Mestskú dopravu v Pezinku by od budúceho roka mohli zabezpečovať štyri autobusové linky integrované do IDS BK.
Dopravnú obslužnosť mesta Pezinok v súčasnosti zabezpečuje okrem prímestských autobusových liniek aj jedna linka MHD, ktorá v pracovných dňoch spája železničnú stanicu, sídlisko Sever a miestnu Psychiatrickú nemocnicu. Túto, pre cestujúcich bezplatnú, linku MHD si mesto platí zo svojho rozpočtu (pre rok 2022 bola plánovaná dotácia 112 500 €) a zabezpečuje ju dopravca Slovak Lines Express. V roku 2022 sa Pezinok rozhodoval, ako bude ďalej pokračovať v zabezpečovaní MHD, keďže dopravca chcel poskytovanie dopravy ukončiť (mesto sa nakoniec dohodlo na predĺžení koncesnej zmluvy) a zároveň obyvatelia mesta petíciou požadovali rozšírenie času prevádzky MHD.
Mestské zastupiteľstvo Pezinka po posúdení štyroch navrhovaných alternatív v septembri 2022 rozhodlo, že obsluhu mesta MHD bude riešiť komplexne aj so zavedením obsluhy ďalších častí mesta. Zo všetkých posudzovaných variantov sa teda mesto rozhodlo pre najdrahší variant. Na príprave novej dopravnej obslužnosti mesto v roku 2022 spolupracovalo s dopravnou fakultou ČVUT Praha.
Začiatkom apríla tohto roka mesto Pezinok začalo s prípravou obstarávania dopravcu pre nový model MHD, ktorý by chcelo spustiť k 1. januáru 2024. Ako prvé realizuje prípravné trhové konzultácie, ktorými si chce na trhu overiť primeranosť a vhodnosť nastavených podmienok. Po novom by mesto chcelo zabezpečiť obsluhu mesta štyrmi linkami MHD, ktoré by vhodne dopĺňali prímestské linky prechádzajúce Pezinkom. MHD by mala byť zabezpečovaná celotýždenne a jej výkony by mali stúpnuť zo súčasných cca 26-tisíc km na 160-tisíc km ročne. Mesto tiež plánuje, že linky MHD budú tarifne plne integrované do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Nový kontrakt s dopravcom chce mesto uzatvoriť na 10 rokov s opciou predĺženia o jeden rok.
Navrhované sú štyri linky, ktoré rozšíria obsluhu mesta aj o sídliská Juh a Muškát a Kučišdorfskú dolinu. Pracovne sú označené písmenami A, B, C a D, pričom linky A a B by premávali celotýždenne, C a D iba v pracovných dňoch. Odchody liniek by boli naviazané na príchody/odchody vlakov a zároveň v preklade s regionálnymi autobusmi. Plánované trasy liniek:
- Linka A: Železničná stanica - Sídlisko Sever - Cajla - Nemocnica (súčasná linka)
- Linka B: Železničná stanica - Sídlisko Muškát - Cajla - Nemocnica
- Linka C: Železničná stanica - Amfiteáter - Cajla - Kučišdorfská dolina
- Linka D: Železničná stanica - Sídlisko Juh - Trhovisko - Železničná stanica (+seniorské spoje k Poliklinike)
Nový dopravca by mal zabezpečiť vozidlový park pozostávajúci zo štyroch klimatizovaných nízkopodlažných autobusov s kapacitou aspoň 23 sediacich cestujúcich a spĺňajúcich technické štandardy IDS BK. V zmysle zákona o podpore ekologických vozidiel by mesto chcelo dva autobusy s elektrickým pohonom a dva môžu byť s naftovým pohonom. Na zabezpečenie nových vozidiel by platilo 12-mesačné prechodné obdobie.
Aktualizácia: Začiatkom júna 2023 mesto vyhlásilo druhé kolo prípravných trhových konzultácií, pričom upravilo niektoré požiadavky. Upravené boli navrhované trasy niektorých liniek a predpokladaný ročný objem výkonov sa znížil na 112-tisíc km. Linky by mali dostať označenie v rámci IDS BK číslami 522, 523 a 524.
Oli61
Štyri autobusy na štyri linky je málo, mali by rátať aspoň s jedným do rezervy, ak sa nejaký pokazí.