Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #175:
Vdaka za vycerpavajuce info. 🙂
Reakcia na: galiyosha #173:
Pri vstupe na uzemie SR bez platneho CL sa plati prirazka 400, ci dokonca az 700 Sk, takze aj pri ceste z Prahy do Bratislavy musis mat listok na slovensky usek zakupeny vopred. Bud si ho kupis este v BA (ak vies svoj presny datum navratu) alebo si ho kupis v ceskej vydajni. (Neviem, kolko tam stoji.)

Kedysi boli vsetky EC vlaky v useku Breclav-Kuty s akvizicnou zlavou (dalo sa nimi cestovat s normalnym cestovnym napriklad v ramci maleho pohranicneho styku). Na tento usek sa teda nevyzadoval EC priplatok. Neviem, ako je to teraz.

Postupoval by som takto:

1. Praha-Breclav, KMB, Os/R/EC: 314 km ... 188,40 Kc
2. Breclav-Kuty, MPS, 18 km, Os/R ... cca 20-25 Kc
3. Kuty-Bratislava, vnutrostatny slovensky listok, 64 km ...
Os: 84 Sk, R: 104 Sk, EC: 141 Sk

Pri tejto ceste treba pocitat s dvoma prestupmi (v Breclavi a Kutoch), takze si treba najst vhodny vlak. Alebo sa na to vykaslat a zaplatit si vo vydajni CD usek Kuty st.hr.-Ba hl.st. na EC (cenu neviem) a nevystupovat nikde.

Pri ceste opacnym smerom by som asi postupoval nasledovne:
1. Bratislava hl.st. - Kuty st.hr., vnutrostatny slovensky listok, 71 km, Os: 98 Sk, R: 118 Sk, EC: 141 Sk
2. Kuty st.hr. - Praha hl.n., kilometricka banka, 325 km, Os/R/EC ... 195 Kc

Vidite teda, ze s nasou Zlocineckou spolocnostou, a.s., zaplatite za cestu z Breclavi do Blavy asi tolko, ako by ste platili do Prahy 🙂 A vraj "cielom pri zriadovani vlakov IC a EC bolo vytvorit komfortny vlak pre kazdeho" - no dovolte sa mi zasmiat, na Slovensku 60 km 141 Sk a v Cechach 314 km 188 Kc 🙂 Preto vzdy cestujem z Breclavi do Blavy rychlikom a z Breclavi do Prahy EC. Napriklad nejakym viedenskym EC, tie byvaju pekne komfortne a je nadherny pocit prestupovat z kozenkovych B-ciek ZSSK do fantastickych Bmz alebo podobnych vagonov CD alebo OBB, zvlast ked vies, ze za komfort EC v Cechach zaplatis za km asi polovicu toho, co na Slovensku za smradlave kozenky na osobnom vlaku.

A uplne na zaver dodavam, ak by ste sa rozhodli neminat peniaze a v Lamaci stopovali na Prahu, a vzal by vas niekto, kto ide len tesne za hranicu, nechajte sa vysadit na hranicnom priechode. Je to najlepsi flek na stopovanie, aky sa da vobec predstavit. 🙂
Reakcia na: galiyosha #173:
Nuž Teplička v minulosti už súčasťou Žiliny bola. Ale zdá sa, že ak chcú MHD, iné riešenie ako sa znova pripojiť neexistuje ?
Reakcia na: Vladimír #171:
Jednoduche riesenie, vramci "verejneho zaujmu" pripojime Teplicku k Ziline. ?

Re #170 tr3mp: Holt, ja som len posuval dalej informacie, co som zahliadol. V geografii Polska nie som natolko vzdelany, aby som si to vsimol. 🙂

Technicka otazka pre laminatku, Papyra a ostatnych cestovatelov: Ako prakticky prebieha cestovanie s Kilometrickou bankou CD, povedzme na trase Bratislava - Praha? V jednom smere si to viem predstavit: V Bratislave si kupim listok Bratislava - Kuty st. hr. (podla aktualneho cennika deregulovaneho cestovneho za 141 + 45 Sk) a po prechode hranicou otrcim ceskemu sprievodcovi KB. Ako je to vsak pri cestovani Praha - Bratislava? Kupujem listok Kuty st. hr. - Bratislava v Prahe alebo si ho kupim az priamo vo vlaku od sprievodcu? Pokial v Prahe, je cena rozdielna od tej "slovenskej"? Pokial az vo vlaku od slovenskeho sprievodcu, platim aj EC doplatok? Vopred vdaka za objasnenie. 🙂
Hehe, inak v Tepličke nad Váhom (resp. pri nej na nejakej samote), býva môj bývalý veliteľ roty z čias, keď som bol v Žiline na vojne. Som zvedavý, či mu tú jeho haciendu zrovnajú so zemou 🙂
Reakcia na: galiyosha #169:
Ejha! V Tepličke nad Váhom? Som zvedavý, či tam ten trolejbus pôjde, pretože DPMŽ je známy svojím postojom, že nič čo nesie skratku MHD nesmie za hranicu mesta.
Reakcia na: galiyosha #169:
Akurát, že na tej mapke je chyba, nie Bielsko-Biala leží medzi Tychym a Gliwicami, ale Tychy medzi Bielsko-Bialou a Gliwicami.
Reakcia na: COLOR #165:
Ale to s tými trolejbusmi som mu ochotný veriť. Preto by ma zaujímalo, KDE PRESNE v Žiline, resp. pri Žiline sa ten nový závod bude nachádzať. Kam vlastne tá trať povedie?

Re #167 Papyr: Heh... "Obyvatelé: konečně trolejbusy" Kábulčania majú viac rozumu jak Pražáci 😉
Niektori z vas, co citate K-r, to uz vedia, pre ostatnych zaujimava sprava: http://www.novinky.cz/02/69/23.html

Vsimnite si prosim najma cenu za celkove dielo. Vsak ze je trolejbus lacny?
Reakcia na: COLOR #165:
Skor dotiahne tanky a pojde a zrovna Budapest, jak ho poznam 🙂
Slota prave trepe na Twiste, ze to ON pritiahol Hyundai a ked sa ho pytali preco, tak odpovedal okrem ineho, ze za tri mesiace dotiahne k zavodu trolejbusy!!! ? Nehovorim ze to nie je zvladnutelne, ale to by bola ina pecka!
Reakcia na: tr3mp #162:
Podla mna sa tieto terminy mozu pouzivat do znacnej miery promiscue, teda su zamenitelne. Be- znamena dovnutra, ki- znamena von, fel- znamena hore a le- znamena dole, takze kym beszalni/kiszalni znamena vstupit, nastupit/vystupit, felszalni znamena vyliezt na (nasadnut) a leszalni zliezt z (vysadnut, zosadnut). Plati to, co napisal Sarko.
Reakcia na: tr3mp #162:

V slovníku som našiel toto...

a) beszál - nastúpiť, vstúpiť, nasadnúť
b) kiszál - 1. vyletieť; 2. (z vozidla) vystúpiť

c) felszál - 1. vzletieť, vzletnúť, vzniesť sa; (na dopr. prostriedok) nastúpiť
d) leszál - 1. zosadnúť; 2. (z vlaku) zostúpiť; 3. (o lietadle) pristáť; 4. (o slnku) zapadnúť; 5. (o cene, teplote) klesnúť, znížiť sa

...a povedal by som, že to má asi také významy, a/b nastúpiť/vystúpiť a c/d nasadnúť/zosadnúť. Ale skôr to a/b mi dáva výstižnejší význam na prekonávanie výškového rozdielu - nastúpiť schodmi/vystúpiť po schodoch (stúpiť na niečo, zostúpiť po niečom...). Veď v podstate aj v slovenčine sa používa "nasadni do auta" a "nastúp do autobusu". Ale "nasadni do autobusu" mi skôr pripadá ako slengový štýl.
Vidím, že tu debata nejako stojí, takže nasledovná otázka. V maďarčine sa používajú dva druhy spojení v súvislosti s nastupovaním a vystupovaním:
1. beszáll az autóba, a taxiba, a metróba; kiszáll az autóba, a taxiba, a metróba
2. felszáll a buszra, a trolira, a villámosra, a vonatra; leszáll a buszra, a trolira, a villámosra, a vonatra
Bolo mi vysvetlované, že 1. možnosť sa používa, keď nastupujem do niečoho, kde neprekonávam výškový rozdiel (auto, metro), 2. naopak keď idem hore do busu a dole z neho. A tak ma napadlo, v súvislosti s NP vozidlami, že keď nastupuje Budapešťan do Ikarusu 412, použije výraz felszáll, alebo beszáll? Podľa vyššie spomenutej logiky by sedelo slovíčko beszáll, ale je to naozaj tak? ?
Reakcia na: SufuS #160:
Ďakujem za upresnenie i uznanie, pár pokračovaní ešte bude.
100% jistý.
Jinak opravdu pěkné povídání. Docela rád bych se do těch míst taky podíval. A poku jde o Vítejte v Sarajevu, je jeden z nejlepších filmů, které jsem viděl.
Reakcia na: SufuS #158:
Si si 100% istý? Ja som si myslel, že čeština používa 5. pád len v prípade životných rodov. Bosniančina/chorvátčina/srbčina ho síce má aj v prípade neživotného rodu a slovenčina 5. pád nepozná vôbec.
V češtině 5.pád, jednotné číslo: Tramvaji! 🙂
Zaujímavé. Práve robím popisy k svojim minuloročným fotkám z Katovíc (eliny Konstal 105N, 111N, 116Nd. 102Na som bohužiaľ nezastihol) a práve dnes sa tu objaví aktualizácia s týmito elinami z Krakova 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement