pokračujeme na vlakovú tému
Dva roky po zrušení lokálok - ľudia chodia stopom
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=812
Dva roky po zrušení lokálok - ľudia chodia stopom
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=812
Peon
Nezvyknem duplikovať svoje príspevky, ale do bratislavskej sekcie www.imhd.sk sa to až tak veľmi nehodí, tak dám to aj sem:
-----
Dnes som cestoval jedným zo spojov SAD Bratislava a využitý teda bol až príliš (mnohí ľudia stáli). Tak mám zopár otázok:
1; Ohľadne SAD je akosi ticho, ako sa darí napr. SAD Bratislava? Je v strate?
2; Kto ho vlastne vlastní - patrí časť SAD BA aj štátu alebo napr. Bratislavskému samosprávnemu kraju? Zvyšok patrí komu?
3; Aká je situácia ohľadne počtu liniek a spojov? Plánuje sa pridanie či skôr ubranie? Skôr to druhé, že?
- Oproti minulosti je aj tam iste dosť veľký pokles výkonov (do niektorých oblastí už dokonca nepremáva: Slnečné údolie za Limbachom, rekreačná oblasť Košarisko za Borinkou)...
4; Ako prebieha spôsob platenia za prepravu v zahraničí? Aj tam si každý kupuje u vodiča v hotovosti lístok na určené miesto (v hotovosti alebo odpočítaním obnosu z karty)?
- Nepripadá mi to vhodné pre 21. storočie, ale lepší spôsob som nevymyslel. Cestujúcich načierno je tam takto iste minimum na rozdiel od našej MHD.
5; Už sú všetky podniky SAD sprivatizované? Ak áno, prečo majú rovnaký názov?
- Napr. v Česku majú rôzne dopravné spoločnosti rôzne názvy...
6; Používajú všetky SAD na slovensku pri vydávaní lístkov aj na transparentoch informačný systém Emtest?
7; Dá sa podľa palubáka spätne overiť počet cestujúcich, odkiaľ kam cestovali a tak? Existujú aj v SAD revízory?
- Raz v správach na TV Markíza hovorili, že áno, aby vodiči nevozili svojich známych zadarmo...
8; Ako je to u SAD s nákupom nových vozidiel?
- Plynofikácia "vrakov" ich tuším nezasiahla tak ako DPB...
9; Koľko vozidiel asi má SAD Bratislava? A koľko DPB? Pre porovnanie...
10; Koľko kilometrov denne približne najazdia v porovnaní s DPB? Určite málo oproti DPB, že?
11; Rôzne SAD vraj majú rôzne sadzby cestovného, takí dôchodcovia nad 70 rokov v SAD BA platia evidenčné cestovné 5,-Sk za každých započatých 50 (alebo len 25???) kilometrov? Ako je to inde? Za diaľkové spoje platia dôchodcovia nad 70 polovicu?
12; Nemohli by mať SAD aspoň na niektorých prímestských linkách jednoduchšie cestovné poriadky bez toľkých vysvetliviek podobné tým v mestskej doprave? Čo vy na to?
13; Čo je podľa vás lepšie?
a; vylepenie kompletného cestovného poriadku celej linky na každej zastávke ako napr. v SAD Bratislava
b; vylepenie len cieľovej zastávky, pri ktorej sú uvedené spoje tam idúce ako napr. v SAD Žilina