prišla trať v roku 2016, v čase fotografovania sa budovalo 13-km dlhé predĺženie
Propagácia predĺženia trate, ktoré bolo otvorené v roku 2021
Súčasťou staníc systému Link je aj umenie
Niektoré firmy prevádzkujúce vyhliadkové autobusy v San Franciscu ponúkajú priam historické kúsky
Elektrický double-decker s nabíjačkou dedikovanou pre tento druh elektrobusov
Svetelná hra v tuneli lanovky
Odpredaje autobusov ďalším dopravcom sú na Novom Zélande bežné, toto vozidlo z roku 2008 sa v roku 2024 nachádzalo u svojho tretieho majiteľa, s čím bola spojená aj zmena lakovania
Autobus Citibus pri zastávkovom prístrešku
Osobné nadstavby na podvozku nákladných automobilov (v tomto prípade MAN TGM 18.290) sa používajú aj na prepravu turistov
Osobné nadstavby na podvozku nákladných automobilov (v tomto prípade MAN TGM 18.290) sa používajú aj na prepravu turistov
Zmodernizovaná horná stanica visutej lanovky a pod ňou bobová dráha
Autobus Mitsubishi Fuso Fighter FK1425 / GBV NZ EV School Bus
Lavičky a zeleň ktorá pribudla v priestore medzi autobusovou stanicou a železničnou stanicou
Ľavý bok modulárneho elektrobusu M&I SK080ES
Midibus 7E1 8706 (ex #NR-333GZ) našiel ďalšie využitie od 10/2023 v MHD Pardubice v súvislosti s obmedzením hmotnosti na moste Kapitána Bartoše cez rieku Labe
Na letisku Gran Canaria slúži okrem klasických Cobusov aj upravený Solaris Urbino 15 s dverami aj na ľavej strane
Regionálny autobus pod vianočným stromčekom
Priemerná vzdialenosť medzi zastávkami linky 1 je 625 m a dlhé medzizastávkové úseky sú aj v centrách oboch obsluhovaných miest
Náročné sklonové pomery na električkových tratiach na Tenerife ilustruje táto fotografia
Depo električiek
Depo električiek
Depo električiek
Električková doprava v Santa Cruz fungovala v rokoch 1901 - 1956 a opäť bola sprevádzkovaná v roku 2007 pod názvom Metro Tenerife
Električka stúpa od oceánu (v diaľke) až do výšky približne 550 metrov
Na trase oboch električkových liniek je množstvo kruhových križovatiek, na ktorých sú priecestia riadené svetelnou signalizáciou
Zvýraznený priechod cez električkovú trať s upozornením na možnosť jazdy električiek v oboch smeroch (pri bežnom fungovaní sa využíva jednosmerný pravostranný pohyb vozidiel)
Vzhľadom na kopcovitý charakter Santa Cruz a okolia je priemerné stúpanie trate linky 1 je viac ako 4 %
Informácie na električkovej zastávke
Koniec 12,5 km dlhej linky L1, ktorá z výšky niekoľko metrov nad morom vystúpi až do výšky 550 metrov
Súprava električiek dlhá viac ako 64 m stojí na zastávke
Súprava dvoch električiek dĺžky 32,2 metra zastavila na nástupišti určenom len pre jednu električku
Električky už v Odense premávali, a to v rokoch 1911 - 1952, nová električka je prezentovaná ako ľahká železnica
Spolu s prebudovaním železničnej trate na ľahkú železnicu došlo aj k úprave nábrežia
Tram-train prechádza vidiekom, kde už začína prvá výstavba
Zmenšené nórske mesto Bergen sa nemohlo zaobísť bez modelu trolejbusu a pozemnej lanovky (vzadu)
Škoda 28 Tr Solaris #413 sa vydáva do centra Ústí nad Labem
Jedna z najnovších "baterkových" 27 Tr v Ústí nad Labem
V Ústí nad Labem nájdete všakovaké reklamy CVR
Veľa z vozidiel v Ústí nad Labem nesie podpisy známych osobností na prednej maske
Parciálna Škoda 27 TrNU Solaris na linke 62
Jednoduchý návod ako používania cestovného lístka na platobnej karte v Ústí nad Labem
Autobus #ZV-003CJ prišiel do Žiaru nad Hronom zo Zvolena v roku 2023. Víkendovú prevádzku zabezpečuje 1 vozidlo MHD.
