Pre predstavu ako je ten chlapík mimo... Keď urobíš podobne hlúpy výpočet s autom, ako on urobil s vlakom - teda že vynásobíš výkon motora časom jazdy, tak po zohľadnení energetickej hustoty nafty a účinnosti motora 35%, by Ti vyšlo, že na tej 283 kilometrovej trase by spálil v Oktávii 75 litrov nafty.
(Aj keď výkon spaľovacieho motora a trvalý výkon elmotora nie je to isté, ale pre predstavu to myslím stačí.)
Emisie z výfuku podľa jeho výpočtu:
35,66kg
Emisie pre výrobu elektriny pre rafinériu:
menej ako 0,005 kg CO2 zanedbáme
Emisie vznikajúce pri výrobe nafty:
4,8l /100 x 283km x 0,551g/l = 7,49 kg CO2
Celkové emisie pri ceste 283 km a spotrebe 4,8l/100km:
35,66 + 7,49 = 43,15 kg CO2 ?
Podotýkam, že z techniky som tupý ako vrece kladív, takže správnosť alebo nesprávnosť článku posúdiť naozaj neviem. Ocenil by som keby sa vyjadril niekto fundovanejší.
a v tom je zasadny rozdiel medzi Nemeckom a nami. Kym dvojdverovy LE autobus ponuka vybornu kapacitu na sedenie a zaroven nizku cenu, v 3-dverovom vyhotoveni pre nase podmienky je to nechutna preliezka.
Ten clanok ponuka vyborny pohlad na to, ako je kapacita vozidla SUBJEKTIVNE vnimana cestujucim. Keby sa pridelila rozna vaha miestam na sedenie, miestam na pohodlne statie a nepohodlnym miestam, ziskali by sme nastroj na objektivne porovnanie subjektivnej kapacity vozidiel MHD.
Ja síce Škodu 14T neznášam ale inak je ten článok vysoko subjektívny. V Nemecku je napríklad tlak na usporiadanie sedenia 2+1 ešte aj pri šírke vozidla 2,2 m, keďže miesta na státie sú koncipované a vnímané ako núdzové, na krátke cesty počas špičky.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.