"Aj tento príklad dokazuje, že v súčasnosti je najefektívnejším typom pohonu elektrina."
To je všetko, čo sa o tom článku a vlastne celom portáli sh!titup treba dozvedieť.
Momentálne je problém v zdražovaní stavebných prác, pretože ekonomickí plochozemci z vlády nepredpokladali zdražovanie. Čo bolo každému príčetnému jasné už od leta 2020. Teraz hľadajú mechanizmus ako riešiť doplatky k už vysúťaženým projektom.
Žiaden projekt nedokáže byť rýchly, lacný a trvácny naraz. Akurát ten problém podľa mňa leží inde - pred voľbami a na konci eurofondového obdobia by sa stavalo aj nad kapacity, ale po zvyšok času pomaly nie je do čoho pichnúť, lebo verejná správa nepracuje rovnomerným tempom. To potom vedie mnohé firmy k naťahovaniu zákaziek, aby neboli bez roboty. Takže pokým u nás bude platiť, že prácu si treba nielen vážiť, ale hlavne šetriť, tak to lepšie nebude.
Myslím, že ku každému dopravnému projektu by sa malo tak pristupovať. U nás sa v oblasti cestnej a železničnej dopravy obvykle niečo začne a potom sa to naťahuje čo najviac ako sa dá, lebo sa zistí, že na to nie sú peniaze. Tak sa to musí zakrývať "náročnou projektovou prípravou".
Čo sa týka rusov, tak ak im budú horieť továrne tempom 1 denne, tak za chviľu zistia, že im chýbajú kľúčové suroviny, materiál, možno aj vozidlá.
Rusi sa 4. mája pochválili opraveným mostom, zničeným 1. mája.
Síce im nefandím, ale ukazuje to, že keď horí pod zadkom, tak veci idú urobiť rýchlo.
Lokácia: Sudža - Sosnovy Bor
Prímestské autobusy vo VOR sú podľa mňa také nechcené dieťa, ktoré na polovici liniek jazdia len kvôli školákom a v sedle vyjazdia nejaké spoje, aby sa nepovedalo, že celý deň len prestoja. Minule som skúsil linku 297 Kittsee - Neusiedl am See o 13:34 z Kittsee (boli prázdniny) a počas celej cesty do Gattendorfu som bol beznádejne sám na 15-metrovú Setru. Oproti sme stretávali Setru a tiež čisto prázdna. Preto všetky tieto snahy o aspoň ako-tak taktovú dopravu vnímam pozitívne, keďže väčšina liniek VOR má len náhodne pohádzane spoje a zväčša cez víkend ani poriadne nejazdí (aj tebou spomínana linka 528 premáva po celej trase len počas školského vyučovania).
Tarif VOR je na jednorázové cesty veľmi drahý, avšak, kto by mal záujem o väčšie spoznanie Niederostereichu a Burgerlandu, tak OBB ponúka cez víkend celodenné lístky na celé oba kraje za 19,90€, prípadne za 25,70€ aj s Viedňou.
1; V blízkosti Bratislavy / pri hranici v Rakúsku vznikla nová autobusová linka VOR č. 543 (asi iba sezónna - asi do jesene). Spája železničnú stanicu Marchegg so železničnou stanicou Bad Deutsch Altenburg cez zámok Schlosshof aj zámok Niederweiden.
Jednosmerné cestovné je podľa vyhľadávača spojení OBB aj podľa tarifného vyhľadávača VOR až 4,90 €. Dúfam, že v septembri naozaj bude obnovená linka spájajúca Bratislavu a Hainburg...
2; V Marcheggu tento rok (kvôli nejakej výstave v zrekonštruovanom zámku) spája železničnú stanicu so zámkom v centre mestečka nielen linka č. 542 za jednosmerné cestovné 1,90 € (blízka zastávka Hauptplatz), ale aj bezplatná linka, ktorá cestou k zámku nikde nestojí. https://timetables.arge-oevv.at/ltt/vao/vor/j22/66/66-LAS-j22-1-20220325_091547.pdf
Aj táto bezplatná kyvadlová doprava nadväzuje na vlaky v Marcheggu (z / do Bratislavy aj Viedne prichádzajú / odchádzajú takmer naraz). Takisto na rakúsky vidiek stále netradične premáva aj v nedele a sviatky.
Ja som ten autobus (takisto vo farbách VOR) žiaľ iba videl zvonka. Nenašiel som na internete informáciu že by sa bolo treba preukazovať vstupenkou na výstavu v zámku, a preto predpokladám, že sa potešia aj turisti zo Slovenska, ktorí sa chcú pešo prejsť nielen v okolí zámku, ale aj po tom novom cyklomoste z Marcheggu po slovenské polia, lúky a lesík. https://bratislavskykraj.sk/cyklomost-vysomarch-je-otvoreny-aktualne-je-v-predcasnom-uzivani/
3; Čo hovoríte na tieto turistické novinky vo verejnej doprave v Rakúsku v blízkosti hranice so Slovenskom? Zaujal ma ešte cestovný poriadok linky č. 528. Ak tomu správne rozumiem, tak v soboty a v nedele / sviatky sú na linke spoje jazdiace iba v malej časti trasy linky. https://timetables.arge-oevv.at/ltt/vao/vor/j22/66/66-528-j22-1-20211126_110425.pdf
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.