Verejná doprava mala v novembri viac cestujúcich než vlani, naďalej však nedosahovala úroveň roka 2019. Týka sa to železníc aj prímestských či diaľkových autobusov. Najbližšie k predpandemickej úrovni mala MHD. https://e.dennikn.sk/minuta/3206471/
"Trabelssie spravil aj výhodnú investíciu do autobusovej stanice vo Vrútkach, kde vyberá vysoké poplatky za vstup a výstup od miestnej MHD. Tá mu tiež patrí. Mesto Martin mu potom hradí zvýšené výkony vo verejnom záujme."
MHD predsa autobusovú stanicu vo Vrútkach nevyužíva, či?
Skús napísať priamo na podporu Ubianu. Zajtra je ešte síce sviatok, ale inak zvyknú odpovedať skoro obratom a čo mám skúsenosť, vedia zodpovedať všetko.
Neodpoviem ti na všetko, ale v auguste som išiel regionálnym autobusom Žilina - Kysucké Nové Mesto na dopravnú kartu Arriva Nitra a všetko fungovalo bez problémov.
Snažím sa zorientovať v Slovenskom dopravnom pase, ktorý nie je nikde poriadne vysvetlený (a na oficiálnom webe sú očividne chybné informácie - napr. že AMS je zaradená do systému). Viete mi niekto poradiť?
1. Ubian uvádza že moja karta platí aj u SAD Žilina. Platí toto aj po zavedení IDS ŽK, alebo je to oddelená zúčtovacia skupina (podobne ako IDS BK)?
2. Ubian uvádza že moja karta platí aj u DPMŽ, web SDP však DPMŽ neuvádza. Ktoré je pravda?
3. Chápem to správne že SDP pokrýva len EP, ale na zakúpenie PCL už je potrebné mať kartu "správneho" dopravcu? Teda nejde napr. na kartu DPMK zakúpiť predplatný lístok Trnavského kraja.
Áno, súčasne došlo k zjednoteniu cien ponúk ZSSK Wien Ticket a OBB Bratislava-Ticket. Už teda nie je "dotované" cestovné zo Slovenska. V praxi je teraz po novom paradoxne cestovné z Bratislavy de facto drahšie ako cestovné z Viedne, nakoľko OBB Bratislava-Ticket obsahuje MHD v Bratislave, kým ZSSK Wien Ticket za totožnú cenu obsahuje len vlak.
V príhraničnej doprave sú však stále poskytované veľmi výrazné zľavy. Napr. Bratislava - Kittsee u ZSSK za 4,20€ spiatočne, kým u OBB za 4,30€ jednosmerne.
Minimálne od soboty to bolo hlásené aj vo vlakoch a na staniciach. Takže tí, čo cestujú, asi vedeli. Nepotrebovali sledovať miestneho bláznoviča na facebooku.
Ak tomu správne rozumiem, tak Regiojet presmeruje v oboch smeroch 2 spoje na ich pravidelnej autobusovej linke "Bratislava - Wien" cez bratislavskú Hlavnú stanicu, a preto tie sa v rezervačnom systéme zobrazujú ako vybookované (t.j. rezervované pre cestujúcich z presmerovaného vlaku).
Nie je mi z toho jasné či ľuďom, ktorí mali na tie dotknuté autobusové spoje kúpené lístky z Bratislavy do Viedne (alebo späť), tie lístky stornovali a že či pre cestujúcich z ich vlaku bude stačiť jeden autobus - predpokladám, že každý cestujúci tam musí mať miesto na sedenie...
A nechápem tiež ako dlho reálne tie autobusy budú musieť čakať v Bratislave na Hlavnej stanici (v prípade, že vlaky budú na odklonovej trase cez Bratislavu meškať).
Regiojet počas dnešného štrajku v Rakúsku nahrádza všetky svoje vlaky v úseku "Břeclav - Wien" náhradnou autobusovou dopravou.
Vlaky "Praha - Wien - Budapest" sú presmerované mimo Rakúska a zastavia v Bratislave na Hlavnej stanici a do Maďarska vstúpia v Rajke, a teda na svoju trasu sa napoja v Hegyeshalome.
Cestujúci z Maďarska do Viedne a späť môžu z odkloneného vlaku prestúpiť na náhradnú autobusovú dopravu v Bratislave na Hlavnej stanici.
Ospravedlňujem sa za chybnú časť výpočtu. Samozrejme medzi 1 € / 1,10 € je rozdiel iba 0,10 €. (Takže 2 Kč, cca 0,08 € zaokrúhlených na 0,10 € je OK).
Poplietla ma stará Tarifa IDS JMK z roku 2014 kde v EUR časti nebol uvedený ten 60-minútový lístok za 25 Kč.
Tak ako v minulosti aj teraz ale tá Tarifa IDS JMK pre cezhraničné (autobusové) linky má neprestupný lístok za 16 Kč aj prestupný za 20 Kč prepočítané na 0,80 €.
Ak by som ten lacnejší (za 16 Kč) kupoval v hotovosti v pokladni ČD, tak v závislosti od aktuálneho kurzu CZK by bol po zaokrúhlení buď za 0,70 € (v súčasnosti) ALEBO 0,60 € (v minulosti, napr. keď jazdila Náhradná vlaková doprava v úseku "Holíč - Hodonín"). Totiž práve ten lístok za 16 Kč stačí na takej krátkej trase.
Vďaka za opravu a doplnenie. A veru, rozdiel iba 2 Kč medzi 60-minútovým lístkom na 2 zóny a 90-minútovým lístkom na 3 zóny sa mi zdá byť podobný zázrak ako to, že už od 1. 1. 2012 sa v IDS JMK nemenilo cestovné (jednorazové lístky) a v Brne samotnom sa nebude meniť dokonca ani od 1. 3. 2023.
Zaujímavý je ale Cenník IDS JMK v eurách (platí napr. u vodiča na linke 910). Tam cenový rozdiel toho spomínaného lístka na 2 vs. 3 zóny nie je 2 Kč - cca 0,08 € (25 Kč vs. 27 Kč), ale až 0,20 € (teda 1 € vs. 1,10 €). https://content.idsjmk.cz/cenik/Tarif.pdf str. 26
Pre porovnanie: Keby som si také lístky kúpil v hotovosti na "eurových" pokladniach ČD, tak (aj vzhľadom na to že ČD eurové cestovné matematicky zaokrúhľujú vždy na celých 10 centov), tak tam to podľa novembrového kurzu http://jzk.cd.cz/osobni/prep_kurz.htm teraz vychádza rovnako na 1 € vs. 1,10 €.
V minulosti podľa toho ako sa menil kurz € / Kč býval niekedy mierny cenový rozdiel v EUR v lístku kúpenom v 910-ke vs. v ČD.
Ak si pozrieš súčasnú tarifu, zistíš že lístok za 20 Kč je "dezintegrovaný" už dnes (a bol už roky). Momentálne v Brne platí 15 minút a mimo neho 45 minút.
Tá za 25 sa nemení práve preto že Brno zmeny cestovného nechce
Mňa mrzí že zmizne cheat v podobe 90-minútového lístka za 27, to mi dosť zlacňovalo cestovanie keď som obehával veci.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
https://e.dennikn.sk/minuta/3206471/