Cez víkend sa vozidlá MHD zvyčajne nevracajú do areálu dopravcu v Ladomerskej Vieske, ale zotrvajú v Žiari nad Hronom. Autobus #ZV-994CI parkuje na konečnej zastávke Tajovského ul.
Električkové nástupište s opierkami a lavičkami má nástupnú hranu vo výške 325 mm
Interiér vozňa lanovky z roku 1969
Celá trať lanovky vedie v podzemí a v prípade evakuácie sa musí použiť rebrík na čelách vozidiel
Podzemná pozemná lanová dráha od priehrady Kurobe bola otvorená v roku 1969
Spodná stanica lanovky má architektúru, ktorá v prírode neruší
Spodná stanica lanovky
Lanovka je bez pilierov
Lanovka je známa tým, že medzi stanicami nemá jediný pilier
Visutá lanová dráha otvorená v roku 1970 vedie zo svahu nad najvyššou priehradou v Japonsku, Kurobe Dam s výškou priehradného múru 186 metrov
Aktuálne vozne boli vyrobené v roku 2003; ide o 2. generáciu vozidiel na tejto lanovke
Interiér vozňa lanovej dráhy
Lanovka funguje od roku 1954
Nákladný vozeň lanovky zavesený pod osobným vozňom
V stanici Tatejama, kde končí regionálna železnica, začína prechod cez Japonské Alpy
Konečná stanica Tateyama sa nachádza pod lanovkou
"Sektorová" lavička v stanici Toyama
Aj 11 rokov od prvej inštalácie Doraemon tram je takáto električka stále lákadlom pre turistov
Zábavný park Amanohashidate View Land sa nachádza uprostred svahu a dopravu k nemu zabezpečuje ozubnicový monorail (slope car)
Súprava #627+628 na stanici Yakuri, odkiaľ sa dá prejsť k 1,6 km vzdialenej pozemnej lanovke
Zastávka na jednej koľaji pre oba smery s dvoma nástupišťami
V takmer celom Japonsku sa pri prepise japonských názvov zastávok do latinky používa anglický preklad a výnimkou nie je ani zastávka Atomic Bomb Museum vzdialená asi 300 metrov od múzea
Skyrail už spieva svoju labutiu pieseň - v čase fotografovania mu zostával necelý rok prevádzky
Ťažné lano nad koľajnicou visutej dráhy
Kabínka v mieste, kde sa odpája z lana a ďalší pohyb zabezpečujú lineárne motory
Kabínka v mieste, kde sa odpája z lana a ďalší pohyb zabezpečujú lineárne motory
Gondola prichytená o koľajnicu a ešte neprichytená o lano
Kombinácia zaveseného monorailu a visutej lanovej dráhy umožňuje prevádzku v sklone až 263 ‰ a súčasne v ostrých oblúkoch s minimálnym polomerom 30 m
Gondoly sú poháňané/brzdené ťažným lanom, ktorého obeh sa zapína len v určitých intervaloch podľa cestovného poriadku
Na dráhe sú prevádzkované gondoly, ktoré sa v staniciach pripájajú na ťažné lano
Stredná stanica Midorinakamachi, kde sa gondoly odpájajú od ťažného lana a pohon zabezpečujú lineárne motory
Skyrail Midorizaka je kombináciou zaveseného monorailu a visutej lanovej dráhy
Cestovné poriadky autobusových liniek s uvedením konečnej linky a prevádzkových režimov v latinke
Krátky prestup medzi vlakmi a lanovkou je zabezpečený aj vďaka tomu, že obe dráhy boli vybudované súčasne
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie