Reakcia na: Dispecer #5625:
Čo pekné sa dá napísať o tejto snahe riešiť neduhy skostnatelých firiem bizarnou prereguláciou?Vekové limity sme prediskutovali inde. Ale ako sa určilo, že 50% bezbariérových vozidiel PAL dokáže obslúžiť všetky obce (aby sme nediskriminovali obyvateľov s obmedzenou schopnosťou pohybu podľa adresy pobytu), mi je záhadou.
Sympatická je snaha zjednodušiť pravidlá pre tarifnú skupinu študent.
Označovanie liniek je guláš - kde na čele lokomotívy má byť cieľ vlakovej linky? Načo je nariadená "výcviková jazda" miesto autoškoly a vôbec konkrétne formulácie? Načo treba vo vyhláške, že DP vylepí do voza schému liniek?
Označovanie vozidiel - kopa menších dopravcov nemá logo. "Obe strany" vozidla so štyrmi bočnicami znie zvláštne. Ale hlavne, kde je nejaké vymáhanie pravidiel? Polka autobusov nepravidelnej dopravy dnes napriek predpisom nemá vylepené ani ň.
"V autobusovej doprave a v mestskej trolejbusovej doprave dopravný prostriedok obsluhuje zastávku najviac z takej vzdialenosti od hrany nástupišťa, aby do neho mohol cestujúci priamo z nástupišťa vkročiť" - na toto normálne neviem čo povedať
![😀](/data/img/emoji/1f600.png)
Drakonický "Maximálny priemerný prípustný čas obsluhy zastávky" sa niekde inde vo svete uplatňuje? Nie je to skôr úloha grafikonistu než vyhlášky?
zakaznik
Vlak Kyjev - Košice má využiť širokorozchodnú trať, tá vedie len do Hanisky
https://www.aktuality.sk/clanok/zGMSSFh/vlak-kyjev-kosice-ma-vyuzit-sirokorozchodnu-trat-ta-vedie-len-do-hanisky/?fbclid=IwAR0l4l1smULe4lM5XTd_EMtsuaerZjq0mAZBkH8m8m6t5J5TUyVKcvN9SvA&utm_source=pocket_mylist
Zaujímalo by ma, nakoľko by bolo zložité zriadiť skutočné priame spojenie Kyjev - Košice. Na širokorozchodnej chýba ku košickej stanici len nejakých desať kilometrov.
Z graafikonového hľadiska by to malo zmysel. Keďže jeden nočák do Kyjeva začína v Čope a druhý v Užhorode (ktorý by mohol začínať z Košíc.