Papyr: No teraz si ma úplne vyviedol z miery a niesom si istý. Každopádne som hovoril o Bratislavskej župe a nie len o Bratislave. Ale aké sú tam spolkové krajiny skúsim zistiť.
Len tak na okraj - nie je nahodou vedla Bratislavy rakuska spolkova krajina Burgenland? Ja som myslel, ze Burgenland a nie Dolne Rakusko... no mozno sa mylim, resp. mozno sa Bratislavy dotykaju obe tieto spolkove krajiny...
Vladimír: No mne sa to smiešne nezdá byť. Možno by som ešte pripustil smiech cez slzy. Ono ide o priotiry mesta a to, že v Čechách mestá už dávno dostali svoje dane. Praha má tento rok rozpočet 43mld. CZK a vlastné príjmy takmer 30mld.CZK (ostatné na dlh). Zadĺžená je 35mld. CZK a takmer všetky peniaze dala na rozvoj dopravnej infraštruktúry. To zadĺženie je v reálnych číslach veľké, no ide o to ako dlho to budú splácať a niektoré úvery majú aj na 25 rokov s 1,5% úrokom, takže žiaden finančný kolaps podľa mňa Prahe zatiaľ nehrozí tak ako hovoria opozičný poslanci.
Praha však bude potrebovať na rôzne projekty ešte 100mld. a to na mestský okruh a čističku odpadových vôd... S tým Bratislava problémy nemá a tranzit bude vyriešený v roku 2007. Ten financuje štát a osobne si myslím, že tým splatil dlh Bratislave. Bratislavské vodárenské kapacity sú využité na 50%. Preto sa rozmýšla o budovaní dialkovodov dookolia Bratislavy a na Záhorie, keďže Bratislavská voda je kvalitnejšia a lahšie čerpateľná a nepotrebuje veľké prečistenie. Bratislava potrebuje 12mld. na rýchlodrážnu električku a asi 3mld na opravu povrchov ciest. Neskôr by sa mal budovať nultý okru, ale to už bude problém Bratislavskej župy a možno aj spolkovej krajiny Dolné Rakúsko.
Inak je zaujímavé, že poslani Pražského zastupiteľstva kritizujú vedenie (ODS) za veľké zadlžovanie mesta a naopak ODS kritizuje v parlamente CSSD za veľké zadlžovanie štátu.
Ale aj tak sa hádajú menej ako naši.
Nakoniec som to Pražské zdražovanie našiel na servry Praha-mesto a je to tam tak, ako mi hovoril ten môj kamarát.
Aj keby aj cena stúpla na tých 17,- čo určite v Prahe nestúpne, tak je to obrovský úspech mesta, že 5 rokov sa nezdvihla cena cestovného.
Teraz ma napadla taká "smieška" ohľadne nášho a českého hlavného mesta.
--> Praha každý rok nakupuje nové autobusy, raz za niekoľko rok dvihne cestovné
--> Bratislava každý rok dvíha cestovné, raz za niekoľko rokov nakúpi autobusy
?
"Pozrite sa. Konečne ľuďom dôjde, že je to pre nich výhodnejšie. Závisí od toho napríklad mestské (nie je preklep u mňa, ale v LIVE! alebo u Slotu ) hromadná doprava (...)"
"Teplička bola predsa súčasťou Žiliny (...) Je to trochu smola Tepličky. Nie je tam natiahnutý trolejbus, ani MHD."
"Nakoniec, z Tepličky do Žiliny je to naozaj len niekoľko sto metrov, mesto tam môže vybudovať trolejbusovú trasu, (...)"
"Podľa informácií, ktoré sa podarilo získať LIVE!, sa však mesto v zmluve zaviazalo bezplatne zabezpečovať dopravu pre všetkých zamestnancov Hyundai/KIA do práce. 'Čiastočne je to pravda. Myslí sa tým iba v Žiline. Nie je to v širšom meradle. Robí sa projekt na trolejbusovú dopravu do závodu. To je vyriešené,' vysvetlil neisto Slota. Z mesta do nového závodu by mali natiahnuť 6-kilometrové trolejové vedenie. Práve trolejbusom budú odvážať zamestnanov (tiež preklep) automobilky do roboty."
Kamarát mi hovoril, že niekde na nejakom českom internetovom plátku čítal, že v Prahe by mali ísť ceny lístkov hore z 12,- o 3 až 4 koruny najviac na 17,- Neviete čo je na tom pravdy, respektíve či to bolo odsúhlasné? Dôvod bol, že sa DPP zdvihli výdavky o 880mil.
V pondelok som v Budapešti. Máte niekto tip na nejakú dopravnú zaujímavosť, ktorá sa tam v tomto čase koná? Nezaujímajú ma bežné záležitosti, Budapešť mám (aj po dopravnej stránke) pochodenú. Takže len nejaká mimoriadnosť. Napr.: metro M4 sa už stavia, dá sa pozrieť na stavbu
V Komárome som videl plagát s nejakou modernou súpravou MÁV, ktorá mala byť prestavovaná 19.-21.3. na Hungraria expo. Viete niekto viac? Nestihol som to prečítať
Skôr si myslím, že štatistika zabúda na čiernych pasažierov. V BA už niekoľko rokov je stabilných 43mil. vzkm a ročne ubudne podľa štatistík isté percento pasažierov no vozy sú stále rovnako plné.
Pod znackou 583 je v strede pola koniec nejakeho potoka. Tam bude stred fabriky.
Co sa tyka ciest a moznej Tb trasy:
1/ treba ist na www.zilina.sk , vlavo je mapa mesta - kliknut
2/ ked sa ukaze velka mapa mesta, tak postupne kliknut 2x vpravo, ukaze sa Hviezdoslavova ul a za zeleznicou dialnicny obchvat.
3/ pri klikani vpravo-dole sa postupne ukaze, kam smeruje ten stvorpruh, postupne prejde cez novy most cez Vah
4/ za mostom je docasna odbocka do Teplicky dolava, ale cesta bude pokracovat stale rovno do Hyundaya ako stvorpruh.
5/kde skonci roh obrazku bude brana do fabriky.
6/ z toho vidiet, ze do Teplicky nebude hlavna trasa ani cesty do fabriky ani trolejbusovej trasy. Ak v Teplicke budu chciet jazdit trolejbusom, urcite budu musiet pre to nieco urobit.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
COLOR