Za vykolejený vlak u Chebu soud zprostil obžaloby strojvůdce
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/za-vykolejeny-vlak-u-chebu-soud-zprostil-obzaloby-strojvudce-40368895
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/za-vykolejeny-vlak-u-chebu-soud-zprostil-obzaloby-strojvudce-40368895
Peon
Medzištátne vlaky medzi stanicami Marchegg a Wien Stadlau niekoľko týždňov jazdia cez Ganserndorf (bez zastavenia). https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2021/07/Marchegg-%E2%80%93-Wien-Stadlau-dna-10.7.%E2%80%935.9.2021.pdf
Prekvapilo ma, že tá jednokoľajka "Marchegg - Ganserndorf" bola elektrifikovaná. Namiesto tých starých motorákov som tam nedávno videl Ventusy (Desiro ML).
Zaujalo ma, že v čase covidu tam bol na vnútroštátnych vlakoch výrazne posilnený interval (denne stále každú hodinu). A už nemajú tie ich vlaky takú krátku trasu, ale z Marcheggu to cez Ganserndorf ide až do Viedne - niektoré spoje iba po Pratestern, iné cez Hbf až na Meidling.
Šokovalo ma, že po novom už nezastavujú v zastávke Weikendorf. Predpokladám, že na Ventus je to nástupište príliš krátke a nevyzerá byť v dobrom stave (pripomenulo mi to našu ÚNS).
Hmm takže keď sa to tak vezme, tak úsek Wien - Marchegg je už elektrifikovaný (aj keď cez Ganserndorf), a teda neelektrifikovaný zostáva iba úsek "Marchegg - DNV"...
Čo sa vlastne zmení v úseku Wien, Aspern Nord - Marchegg keď sa tam v septembri vlaky vrátia? Bude to už elektrifikované alebo na niektorom úseku už dvojkoľajná trať?