Solaris spolu s poľskými univerzitami vyvíja dvojkĺbový hybridný autobus

O nový 24-metrový Solaris poháňaný z batérií a palivových článkov už prejavili záujem nemeckí a škandinávski dopravcovia.

Na ambicióznom projekte navrhnutia, vyrobenia a neskôr testovania hybridného autobusu s dĺžkou 24 metrov spoločne pracujú Solaris Bus & Coach S.A., Politechnika Poznańska (Technická univerzita v Poznani) a Politechnika Warszawska (Technická univerzita vo Varšave). Tento dvojkĺbový hybrid triedy mega bude poháňaný elektromotormi a jeho batérie budú nabíjané za použitia vonkajšieho zdroja energie alebo prostredníctvom palivových článkov umiestnených na streche autobusu. “Tento prototyp však nebude zaujímavý len pokročilými technológiami, ale aj svojou netradičnou dĺžkou. Naším cieľom je vytvoriť úplne bezemisné poňatie verejnej dopravy. Tento autobus môže súťažiť s električkami vďaka svojej netradične veľkej kapacite pre cestujúcich,” povedal Dr. Dariusz Michalak, námestník generálneho riaditeľa Solaris Bus & Coach S.A.

Celkový objem nákladov na projekt tvoria necelé 3 milióny € (cca 11 mil. zł.), z ktorých takmer 1,5 milióna je financovaných poľským Národným centrom pre výskum a vývoj (NCBiR) prostredníctvom programu InnoTech. Realizácia projektu bola pôvodne plánovaná od decembra 2012 do novembra 2015, avšak vzhľadom na to, že Solaris má v úmysle zvýšiť množstvo výskumných a vývojových prác, poľský výrobca autobusov v súčasnosti rokuje s NCBiR o predĺžení trvania projektu o ďalší rok.

Solaris nedávno aplikoval podobnú technológiu pohonu na dvoch 18,75-metrových kĺbových elektrických autobusoch, ktoré dodal hamburskému dopravnému podniku Hochbahn v decembri 2014. V novom projekte chce vytvoriť ešte technicky pokročilejší produkt, aj napriek jeho dĺžke. “Je extrémne náročné poskytnúť riešenie na ovládanie dvojkĺbového autobusu, ktorý je navrhnutý na prevádzku na uliciach a nie na samostatnej dráhe. Momentálne sme vo finálnej fáze vývojárskych prác a čoskoro začneme pracovať na konštruovaní prototypu, ktorý potom prejde sériou testov a hodnotení,” uviedol Dariusz Michalak.

Okrem všeobecného návrhu výkresu autobusu, je už hotový i dizajn tohto 24-metrového dvojkĺbového autobusu vychádzajúci z novej generácie autobusov Urbino, ktorá mala svetovú premiéru na veľtrhu IAA v septembri 2014 a českú premiéru v novembri na Czechbuse. Po dokončnení tento autobus rozšíri portfólio výrobkov Solarisu. Záujem oň už prejavili predovšetkým nemeckí a škandinávski dopravcovia.


Vizualizácia nového Solarisu
Autor: Solaris Bus & Coach S.A.

 


Vizualizácia nového Solarisu
Autor: Solaris Bus & Coach S.A.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pekný rozhovor (v poľštine) s D. Michalakom o budúcnosti elektrobusov sa dá nájsť tu:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/solaris-widzi-przyszlosc-elektrycznie-47359.html
zaujimave, vyvoj tohto stoji 3mil €. cena novej elektricky je povedzme tiez 3mil€
Otazkou je koncova cena solarisu. Ked je eko a ma takuto kapacitu, tak naozaj moze byt alternativou k eletricke, ako pisu. pre mensie mesta napr.
Reakcia na: Dave177 #9:
Tie kruháče (a krivé pokazené zastávky na Istrijskej) boli dobrá testovacia dráha 😃
Reakcia na: Tuning #7:
A nebol posledný, viď: http://imhd.sk/transport/doc/sk/11059/Najdlhsi-autobus-sveta-je-hybrid.html
"30,73 m; 5 dverí; 5 náprav; dojazd 8 km (čisto na elektrinu)"
Pokusy na dvojkĺbový autobus už boli, Ikarus 293 ?
Reakcia na: Osky #2:
Len aby to nebola 31T... ?
Reakcia na: kecho #1:
toto ma 10 prepravnych prudov kdezto NB18 len 9
Reakcia na: kecho #1:
Akurát 5 ?
Kolesá by mohli vyzerať inak ?
Žeby sme sa predsa len dožili aj 29Trky? ?
nic pre BA, ma to predsa malo dveri 🙂
tipujem ze v Libchavach ich na tu dlzku narvu aj dvojnasobok 😉