"Realita na Slovensku dlhodobo svedčí o tom, že štát nie je dobrým hospodárom. Štátne podniky hospodária neefektívne a uprednostňujú politické záujmy pred ekonomickými. Dosadzovanie neschopných politických nominantov a korupcia nie sú zriedkavé javy.
SaS navrhuje:
* Sprivatizovať štátne podniky, napr. Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s.
* Zrušiť Fond národného majetku a nevyhnutné zostávajúce aktivity začleniť pod agendu Ministerstva hospodárstva."
"2.7.2. Zrušíme nezmyselný projekt širokorozchodnej železničnej trate 100 DNÍ
Nezmyslený projekt širokorozchodnej ţelezničnej trate cez naše územie nemá nijakú ekonomickú logiku. Slovensko by ním iba prišlo o stovky pracovných miest. Tento projekt preto okamžite zrušíme.
(...)
2.7.4. Zmodernizujeme železničnú dopravu
Zlepšíme kultúru cestovania v železničnej doprave obnovou vozového parku a vybudovaním nových stredísk pre jeho údržbu. Budeme presadzovať zapojenie Slovenska do medzinárodných dopravných koridorov a aktívne zapojenie do európskych rozvojových programov s dokončením projektu TEN-T. Zásadne zmodernizujeme železničné stanice so zapojením súkromného sektora.
2.7.5. Zachránime bratislavské letisko a Cargo
Štyri roky terajšej vlády jasne ukázali, že štát nedokáţe tieto firmy dobre riadiť. Získame pre tieto firmy strategických partnerov, a tým ich zachránime. Výsledkom bude zásadné zlepšenie ich služieb a zabezpečenie ich strategického rozvoja. Hlavným slovenským letiskom by sa mala stať Bratislava, a nie Viedeň."
Inak má už u nás nejaká spoločnosť nainštalované termináli na platbu kartou aj priamo v autobusoch? Lebo aspoň pri medzinárodných a diaĺkových linkách by to dosť uľahčilo život vodičom aj cestujúcim a podobné stupídne situácie by vymizli...
Stačí prejsť na degresívnu kilometrickú tarifu, ako spravili ČD už dávno. ČD nemám nijako extra rád ale v porovnaní so ZSSK je to čistokrvný západ. Pásma mali oprávnenie k existencii v čase lepeniek a písaných CL.
To na takej slovenskej stanici nesmie byť ani staničná reštaurácia, však tá tiež nesúvisí prevádzkou dráhy ani s dopravou na dráhe. Ach jaj, Slovensko ? .
"V zmysle zákona o dráhach je v obvode dráhy zakázané, okrem iného, umiestňovať stavby, reklamné, propagačné zariadenia, konštrukcie a predmety, ktoré nesúvisia s prevádzkou dráhy ani s dopravou na dráhe. Železničná stanica je súčasťou dráhy... Právny poriadok SR neumožňuje udeľovať výnimky zo zákonov, preto vašej žiadosti nemôžeme vyhovieť," reagoval na žiadosť Ján Halaj, generálny riaditeľ sekcie dopravy a dráh MDPaT.
Keďže vnútri košickej stanice je množstvo reklamných pútačov firiem, ponúkajúcich náhrobné kamene, potraviny, výpredaj odevov a iné, ale aj obchody, opýtali sme sa na MDPaT, či toto zákon o dráhach dovoľuje.
"Reklamné pútače sú tam zrejme ešte na základe zmlúv spred prijatia zákona. Tieto skutočnosti však musí preveriť a prípadne uložiť sankcie Úrad pre reguláciu železničnej dopravy," odpovedala nám Mária Hrčková, zástupkyňa J. Halaja. "Vyzerá to tak, že zákon asi bude treba novelizovať, podľa toho by na stanici nemali byť ani butiky, obchody a iné podobné prevádzky." ? ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Lubomir