Niečo na pobavenie. Vybrané zo stránky mesta Liptovský Mikuláš:
OTÁZKA: Ďaľej mám otázku,že či neplánuje dopravný podnik mesta LM v spolupráci s mestom vybudovať na každej autobusovej zastávke automat na cestovné lístky,urýchlilo by to nastupovanie.A občania by si mohli zakúpiť cest.lístok napr. na týždeň.Informovanosť o nasledujúcej zastávke v autobusoch mesta LM je veľmi nízka,skúste zaviezť do autobusov ohlasovanie nasledujúcej zastávky.Turisti by to podľa mňa uvítali.....Budem vďačný keď tento krát odpíšete
ODPOVEĎ: S automatmi na cestovné lístky sa nepočíta. Okrem jednej veľkej výhody - rýchle nastupovanie všetkými dvermi, má tento systém niekoľko nevýhod. Vo vozidle by musel byť sprievodca na kontrolu cestovných lístkov, čo v dopravnej špičke je veľmi problematické - predierať sa cez cestujúcich ajpočas krátkych vzdialeností medzi jednotlivými zastávkami. Pokiaľ by sa kontrola uskutočňovala revízormi nebolo by možné postihnúť veľkú väčšinu čiernych pasažierov; vymožiteľnosť práva,ak by boli pristihnutí, je viac ako zložitá. Skúsenosti z minulosti, alebo z iných miest ukazujú, že strata z tržby sa pohybuje okolo 20 - 30 %. V súčasných ekonomických podmienkach by to bolo na úkor obslužnosti územia (menej spojov). Zatiaľ najefektívnejší je spôsob nastupovania, ktorý je v súčasnosti, aj keď čas nastupovania je dlhší. Je možné ho skrátiť používaním dopravnej karty, čo je výhodné aj so zreteľom na pripravovanú zmenu meny SKK na EURO.
4. V súvislosti s ohlasovaním názvov zastávok. S tým sa v budúcnosti počíta. Dôležitejšie je však zrealizovať čo najskôr obnovu vozového parku a postupne ho dopĺňať o ďalšie služby pre cestujúcich. Odbor DKS
? ? ☠
OTÁZKA: Ďaľej mám otázku,že či neplánuje dopravný podnik mesta LM v spolupráci s mestom vybudovať na každej autobusovej zastávke automat na cestovné lístky,urýchlilo by to nastupovanie.A občania by si mohli zakúpiť cest.lístok napr. na týždeň.Informovanosť o nasledujúcej zastávke v autobusoch mesta LM je veľmi nízka,skúste zaviezť do autobusov ohlasovanie nasledujúcej zastávky.Turisti by to podľa mňa uvítali.....Budem vďačný keď tento krát odpíšete
ODPOVEĎ: S automatmi na cestovné lístky sa nepočíta. Okrem jednej veľkej výhody - rýchle nastupovanie všetkými dvermi, má tento systém niekoľko nevýhod. Vo vozidle by musel byť sprievodca na kontrolu cestovných lístkov, čo v dopravnej špičke je veľmi problematické - predierať sa cez cestujúcich ajpočas krátkych vzdialeností medzi jednotlivými zastávkami. Pokiaľ by sa kontrola uskutočňovala revízormi nebolo by možné postihnúť veľkú väčšinu čiernych pasažierov; vymožiteľnosť práva,ak by boli pristihnutí, je viac ako zložitá. Skúsenosti z minulosti, alebo z iných miest ukazujú, že strata z tržby sa pohybuje okolo 20 - 30 %. V súčasných ekonomických podmienkach by to bolo na úkor obslužnosti územia (menej spojov). Zatiaľ najefektívnejší je spôsob nastupovania, ktorý je v súčasnosti, aj keď čas nastupovania je dlhší. Je možné ho skrátiť používaním dopravnej karty, čo je výhodné aj so zreteľom na pripravovanú zmenu meny SKK na EURO.
4. V súvislosti s ohlasovaním názvov zastávok. S tým sa v budúcnosti počíta. Dôležitejšie je však zrealizovať čo najskôr obnovu vozového parku a postupne ho dopĺňať o ďalšie služby pre cestujúcich. Odbor DKS
? ? ☠
zakaznik
"Na to zrušenie/nenamontovanie autobloku na úseku BA-NMNV som sa pýtal, a teraz som konečne dostal vysvetlenie. Údajne nie je autoblok použitý pre to, že nie je možné väčšiu priepustnosť utiahnuť po elektrickej stránke. Súčasné napájanie postačuje akurát na priepustnosť danú aktuálnym stavom ZabZar a energetici vraj dali stanovisko, že navýšenie počtu napájacích staníc (zvažované rozšírenie np. st. Trnava a stavbu np. st. Trenčín) nie je zo strany verejnej siete zvládnuteľné."
? ? ( http://tinyurl.com/dialniceinfo )