Reakcia na: Kari #3116:
Samozrejme. Škoda 109E (ČD 380), Siemens ES64U4 (OeBB 1216), u ČD už sú aj zo dve 362 s namontovanou vozidlovou časťou ETCS...Čo sa ku mne od agentúry JPP dostalo, tak Zločinecká Spoločnosť Calatori ani Marfa neplánujú montáž ETCS na žiadnu jestvujúcu mašinu. U Marfy je to jasné, keď viac ako 120 nejazdia a ešte dlho jazdiť nebudú a do 120 sa na SK môže bez VZ. U Calatori je úžasný argument, že montáž vozidlovej časti ETCS stojí 20 mil. SKK (*****sky vysoké lobbné je v tom asi na SK zarátané, lebo v CZ je to rádovo menej) a keďže mašiny už majú zostatkovú hodsnotu nižšiu, tak by sa to nevyplatilo. Od nového grafikonu asi všetky vnútroštátne IC povezú gorily, keďže ČD si od OeBB prenajímajú 1216 (a za nižšiu cenu, než gorily od ZS Calatori!!!) ale jazdiť sa bude aj naďalej 120 (keďže ŽSR sa zase rozhodli, že LVZ je tam zbytočný - je zaujímavé, že v Nemecku aj na VRT sú okrem slučiek LZB aj magnety PZB. Asi im ešte nikto od ŽSR neprišiel vysvetliť, že sa to tak nemá robiť ? ).
Vysvetlivky pre neželezničšnošotoušov:
ETCS - European Train Control System, paneurópsky vlakový zabezpečovač
LVZ - líniový vlakový zabezpečovač
VRT - vysokorýchlostná trať, v nemeckom ponímaní sa delí na ABS (Ausbaustrecken, moderniozované pôvodné trate, obyvykle na 230) a NBS (Neubaustrecken, novostavby, obyvykle na 300)
LZB - Linienzugbeeinflußung, líniový vlakový zabezpečovač používaný na VRT
PZB - Punktzugbeeinflußung bodový vlakový zabezpečovač, ktorým musí byť v Nemecku vybavené každé dráhové vozidlo na "veľkú" dráhu. Známy aj pod starším názvom Indusi (Induktive Sicherung). Zaujímavosťou je, že Indusi sa okrem Nemecka a Rakúska používa aj v Rumunsku, tam to vzniklo politicky ako dôsledok rozchodu Ceaušesca so Sovietksym zväzom a odmitnutie LVZ, ktorý sa k nám dostal zo ZSSR (a tam z USA ako bezplatná licencia v rámci hospodárskej pomoci USA ZSSR so zákazom reexportu, čo sovietskych súdruhov vôbec netrápilo ? .
810zssk
Dakujem.