Mne stále nie je jasné - ten martinský DP má byť podobný model ako svojho času MDS PB? Alebo mesto chce úplne sebestačnú samostatnú firmu, ako definitívne ukončenie vzťahov so SADkou?
Neviem, či to je vo všetkých afrických krajinách, ale vnímam, že veľa dopravných projektov je financovaných z Číny, čo v kontexte stavu tých krajín je IMHO možno záchranou i prekliatím.
Neviem, u mňa akosi jedna etapa BRTčka nedokáže prevážiť mizériu, aká vládne v nezanedbateľnej časti Dar-es-Salaamu, ktorú tieto megalomanské promoprojekty veľmi nedokážu riešiť. Lebo jasné, hrabú sa z totálneho ekonomického dna a teda aj prítomnosť takéhoto riešenia sa môže zdať ako úspech v ich pomeroch, ale využitie tých peňazí na širšiu sieť menších intervencií by imho viac prospelo mobilite v rámci mesta, než jedna výstavná linka.
Neviem, mne sa tam toho až tak málo nezdalo. A už vôbec nie v kontexte historického hospodárskeho vývoja týchto krajín. Pred zhliadnutím tohto videa som veľmi neuvažoval nad tým, že sa v Afrike vo vyhradených jazdných pruhoch preháňajú klimatizované kĺbové autobusy s USB portmi pre cestujúcich.
Hoci malú prípravu na skutočnosť, že aj Afrika sa mení som už absolvoval. Asi pred dvoma rokmi som videl reportáž o zavádzaní taktovej dopravy v Rwande, tam zase miestni za autobus platili čipovou kartou.
Pouč ma ešte v niečom ale najprv si o tom niečo zisti. Prečo by Articy mali byť prevažne pre severský trh? To nie je ArCtic, to je Artic, od slova articulated.
Kedysi to bolo Transtech Artic, potom do toho vstúpila Škodovka a vytvorila kvôli danému modelu novú platformu, ktorú zaradila do svojho existujúceho produktového radu. Articy sú električky primárne určené pre severský trh, takže označovať takto električky pre pre Ostravu/Plzeň/Brno je rovnaká sprostosť ako povedať, že vo Francúzsku alebo Nemecku jazdia jednotky Alstom Coradia Nordic.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023